L
lordi: Låter som de har gjort en tabbe och lämnat ett pris exkl moms i offerten. Stämmer ju ungefär med 7080 ink moms
5 svar · 9,4k läst
C
camaro1969: fasen så fint! detta blir bra i helgen :)
5 svar · 2,2k läst
B
byggankan: Nu har jag hittat och bokat en båt. Blir en vecka i slutet av juli så får han först segla med en kompis i 5 dagar och sedan med oss i familjen i två dagar. Har bokat kompisen också :)
15 svar · 2,1k läst
M
MagHam: Låter tveksamt. Blandar du bikarbonat (basiskt) med vinäger (surt) så är nog den största effekten att de reagerar med varandra och bildar någon form av salt.
2 svar · 1,4k läst
F
Freddex: Metatabletter kanske funkar?
4 svar · 24,4k läst
F
Fred vom Jupiter: [citat] Skatteverket tar gärna emot anonyma tips. Det är inte alltid tipsen går att använda i praktiken men tipsa gärna. Jag har fått tag på flera fuskare genom tips. Vi bryr oss inte om vem det är som tipsar, vi antecknar inte det någonstans och vi undersöker bara tipset, inte vem det kommer ifrån. Om du lämnar uppgifter som bara du kan känna till så kan naturligtvis din exkompis
12 svar · 9,9k läst
F
FRS05: Ja, jag ser det väl som att jag lärde mig en läxa den här gången. Fortfarande så tycker jag verkligen INTE att jag skall betala den där frakten men jag orkar inte bråka om drygt 300:-. Men det känns lite som vilda västern med frakter. Hur svårt kan det vara att tydligt framhäva det när man ger sin offert, att frakt tillkommer. Men hädanefter ska jag alltid dubbelkolla om frakt
19 svar · 2,7k läst
kontorsråttan
kontorsråttan: Snart slut på 2016 utgåva av en lång fredag. Hur har det gått i år?
15 svar · 2,6k läst
A
Avemo: När jag blev debiterad trängselskatt i Göteborg utan att ha varit där räckte det med ett telefonsamtal för att få allt struket. Även om trängselskatt och infrastrukturavgift principiellt är olika saker verkar det konstigt att de skulle ha olika rutiner. Kan det ha varit att överklagandetiden gått ut som gjorde det besvärligare?
18 svar · 6,0k läst
H
hempularen: Lokaler hyrs ofta på långa kontrakt. Om kontraktet är kortare än 3 år så får det inte innehålla en indexeringsklausul, vilket man oftast vill ha av bekvämlighetsskäl. Hyra räknas då alltså upp automatiskt efter ett "hyresindex". Därmed så kan ju kontraktet vara värt en hel del pengar om man vill stänga sin butik när det är ex två år kvar av avtalstiden.
4 svar · 8,3k läst
A
andersmc: Jag får sådana mejl rätt ofta - "Det har förekommit misstänkta aktiviteter på ditt Paypal-konto...". Men jag VET att det är bluff. Jag har inget Paypal-konto.
6 svar · 2,6k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Mitt bolag är ju som en drog, du kan inte få nog, av kärlek till bra kod edit: förövrigt, sjukt, f-skatt 2 dagar efter ansökt, rekord?
78 svar · 9,3k läst
·
T
Toddbertuzzi: Inställningar/tangentbord. Fliken kortkommandon. Vänsternavigering "Spotlight". Dubbelklicka på det du vill ändra på i högra navigeringsfönstret. Voila! Eller så startar du bara Spotlight med kommandot cmd+mellanslag och skriver spotlight! Därifrån är det busenkelt att hitta! :-)
10 svar · 1,5k läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Ja, My tracks har tillräcklig noggrannhet tycker jag.
5 svar · 2,5k läst
B
b_hasse: Jag hade en SAAB 9000 -97 utan stänkskydd bakom de drivande framhjulen. Karossen är lite insvängd bakom framhjulen, så man fick alltså sitt eget sprut av grus och skit på framdörrarna! En idiotisk konstruktion.
28 svar · 3,8k läst
·
Stefan N
Stefan N: A fool and his money are soon parted.....
21 svar · 4,3k läst
A
A-Man_08: Du köpte nåt annat istället? :)
127 svar · 18,3k läst
M
mixt: Genom åren har jag ofta varit i Los Angeles som är min favoritstad när det gäller det som i USA kallas residential architecture, dvs arkitektritade villor. Ingen stans i världen finns så fantastiska villor som i Los Angeles. Stans rika arkitekturhistoria är en makalös plats för alla husintresserade Tänkte därför glädja detta handfasta forum med en visning av det berömda
0 svar · 717 läst
C
camaro1969: [citat] både chassi och liggdel fick plats! och mycket mer kunde man lasta i, gott om plats! nu minskar mina chanser att inhandla en ny merca känns det som... frugan lägger in veto-rätten!
31 svar · 10,9k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Charmigt slitage är inte samma sak som taffligt underhåll
38 svar · 14,2k läst
·
elpaco
elpaco: Och "han slog huvudet på den ömma punkten" .. =D
233 svar · 19,5k läst
·
Jumos
Jumos: Då hakar jag på med ytterligare ett boktips. Vi har kommit en bit på rätt väg i alla fall... [bild]
2 svar · 706 läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Nu är det nog spekulerat i KnockOnWoods person och förehavanden. Han kommer tillbaka och ni kan ställa era frågor till honom då. Jag stänger tråden.
43 svar · 7,4k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Jag är också en stor älskare av löjrom. Hur stod sig abborrommen i jämförelse? Ambitiöst att du gav dig på projektet :)
4 svar · 2,8k läst
C
Calle Andersson: Okej, visste inte hur jag skulle tolka din kommentar, om den var tänkt som en undran eller om den var stöddigt skriven. Känns lite som att det kan sitta en del i om bilen är låst eller inte. Men det är bara min tanke, som inte läst särskilt mycket lag och rätt... Bra att han fick tillbaka pengarna, och att han inte blev anklagad för att ha "hjälpt" tjuven genom att ha nycklarna i
71 svar · 9,9k läst
·
13th Marine
13th Marine: Zixten: Det var bara ett lagerkontor. Stefan Bengtsson: Haha, dedär har några kunder råkat göra, fast som tur är inte i den mängden.
156 svar · 48,4k läst
nino
nino: Hade en liten rörelse för många år sen och hade en inventarie som låg kvar i pappren, så jag kontaktade skv och då skulle jag skriva att inventarien bara var skrot och slängd på tippen. Nu mer så är det förbrukningsinventarier om värdet är under 20.000 så det dras direkt, så grejerna är ju "borta" direkt... Sätter man det i system och bara köper grejer så lär ju skv undra...
10 svar · 7,4k läst
maah
maah: Hittade tack vare den sidan fram till Ecophon som säljer en liknande, tror den funkar lika bra. Tack!
2 svar · 1,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.