Johan Gunverth
Johan Gunverth: Orsak nummer 1 till ovanstående problem: de batterier man använder är inte fulladdade. Inte ens de som är nyinköpta från butiken. Skaffa uppladdningsbara batterier, t.ex. Apples egna (som är Sanyo Eneloop). http://www.apple.com/se/shop/product/MC500ZM/A/apples-batteri-laddare (jag jobbar med Apples produkter och känner såååå väl igen detta problem)
26 svar · 8,5k läst
·
F
faf: Nu frågade du specifikt om 2 modeller och uppskattar säkert inte mitt svar men hemma bytte vi från Samsung note 2 och s4 mini(?) till en Sony z3 och en z5 compact och är enormt nöjda då batteritider är ljusår bättre, kvalitétskänslan mycket högre och det bästa av allt är att compacten är en lika kompetent telefon som de stora flaggskeppen och inte alls så budget och slö som
7 svar · 1,1k läst
A
AskeHolst: Nu vi håller på med att märka ord så körde han väl knappast genom rondellen då rondellen är den oftast runda ytan i mitten av en korsning eller cirkulationsplats. Vi har dock en fyrvägskorsning i närheten med rondell i mitten som inte är en cirkulationsplats och som man får köra rakt över så det är ju inte omöjligt.
8 svar · 1,9k läst
H
SBH: [citat] nja. nog finns historier bakom varför. sen finns ju det där att skall och kan ej spara allt. vi kan inte bara leva på våran historia. vi måste skapa ny också
17 svar · 5,1k läst
·
Mikael_L
Mikael_L: Nåja, vi hade väldigt fint norrsken här i Uppland också ikväll. :) (Men det var kanske det du menade ... "ni norr om Älmhult ..." :D) Roligt att se, det är ju inte så ofta det syns såhär starkt och bra, åtminstone i södra delarna av sverige. Jag försökte inte ens ta någon bild. Misstänker att det är rätt svårt att få till bra. TeroM's dotter verkar vara ett riktigt proffs!
14 svar · 5,7k läst
·
M
Malten: Har åxå en cheva suburban, bästa familjebilen, behöver inte fälla ihop vagnen när man ställer in den, + att när man fäller sätena kan man åka å slänga in gips å Osb skivor i "skuffen" :) och man är kung på dagis å skolan när man rullar in på 33" hjul å V8an mullrar, dock har den sina nackdelar, törstig å lite stökigare att fickparkera, men man kan inte få allt som dom
39 svar · 15,7k läst
·
L
lob: Hej Har du någon aning om vikten på det du ska skjutsa? Ska du dra uppemot ett ton på ett personbilslik skulle då jag dra i en bit över 4 bar. En tungt lastad släpvagn med lågt däcktryck blir otäckt slingrig. Bra också om du har C-däck om det är tungt. /LOB
5 svar · 7,6k läst
Dracula
Dracula: Jag har ett par fina favoritglasögon som jag råkade repa en del. Kan det vara akrylplast tro? ...mycket mjuk högblank plast. Bågarna är svartbruna. Funderade på att skaffa en dremel, hittade en billig på Jula för 180kr, sedan fanns en liten polercylinder i bomull(?) att fäst på dremeln. Kanske någon typ av fint polermedel till. Någon tipade om tandkräm :) ...men det finns ju många
0 svar · 7,9k läst
I
ion: just nu grå himmel, 10grader, vindstilla.
8 svar · 2,6k läst
D09
D09: Det blinkar en symbol rx samtidigt som det klickar Glapp i något tro? Gör man tvärtom så lyser symbolen fast
1 svar · 1,2k läst
T
ToRy: Kolla om BBC har någon funktion där man kan leta efter musikcredits för respektive program?
1 svar · 869 läst
E
Earplugged: Halleluja!!!! Äntligen fungerar det, tack Nerre!!! Tänk vad man kan låsa sig ibland.
16 svar · 2,4k läst
thomas33
thomas33: E12 Vägen Storuman till Umeå, för några år sedan! :D
19 svar · 7,7k läst
PeterStrandberg
PeterStrandberg: Till andra kan jag tipsa om ryggåsbeslag, ser ut att vara enkelt fixat med sådana. Se jula/biltema/mm
7 svar · 5,9k läst
AndersPS
AndersPS: [citat] Ja, det är en Sureflap XL.
28 svar · 4,3k läst
·
C
corre: yes, http://www.urbandictionary.com/define.php?term=key+party
16 svar · 6,6k läst
E
eviljava: [citat] SS3492 är inte en klassning för enbart vapen. Så ditt påstående stämmer inte. Beroende på vad som skall förvaras i skåpet (och naturligtvis även på vad som försäkrats) kan försäkringsbolagen ha olika krav på klassning. Nu verkar det endast vara verktyg som skall förvaras där och då kanske inte kravet på säkerhetsklassat skåp behöver uppfyllas. Men beroende på
4 svar · 2,7k läst
Staffans2000
Staffans2000: Hej. Hör med några som vet, och inte gissar. Någon av dessa kan säkert mer än oss amatörtyckare. Staffan http://www.malmorn.se/ http://www.skof.se/ http://birdlife.se/sveriges-ornitologiska-forening/regionalt/skane/
1 svar · 1,2k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Diskussionen i den här tråden kommer inte längre och jag stänger den. Jag har raderat några otrevliga inlägg och svaren på dessa.
50 svar · 21,0k läst
·
pelpet
pelpet: När står rostar ökar volymen 10 ggr. Så även om det ser ut som mycket rost behöver det inte vara så illa. Jag hade lagt på en rejäl laddning 5-56 på kedja och drev och sedan kört en del för att skava bort rost. Funkar det inte så får man byta klingor, vilket innebär lite cykelmek (finns bättre forum för detta). Har du färg i samma färg som ramen på cykeln? Isåfall hade jag
4 svar · 6,7k läst
S
ion: Efter 38 år är jag väldresserad.:p Nä vi kommer bra överens, tänker och tycker lika, ibland vet vi inte vem som gjort vad eller vems idé det var. Innebär ju då också att båda kan ta åt sig äran om det blir bra, vilket det blir eftersom vi tycker och tänker lika. Fast, ärligt, solen skiner inte alltid, ibland får man försöka överlista kvinnans list. Ibland går det, ibland inte
60 svar · 17,5k läst
·
K
karlskog: Ingen aning om hur det påverkar tyvärr.
51 svar · 23,8k läst
PeterStrandberg
PeterStrandberg: Android-appen blockdroid pushar
12 svar · 1,8k läst
Raskus
Raskus: [citat] Nu har jag fått svar, inga problem att prismatcha mot den ospecificerade ljuddämparen. Skumt värre, men jag klagar inte.
13 svar · 3,3k läst
yonna
yonna: Ingen som svarat! Men jag har hittat svaret själv ��
1 svar · 746 läst
oobum
oobum: Gyllene regeln när man säljer bilar är att pengarna skall finnas på ditt konto innan något skrivs under eller skickas iväg. Att bara se när köparen slår in överföringen i sin bank räcker inte, eftersom man kan avbryta överföringarna. Dock stort varningens finger när det kommer till pengar från utländska köpare. Dessa syns på ditt konto innan de har dragits från utlandet. Så
9 svar · 1,5k läst
H
hempularen: Nej att använda AB i namnet är olagligt. Du får inte göra sken av att företaget har en annan bolagsform är den korrekta.
2 svar · 1,3k läst
messijah
messijah: Haha, nej det var min bilförsäkring det handlade om men läste i papprena nu att det var som dom berättade för mig, mer säger jag inte 😘
2 svar · 827 läst
Y
Yrrol: Jag har en amerikanare som ger svag sken i generatorlampan när bilen inte är igång. Vrider jag nyckeln så blir det starkt sken. En nisse sa att kolen kunde fastna över vintern och ge denna effekt. Går det att mäta sig till om kolen inte är som dom ska? (har en utbytt ombyggd generator på sisådär 110amp med inbyggd regulator vilket kablaget är anpassat för nu)
49 svar · 14,4k läst
Y
Yrrol: Vill ersätta min gamla lyft då jag känner att den är för liten/svag&klumpig. Kollade blocket nu och det fanns väl inte så många att välja bland. Någon som vet ifall Twinbush är bra? Vill gärna att den klarar lyfta 190cm. Att den är bred, klarar minst 4 ton, och har minimal golvramp mellan pelarna och att lyftarmarna är slimmade så jag slipper lyfta upp bilarna för få under
0 svar · 1,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.