G
gnsmk: ...Ingen som vet ??
1 svar · 755 läst
J
j-o75: Det blev en enkel lenova. Surfplatta går bort eftersom deras fingrar inte är så smidiga längre. Installerade givetvis team viewer direkt denna gång! Funderade faktiskt lite på chromeboxen också, men det blev inte det denna gång!
20 svar · 3,3k läst
PeterStrandberg
PeterStrandberg: Eller pluspoäng för att ha använt sökfunktionen istället för att skapa nya trådar om samma ämne... har vedtorkning fasats ut på tio år?
2 svar · 978 läst
C
Climber59: Gott Nytt År på er alla. Följt detta forum i många år och är djupt och uppriktigt imponerad av den samlade kunskap som finns här. Vill tacka er alla för ett mycket givande (och roande) 2015 med en förhoppning om ett ännu mer givande 2016. Låt denna kväll bli en kväll att minnas, var rädd om er och de era....
0 svar · 726 läst
ricebridge
ricebridge: Synd att jag inte såg denna tråd innan jul, här kommer två oslagbara tips: 1. Använd stektermometer! När tempen är 85C på det tjockaste stället är den klar. 2. Klä så mycket som möjligt av pippin med bacon, gärna i rutmönster, och slå sen in alltihop i folie innan den går i ugnen. Då får du en jämn och fin tillförsel av fett under hela tillagningen, och köttet blir saftigt
16 svar · 6,8k läst
K
Kromo: God fortsättning på er alla.
17 svar · 2,5k läst
·
S
sblixten: Jag saknar snön och vintern :(
13 svar · 1,3k läst
·
johel572
johel572: Det var var något årsedan förmånsvärdet i praktiken blev inköpspris (lite beroende på hur företaget anmälde det). Jag beställde en bil i november och i år tror jag det är tvingade regler att förmånsvärde är listpris + extrautrustning även om inköpspriset är något helt annat. Tyvärr blir ju resultatet att även en tysk normalt utrustad mellanklassbil blir dyr.
11 svar · 2,5k läst
R
Robert-san01: Kollat med fraktabilligt.se? När jag kollat med dem ligger de inte så mycket över avtal för företag. Skickade 20kg och ungefär dina mått med DHL till Polen nyss och det kostade ca 380+moms. (med avtal skall tilläggas)
4 svar · 1,0k läst
Dracula
Dracula: TACK för tipsen! Imorgon skall jag testa. Fick tag i en 100cm läng "brödkavel" ...som jag snodde från mangelrummet. Damsugare o vakuum, blev också lite förvånad om det är kraft nog att pressa ihop fjädrarna i en madrass, kan försöka om tejpen håller tätt. Rulle först, sen packa ner i kartong, det är bästa lösningen. Ska se om jag kan få företaget att skicka fraktsedel.
11 svar · 13,8k läst
D
Daniel_82: Har varit i kontakt tidigare med miljönämnden om störning. Fick då sagt till mig gränsen utanför sin fastighet inte ska överstig 42 dcb var några år sen så vet inte om det är samma nu, då gällande nattetid.
7 svar · 9,5k läst
Dheri
Dheri: Tack för tipset, nu har jag valt att inte få mail på några av trådarna jag har bevakning på. (lyckades inte hitta möjligheten i appen eller på mobilsidan, fick gå in på desktop versionen) Finns det något sätt att ställa in standardval för e-post avisering? I min lista över bevakningar kunde jag inte se något system för vilka trådar som fick inställningarna att skicka mail
8 svar · 2,0k läst
M
Marcussjogren: Tjena! Jag fundera på att köpa en kikare som jag kan ha för att gå runt huset och inspektera taket utan att behöva klättra upp. Skulle ett par sånna här billiga från eBay funka, eller vad behöver man tänka på? http://m.ebay.com/itm/New-Day-Vision-30-x-60-Zoom-Outdoor-Travel-Folding-Binoculars-Telescope-Case-/271600843658?nav=SEARCH
0 svar · 1,1k läst
MathiasS
MathiasS: Ja det tror jag men den ridgeback vi har till låns då och då är inte så pigg på agility så det har inte blivit några mer avancerade byggen här....:)
4 svar · 4,5k läst
·
Snigla
Snigla: Vid första anblick (blåser än så har inte kunnat inspektera allt), en rosbåge har blåst iväg.. Ska ut sen och kolla runt husen.. (plåtdetaljerna främst) Peppar peppar verkar vi ha klarat oss bra!
2 svar · 1,7k läst
-RB-
-RB-: [citat] Det stämmer. Sjöfartsverkets app. Det har mojnat något. [bild]
6 svar · 1,3k läst
·
M
MasMats: Tack! Det låter lovande. Då lägger jag en best från UK tror jag.
2 svar · 2,4k läst
H
hackatall: [citat] Jag får prova detta!
15 svar · 8,2k läst
Fotografen
Fotografen: Tror du redan har nämnt svaret själv: 3% nytta. För Payson.
1 svar · 1,3k läst
J
Jocke Best: I dessa sammanhang rekommenderar jag alltid crashplan. Det är från början en molntjänst, men det absolut bästa är att man helt kan strunta i den delen, och istället köra backuper mellan olika datorer i sin egen ägo, men även mellan vänner, helt krypterat, säkert, och helautomatiskt. Funkar på alla pekplattformar och dessutom kan man ta med sig en extern disk till kompisen första
19 svar · 2,7k läst
B
BengtBacka: Vanligen är det så att använda icke-orginaltoner förbrukar inte garantin per automatik, bara om felet beror på tredjepartstonern. Se t.ex. denna länk http://support.hp.com/us-en/product/HP-LaserJet-P1100-Printer-series/4110394/model/4110306/document/c01848047
12 svar · 1,8k läst
S
steve5432: Fick äntligen tag i ett ovikt exemplar av den nya 1000-lappen, tack Svea Exchange i Karlskrona. Har försökt precis överallt: Stora ICA Maxivaruhus - blev utskrattad Nordea - Har ingen kontanthantering Handelsbanken - Har inga tusenlappar alls, har inte specifikt tagit in några nya sedlar SEB - Slutade med kontanthantering 1/10 Swedbank - Inte provat. Forex - Hade inga nya tusenlappar och
42 svar · 14,7k läst
M
MissAnpassad: Du menar att folk ska köra genom hela Sverige flera gånger för att få köpa höns/kaniner av mina stammar? Och vad kan man lära av att träffas flera gånger? Folk kan ljuga en rakt i ansiktet precis som de kan ljuga över telefonen. Och ska vi då sluta sälja avelsägg också? För de säljs ju dessutom på auktioner. Vi kan ju lägga ner hela lantrasaveln på direkten och låta
46 svar · 6,8k läst
T
thomasx: Om det är någon som kan ge mer information så är det din kollegas sambos mobiloperatör. Huruvida de är villiga att ge sådan information till sambon har jag ingen aning om, men jag är långt ifrån övertygad. I annat fall får man väl göra polissak av det och be dem begära ut det. Men antagligen kommer de inte tycka att det är tillräckligt allvarligt. Jag har sagt det förr och jag
2 svar · 3,0k läst
Fairlane
Fairlane: Ja, det var en Take-Job tb285 så den klassas nog som Motorredskap klass II skulle jag tro.
7 svar · 2,9k läst
J
jokamp: Om vi antar att jag skulle ha tillgång till den motorn som plockades ur min bil för 4 år sedan, att motorn har varit orörd sedan dess och att jag skulle vilja ha en oberoende "besiktning" av motorn för att få konstaterat vad felet var på den. Till vem ska jag vända mig då? Generalagenten för bilmärket är anmält till ARN och de handlägger ärendet, alltså kommer generalagenten vara
7 svar · 1,8k läst
Anna1984
Anna1984: Vad tror ni om klockor365.se? Är ett danskt företag. Det jag tittar på är en Luminox 7065. Det konstiga är att ägaren till klockor365.se är en auktoriserad återförsäljare av Luminox. Men firman som är auktoriserad har ett annat namn. Den ser precis ut som klockor365.se men är på danska. Klockor365.se är samma sida men på svenska och ett annat namn som sagt.
3 svar · 3,5k läst
G
Gabbe1: Allt är ju relativt, jag har haft både stora och små bränder i min kamin, men de var nog samtliga mindre än denna kolonistuga.
4 svar · 1,4k läst
ClasseClas
ClasseClas: Fetta inte in täljsten. Det suger in fett pga dess porositet. Det går bra att tvätta bort fläckar med bensin, och även med Bräklleen (bromskiverengöring). Se till kaminen är kall före behandling.
3 svar · 9,5k läst
X
xdigger: Finns lättbetongskruv som man fäster fasader med bland annat, essve har såna i sitt sortiment, håller för en kraft på 250kg i skruvens riktning. Sitter som berget i alla fall. :)
2 svar · 2,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.