oceanis skrev:
Störa sig på vad?? Och vad är det du försöker få fram i ditt inlägg, det verkar nästan som du inte har förmåga att förstå sammanhangen.
Det hela var en kommentar till "thomasx" inlägg där han indikerade att "slurppe99" hade fel och hade inget annat att göra med ägarförhållandena eller annat i tråden. Det fanns också ett tydligt tillägg att det var på det visset och att det var OT.

Läs gärna inläggen mer noga innan du kommenterar............
Ja, jag vidhåller att TS inte ändrat någon information. Men jag kan instämma i att något av de första inläggen var skrivet så att det lätt uppfattades att ägarförhållandet var annorlunda än de de facto är.
 
pelpet skrev:
Styrelsen kan 1) begära att grannarna slutar trakassera TS med osakliga klagomål och knivhot 2) förverka grannarnas lägenheter om inte 1) följs.
Nej, styrelsen kan inte förverka några lägenheter, det kan inte ens hyresnämnden göra, det kan bara en domstol göra. Se tidigare inlägg i tråden.
 
J
thomasx skrev:
Nej, styrelsen kan inte förverka några lägenheter, det kan inte ens hyresnämnden göra, det kan bara en domstol göra. Se tidigare inlägg i tråden.
Fast om man i styrelsen gång i tiden tidigare har fått förverkat folks lägenheter via domstol eller har en bekant som sitter i en styrelse som fått gjort detta via domstol och då kallar det för att förverka lägenheten så kan man få det.
Det skrev du själv angående ägande tidigare i tråden.
 
Redigerat:
oceanis skrev:
Störa sig på vad?? Och vad är det du försöker få fram i ditt inlägg, det verkar nästan som du inte har förmåga att förstå sammanhangen.
Det hela var en kommentar till "thomasx" inlägg där han indikerade att "slurppe99" hade fel och hade inget annat att göra med ägarförhållandena eller annat i tråden. Det fanns också ett tydligt tillägg att det var på det visset och att det var OT.

Läs gärna inläggen mer noga innan du kommenterar............
Har du problem med något eller?
Jag förstår sammanhangen vad är problemet?
 
Redigerat:
Jocke Best skrev:
Fast om man i styrelsen gång i tiden tidigare har fått förverkat folks lägenheter via domstol eller har en bekant som sitter i en styrelse som fått gjort detta via domstol och då kallar det för att förverka lägenheten så kan man få det.
Det skrev du själv angående ägande tidigare i tråden.
Men nu gällde det vad styrelsen kan göra, och de kan inte förverka en lägenhet om innehavaren motsätter sig detta.

Jag läste också just att vad gäller olovlig andrahandsuthyrning så måste styrelsen agera på detta inom två månader från det att de fick kännedom om uthyrningen, annars kan en bostadsrätt inte förverkas pga olovlig andrahandsuthyrning.
 
August man får en känsla när man läser om hur de inblandande beter sig att du inte är den första som råkat ut för dessa, vad säger övriga grannar?
 
Andy, ett par i samma trappuppgång som mig tycker att grannarna under mig (skrikande paret) gnäller för minsta lilla. Dock är de i princip de enda jag har talat med.

Lyckligtvis är problemet snart över, någon gång i april ska jag nämligen flytta in i min nyköpta lägenhet och paret under mig kommer att få en ny parkeringsplats :D
 
Du köpte nåt annat istället? :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.