M
Mawe85: [citat] Ser riktigt intressant ut. Ska läsa på! Tack!
6 svar · 1,5k läst
Utsättaren
Utsättaren: Jag trodde det var en ny humortråd med trams (larv).
7 svar · 8,7k läst
·
P
Pappa1986: [citat] Vi kommer föra personlig dagbok och göra collage mm. Om vi hinner eller inte,det märks. Hinner man inte så gör man det inte., då får man ta resten året efter. Vi kommer absolut inte stressa utan ska bara njuta, så gott det går. De tipsen du skrev om först verkar passa oss kanon, Stockholm har vi varit i och gått på museum mm. Den biten är redan avklarad. Vi kommer försöka
8 svar · 1,3k läst
yonna
yonna: Utmärkt! Billigare än jag trodde! Tack för era svar!
4 svar · 774 läst
Fairlane
Fairlane: Svårt att säga. Bilen har inte använt gas på minst 2 år. Jag får kolla vad det kostar att fixa. Blir det för dyrt så blir det skroten vilket känns syns när bilen i övrigt fungerar bra.
7 svar · 11,3k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Jag tror inte att den här diskussionen leder någon vart, utan kommer att leda till en orimligt stor insats med moderering. TS har fått hjälp som löser problemet i flera inlägg, t ex #20 och #23. Stänger därför tråden. /Moderator
26 svar · 2,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Det finns väl redan en mycket lång tråd med klagomål på PostNord.
1 svar · 2,7k läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Ser ut som Stora Karlsö, så då är du väl någonstans nere på västra Sudret på Gotland. Försöker jobba lite på fritidshuset när vädret tillåter, men semester är semester och det är köpt för avkoppling, så det blir korta pass. Men samtidigt som svetten lackar kliar det i fingrarna att fortsätta när det blir bra. Och så lite bad på det. Insjöbad förvisso, men har man inte
6 svar · 1,3k läst
·
elektronikfreak
elektronikfreak: [bild] STÖRRE BILD: https://s6.postimg.cc/8r58f88oh/eldning.png :mad: :mad: :mad: PS! Bilden är redigerad av mig dvs Ölandsbladets reklam är bortklippt. :)
57 svar · 4,8k läst
·
13th Marine
13th Marine: Jepp, sommarfjäll. Jag uppskattar stavarna när jag vandrar, speciellt som du säger i de svårare partierna samt vid lite mer strömmande vad. Har inte uppfattat dem som speciellt i vägen när man inte behöver dem.
4 svar · 614 läst
·
Cheesen
Cheesen: [citat] En sak som många glömmer. Maxlast i bilen + kultryck. Sen så brukar inte kulan egna vikt vara med i tjänstevikten numer, då man ej besiktar kulan längre, utan den är också last som man måste räkna med. [citat] Din last I bilen blir 446kg - kultryck - kulan vikt - passagerare. Med 90 kg kultryck, 15 kg dragkrok, två kompisar i 90 kilosklassen, lite kläder, fika och handbagage
7 svar · 8,3k läst
D09
D09: All heder till dig som hjälpte henne :)
1 svar · 3,0k läst
13th Marine
13th Marine: Originalburken innehåller väl någon form av drivgas som vid lagom tryck (5bar?) övergår till vätska detta gör att man kan fylla en större mängd utan att behöva en rejälare tryckbehållare. Att fylla burken för hand borde ge betydligt kortare driftstid.
3 svar · 6,4k läst
P
patfred: [citat] [citat] Hundbett har man ju hört om men hundbets? Kanske blir morrdent i framtiden? Äh fyfan förlåt kan inte hjälpa det, är i från göteborg, gör en pudel å hoppas på att jag slipper få en utskällning utav mod
6 svar · 2,2k läst
·
P
pozz2: Tjena. Ska köpa takbox och räcken till bilen. Den kommer att användas en eller ett par ggr per år. Är det lönt att köpa billigt eller ja kommer att ångra mig?
0 svar · 3,1k läst
Utsättaren
Utsättaren: Ni får sova på saken. :p
13 svar · 14,9k läst
richardtenggren
richardtenggren: Det finns ju även enkomponents lackskydd som är smidiga att lägga på, jag kör själv på ultimas dom jag drar på med en fiberdukssvamp som medföljer. Det funkar på glas och lack, håller lite längre än vax tycker jag eller om det beror på att det går så mycket fortare att applicera så att man gör det oftare. Men med din fina bil tycker jag du ska lämna in den till putte på
52 svar · 11,5k läst
·
galento
galento: Det var en begagnad kärra vi köpte , en bekant hade köpt ny och ville bli av med sin gamla kärra till ett bra pris, men den duger gott för våra behov. PS,den var betydligt billigare än den "nya" Brenderup kärran vi köpte tidigare.
3 svar · 2,2k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Jag har en sådan där liten Kikkoman-flaska. Köper Kikkomansoja på 1-litersflaskor (billigare) och fyller på den lilla vid behov.
4 svar · 2,8k läst
T
ToRy: [citat] Jag vet! :surprised: 42! :)
17 svar · 4,2k läst
P
Anonymiserad 173289: Torö / Herrhamra var ju jättefint :) Tack för tipset! [bild] [bild]
3 svar · 1,2k läst
·
redarn
redarn: [citat] Här kommer skillnaden mellan “gratis” och “utan extra kostnad” eller “på köpet”. Om du trodde besticken var gratis så skulle du kunna ta dem utan att köpa sallad. Du har i stället agerat som att de var på köpet vilket butiken kanske håller med om. I alla fall kommer de säkerligen inte klaga särskilt mycket.
28 svar · 5,4k läst
Isakare
Isakare: Läste att nya Opel Insignia har oljekvalitetsmätare inbyggd som man själv kan kolla på panelen. I detta fall hade mätaren varnat vid 2,300 mil med 7% smörjförmåga kvar, fast serviceintervallen är 3000 mil. En bra pryl om den funkar/stämmer. Själv byter jag olja långt innan den hinner bli dåligt, så det är inget jag har behov av. Men den skulle vara smart att ha med om man kollar
3 svar · 1,4k läst
·
Fairlane
Fairlane: Nja, det räcker inte med att köpa bilen, man måste serva den hos en auktoriserad KIA-verkstad också om jag läser rätt på Kias hemsida
13 svar · 3,5k läst
Byurn
Byurn: [citat] Det kan vara dumt att borra upp hålet i fälgen. Det är inte säkert att fälgen håller för det, framförallt på lite lättare MTB-fälgar.
18 svar · 19,4k läst
·
J
Jocke Best: [citat] Det blir klart bäst så!
4 svar · 4,7k läst
Snailman
Snailman: [citat] Min är väl ca 20 år, den har kamrem men blev väl kedja sedan? Har bytt kamrem två gånger, då den snart gått 30k mil, den började väl krångla för två år sedan, innan dess hände i princip ingenting, bara att köra.
6 svar · 2,6k läst
Martin_B
Martin_B: [citat] OBS! Ta med kofot, fall i fall... Huva rekommenderas (men bara för att det kan bli kallt... bara därför)
13 svar · 2,3k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Varför bara en? [bild] Så kan ni få kaffegrädde till frukostfikat också :)
5 svar · 1,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.