Hallo,

Jag är tyvärr halvstum, bara ett stämband. Och att prata mobil är jättejobbigt för mig. FOlk hör aldrig vad jag säger. Så jag funderar på att skaffa en handsfree. Men det måste vara en sådan som har en mic som man kan ställa in så den nästan nuddar vid munnen.
Det är en Mac 4 (Eller apple 4 heter den nog :)) det handlar om.

Hittade denna på kjell.com
www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/fast-telefoni/headset/siemens-gigaset-zx400-p55681
Och detta på netonnet
http://www.netonnet.se/art/telefon/...etooth-professionell/mtu-bth-500/157169.6007/
Och något på dustin
http://www.dustinhome.se/product/5010601446/flex-memo-bluetooth-headset/

Något sådant funderade jag på, men gärna någon bättre HELST med förstärkare för micken. Det hade varit grymt!
Och fungerar dessa till en Iphone? Ingången är rätt på den sladdburna, och iphonen stödjer blåtand.

Mvh

Stefan
 
Redigerat:
Jag har sett en modell som man sätter mot strupen, och som fångar upp vibrationerna/ljudet där. Skulle en sådan funka?
 
När jag gjorde lumpen körde vi mycket med strupmik under färd då vanliga mikrofoner tog upp vägljud och motorbuller.
Redan då var de effektiva och man hördes klart och tydligt med mycket låg röst.
Kollade lite på neckmike länken och den verkar ju lovande, det finns kanske en butik i närheten av dig som har den så du kan få testa om den funkar.
 
NetNut skrev:
När jag gjorde lumpen körde vi mycket med strupmik under färd då vanliga mikrofoner tog upp vägljud och motorbuller.
Redan då var de effektiva och man hördes klart och tydligt med mycket låg röst.
Off topic.

Körde du pbv 401/501?
Själv körde jag bgbv 4012, var mek på 501.
Strupmickarna funkade väldigt bra, ryssarna kunde redan på 60-talet.



Sent from my ST17i using Byggahus
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.