5 999 läst ·
18 svar
6k läst
18 svar
Bestrida felaktig Infrastrukturavgift (broavgift)
Man kan ju som lekman tycka att utseendet på skylten borde kunna bedömas automatiskt också. Att litauiska skyltar passerar som svenska är lättare att förstå, de är ju snarlika, men tyska med sina kontrollmärken känns lite långsökt.Stefan1972 skrev:
Jag tror inte kameran kan utläsa smågrejer som runga kontrollmärken osv. Skulle kameran va så avancerad så skulle det säkerligen uppstå fler felavläsningar. Det måste ske 100-tals felavläsningar varje vecka på framförallt utländska bildar, och vi medborgare o belister får nog helt enkelt leva med att vi får felaktiga fakturor. Det jag blir irriterad på är att ett telefonsamtal inte räcker för att rätta till felet, utan man måste få hem kamerans bilder först o sen via länk på nätet bestrida. Möjligtvis att man inte behöver få hem kamerabilderna men det blir lättare bestrida fakturan då.
När jag blev debiterad trängselskatt i Göteborg utan att ha varit där räckte det med ett telefonsamtal för att få allt struket. Även om trängselskatt och infrastrukturavgift principiellt är olika saker verkar det konstigt att de skulle ha olika rutiner. Kan det ha varit att överklagandetiden gått ut som gjorde det besvärligare?
Klicka här för att svara