AndersMalmgren
AndersMalmgren: Det är alltså arvodet för admin som stannar inom familjen om det var otydlig i förra inlägget
13 svar · 1,9k läst
Dracula
Dracula: Hej, Jag bor i en BRF i sthlms förort, en- och två-våningshus med tot 52 lägenheter. Styrelsen kollar fiber-leverantörer, dock har jag ännu inte fått någon info om leverantörer osv. Jag har bara fått lite indikationer från styrelsen men ingen direkt fakta.. Jag känner till att det skall göras ett "intern" nätverk i fastigheten/BRF, med egen IP-adress till oss, typ. det kommer
0 svar · 1,0k läst
Dracula
Dracula: Ledsen för sen återkoppling o tack för svar! Jag har googlat på min ganska nya dongel E3372s-153 och det känns som ett inte allt för vanligt modem i Europa, dock börjar väl usb-modem fasas ut mer o mer från marknaden. Hittade många Polska forum där man pratar om problemet med att hitta matchande routrar. Jo jag har testat d-link o Dovado o det funkar bra med dessa! ...plug and play.
2 svar · 1,1k läst
C
cpalm: Kul med gamla fynd! Du lär nog inte bli ekonomiskt oberoende tyvärr, men annars kan jag rekommendera Tradera för den där typen av prylar. Fördelen är att du slipper massa folk som ringer och prutar m.m och hos antikhandlaren får du inte många kronor.
1 svar · 1,7k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Den korta versionen är att Knockonwood blev sympatikränkt när någon annan blev kränkt av att få en tillsägelse om att följa diskussionsreglerna och diskutera sakligt. Vi hade fått ett par anmälningar från andra medlemmar om att denna person gick till personangrepp, vilket jag höll med om att man gjorde. Nu tycker jag att den här hönan av en fjäder är slutdiskuterad. Låt oss
33 svar · 8,8k läst
·
H
huggan: [citat] Ja det verkar som det är en stor del. Vi har många studiebesök på byggen och på företag. Dessutom har vi företag som föreläser på skolan minst en gång i månaden. Nu i höst ska vi ha två veckors praktik också.
6 svar · 1,6k läst
E
erik5678: [citat] Här finns den: https://www.comviq.se/kontantkort/ovriga-prisplaner Dyr på samtal, överkomlig på SMS, hyfsat billig på data verkar det som.
10 svar · 2,9k läst
B
b_hasse: [citat] Forex vill ha förvarning om det är mer än 50 000:- Om man tar ut från ett Forex-konto vill de dessutom veta varifrån pengarna kommer, om de funnits på kontot mindre än 3 månader. Den informationen fick jag i telefon av kundtjänst, men när jag i kassan ville ta ut 37 000:- frågade han bara vad jag skulle ha pengarna till. Hela summan hade inte funnits på kontot i 3 månader.
26 svar · 3,7k läst
A
anis16: minns inte vad jag drömmer men jag kan vara riktigt uppe i varv efter man har kommit igång med ett moment när man ska gå och lägga sig, sedan att man inte kan somna för att man ligger och planerar ordningsföljden för det man ska fortsätta med dagen därpå. Somnar vid 3-tiden efter 2,5 timmars vridande i sängen.... Sedan kommer frustrationen dagen därpå då momentet som man har
8 svar · 1,2k läst
T
Thomas_Blekinge: Då kan jag hjälpa dig.
8 svar · 7,6k läst
J
J_B: Återkom gärna med lite info om hur du tyckte dom var om ett tag :) Jag är som sagt nöjd med ATE o dom var bara nån 20 lapp dyrare än TRW. Jag kan annars rekommendera https://profiteile.de/ som är lite billigare än http://www.bildelaronline24.se/ (eller reservdelar24.se som är samma firma) och http://www.mister-auto.se/sv/ m.fl. Dock så är sidan på tyska samt att frakten är lite
11 svar · 17,3k läst
osiris
osiris: [citat] Nej, inga seriösa lagringstjänster gör det.
12 svar · 2,6k läst
N
Nerre: Ja just ja, alla grejer till tältet var inte med på min checklista, de ligger ju redan nerpackade i tältpåsen:) Eller påsarna, innertältet ligger i en egen påse numera (började med det när vi hade Rusta-tält med två separata innertält, var för svårt att få ner i den riktiga tältpåsen varje gång och det är skönt att inte behöva blanda blött yttertält med innertältet). Jag
6 svar · 5,8k läst
T
thomasx: Fint att höra att hon kommer till användning, gamla bettan :)
51 svar · 17,8k läst
·
E
Earplugged: [citat] Man kan tex byta insatserna i befintliga motorvärmaruttag som då mäter hur mycket ström man plockat ut osv men än så länge är ju elbilar såpass ovanliga att de mindre företagen troligtvis bara låter det passera tillsvidare och de större företagen säger nej till laddning för att slippa hanteringen. Men i takt med att det blir vanligare så lär det bli smidigare att hålla
28 svar · 39,6k läst
Krilleman
Krilleman: Jag skulle gissa på sörja. Mogna smultron är mjuka.
1 svar · 2,8k läst
mexitegel
mexitegel: Faktiskt knappt sett ett enda mygg här vid sjön, i skogen däremot.... :)
3 svar · 1,3k läst
·
Dalbotant
Dalbotant: [citat] Snyggt!!!
51 svar · 8,2k läst
·
Pytt
Pytt: [citat] Alltså ville du bara skriva ett inlägg och inte ta in några förslag eller andra idéer än dina egna? Bara raljera och vara sur? Låter ju konstruktivt. Jag kan inte tala för alla andra, men jag ville bara ge min syn på det hela eftersom detta ju är ett diskussionsforum och startar man en tråd brukar man vanligen förvänta sig svar. Men det var nog fel tänkt av mig i det här
27 svar · 2,5k läst
K
Kromo: Jaaaaaa fy fan vad gött tur huset fick lite vila från mig ikväll så man såg detta historiska!!!!
0 svar · 660 läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Där var problemet. Tack för allas hjälp.
6 svar · 878 läst
Johan_A_M
Johan_A_M: [citat] Fast han kallar den bygaslot.se ;)
15 svar · 2,7k läst
Mikael_L
Mikael_L: Glad midsommar på dig själv Polos, och till alla andra byggahusare med. [citat] ...nykter ...? ;)
2 svar · 775 läst
simpa81
simpa81: Rätt ofta får min lur för sig att byta avsändare för mina iMessage jag skickar. Vill att det alltid ska skickas från mitt nummer, men rätt vad det är skickas det från min e-post istället. Går jag in under inställningar och tittar så ser det rätt ut. Enda sättet att fixa det är att ta bort den aktuella konversationen och starta en ny. Sen efter nån dag skiftar den till e-post
0 svar · 747 läst
B
Barnrikehuset: Värt ett försök! Den har 4.4. Edit: fast det tyckte den tydligen var den senaste...
6 svar · 1,9k läst
A
Atom: Bra initiativ!
1 svar · 1,0k läst
hahalj
hahalj: Det är det jag menar, inget jag svänger förbi på väg hem från jobbet. Får leta rätt på nåt annat alternativ, 3M är ju inte direkt ensamma om att göra monteringstejp.
7 svar · 10,4k läst
·
nino
nino: Haha när vi kom och skulle åka upp på autostradan så fatta jag så klart inte hur man skulle göra, dessutom kom en lastbil och började tuta på mig, backa gick ju inte med en husvagn bakom bilen och en lastbil sur å grinig... Tryckte in den stora röda knappen (som såg ut som en nödstopp till maskiner) i halv panik, då rassla det till och bommen åkte upp. Jaså man kan köpa vägskatte
15 svar · 8,6k läst
A
Atom: Det har blivit blöttläggning i 5l vatten och 0.5l klorin i 8 timmar. 60gr tvätt d8rekt efter. Ser ut som nytt!
3 svar · 20,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.