48 381 läst ·
156 svar
48k läst
156 svar
Värsta praktikanten
Sida 1 av 11
Hade en sistaårsstudent som exjobbare på jobbet, han skulle göra en undersökning i projektform och göra en redovisning och projektrapport relativt självständigt. När väl utkastet kom in så visade det sig att han inte verkar ha förstått uppgiften och heller inte frågat om det han inte förstått, och textmassan var till 90% kopierad från projektdirektivet som jag skrivit. Ett samtal med handledaren avslöjade att studenten var en fuskare som klarat sig igenom utbildningen genom att jobba i grupp och mer eller mindre enbart glida på andra, och han hade också hållit sig undan från handledaren under exjobbstiden.
När han hörde av sig 1½ år senare och ville göra ett nytt, nästan exakt likadant exjobb, så var han måttligt välkommen.
När han hörde av sig 1½ år senare och ville göra ett nytt, nästan exakt likadant exjobb, så var han måttligt välkommen.
Kopierar in ett tidigare inlägg från mig
Vi hade en student ( 23år ) som skulle "sommarjobba"
Var nog den tyknaste, slappaste, slarvigaste idiot som fått på sig ett par skor.
Skulle lära veteranerna hur man gjorde redan efter några dagar, försov sig minst 5 ggr rejält på 1,5 månad och brydde sig inte ens över det. Kunde inte hålla rasttider, eller några andra tider heller.
Konstig kvinnosyn som han inte kunde hålla tyst om och oftast fick man avsätta personal för att reda ut vad denne ställt till med. Trots att man förklarade att " ta det lugnt, jobba i ditt tempo, kvalité först" men inte, fullt ös och allt fel.
Killen trodde på fullaste allvar att han var bäst, slutade med att hans uppdrag blev att skura tvätthallen istället...
Sen sökte han jobb till koncernen...
Kan man ju gissa själv hur det gick när man följde upp hans historia.
Luktar fortfarande brännt!
Vi hade en student ( 23år ) som skulle "sommarjobba"
Var nog den tyknaste, slappaste, slarvigaste idiot som fått på sig ett par skor.
Skulle lära veteranerna hur man gjorde redan efter några dagar, försov sig minst 5 ggr rejält på 1,5 månad och brydde sig inte ens över det. Kunde inte hålla rasttider, eller några andra tider heller.
Konstig kvinnosyn som han inte kunde hålla tyst om och oftast fick man avsätta personal för att reda ut vad denne ställt till med. Trots att man förklarade att " ta det lugnt, jobba i ditt tempo, kvalité först" men inte, fullt ös och allt fel.
Killen trodde på fullaste allvar att han var bäst, slutade med att hans uppdrag blev att skura tvätthallen istället...
Sen sökte han jobb till koncernen...
Kan man ju gissa själv hur det gick när man följde upp hans historia.
Luktar fortfarande brännt!
När jag sommarjobbade på en fabrik där vi även hade en gravyrmaskin för att gravera på produkterna så kom chefen förbi precis när jag satt och graverade in mitt namn på min lunchlåda.
Och han frågade strängt vad jag höll på med.
Jävligt pinsamt tyckte jag det var, minsann ...
Så här i backspegeln så tror jag nog att han bara tyckte det var lite roligt att skrämma upp mig lite.
Men då, första veckan på sommarjobbet, var det ju riktigt riktigt känsligt för mig, det kändes enormt idiotiskt gjort.
Och han frågade strängt vad jag höll på med.
Jävligt pinsamt tyckte jag det var, minsann ...
Så här i backspegeln så tror jag nog att han bara tyckte det var lite roligt att skrämma upp mig lite.
Men då, första veckan på sommarjobbet, var det ju riktigt riktigt känsligt för mig, det kändes enormt idiotiskt gjort.
Jag "lärde" upp en kille precis innan sommaren under 4veckors tid för att täcka upp för chaufförerna som går på semestern!
Han åkte med mig och allt gick jättebra! Framåt och frågade osv
Jag la många goda ord!
Sen kom sommaren och katastrofen var ett faktum!
Varken lastbil eller gods fanns på rätt ställe eller ort!
Jag fick några hårda ord över telefon över vem jag rekommenderat:sly:
Senare kom det fram att han hade problem med både minne, läs och skrift efter en trafikolycka!
Synd att det inte kom fram innan
för då hade vi kunnat ge honom bättre förutsättningar!
En annan praktikant vi hade välte en pall med räkor på flaket mitt i sommaren! Han ställde bilen och gick hem! Hans ursäkt dagen efter var att hans 8 schemalagda timmar var slut
Jag har även haft med en som sov i hytten över halva dagen oavsett vad jag gjorde. Han var även bältesvägrare vilket resulterade i en bula i pannan när jag fick bromsa hårt för en älg
Dock får jag säga att merparten av mina praktikanter jag har haft under mina 10 år i hytten har varit väldigt duktiga
Han åkte med mig och allt gick jättebra! Framåt och frågade osv
Sen kom sommaren och katastrofen var ett faktum!
Varken lastbil eller gods fanns på rätt ställe eller ort!
Jag fick några hårda ord över telefon över vem jag rekommenderat:sly:
Senare kom det fram att han hade problem med både minne, läs och skrift efter en trafikolycka!
Synd att det inte kom fram innan
för då hade vi kunnat ge honom bättre förutsättningar!
En annan praktikant vi hade välte en pall med räkor på flaket mitt i sommaren! Han ställde bilen och gick hem! Hans ursäkt dagen efter var att hans 8 schemalagda timmar var slut
Jag har även haft med en som sov i hytten över halva dagen oavsett vad jag gjorde. Han var även bältesvägrare vilket resulterade i en bula i pannan när jag fick bromsa hårt för en älg
Dock får jag säga att merparten av mina praktikanter jag har haft under mina 10 år i hytten har varit väldigt duktiga
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det här var ingen praktikant utan en sommarjobbare.
Jag hade ett projekt att överföra en massa teknisk dokumentation till digitalt format, mest MS Word.
Så den här tjejen fick en pärm med ca 100 sidor, blandat text och tabeller.
Hon jobbade på och när jag tittade såg det ut att bli bra resultat.
Men sen när hon var "klar" fanns bara den sista sidan sparad.
När en sida var klar sparade hon den, raderade allt och började skriva nästa sida i samma dokument.
Syntax Error som det heter
Tre veckors jobb åt h*****e.
Men hon var en förtjusande flicka
Jag hade ett projekt att överföra en massa teknisk dokumentation till digitalt format, mest MS Word.
Så den här tjejen fick en pärm med ca 100 sidor, blandat text och tabeller.
Hon jobbade på och när jag tittade såg det ut att bli bra resultat.
Men sen när hon var "klar" fanns bara den sista sidan sparad.
När en sida var klar sparade hon den, raderade allt och började skriva nästa sida i samma dokument.
Syntax Error som det heter
Tre veckors jobb åt h*****e.
Men hon var en förtjusande flicka
Hade jag haft anställda som vägrade bälte hade det tagit hus i helvete! Vill de bryta mot lagen och riskera sina liv får de göra det på sin fritid, kör de firmans bil så skall samtliga trafikregler följas!MTech skrev:
Redigerat:
Medlem
· västra götaland
· 1 016 inlägg
En lustig grej med en praktikant vi hade var när han helt sonika satte sig på en stol och tittade.
Efter 5 min blev han tillfrågad lite försiktigt varför han sitter där.
-vi har håltimme i skolan nu!
Efter färdig praktik ringde hans mamma och frågade om han kunde få sommarjobb...
Efter 5 min blev han tillfrågad lite försiktigt varför han sitter där.
-vi har håltimme i skolan nu!
Efter färdig praktik ringde hans mamma och frågade om han kunde få sommarjobb...
