Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 200 inlägg
Precis, det var det jag menade med "kanal". För det är väl inte så att slutkunden kan komma åt en VLAN-taggad ström? Den taggas av i CPEn och det är första gången som slutkunden kan komma åt trafiken. (Vill man tagga den igen så får man vackert trycka in de exv. tre portarna i tre portar i sin egen VLAN-switch och tagga dem igen)
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 200 inlägg
Säg inte det. Det är svårare att göra QoS utan separation. Och beroende på hur nätet/CPE ser ut i övrigt så kan man behöva det.
Klicka här för att svara