2 981 läst ·
22 svar
3k läst
22 svar
Äntligen tillbaka!
Sida 1 av 2
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Till vissas nöje, och till andras ångest så klart.
Men två dar utan Internet var svårare att hantera än jag trodde. Det började natten till den trettonde, så klart.
Ett åskväder slog ut modemet och sedan satt man där och kunde lägga patiens, dammsuga golven och slänga vissna blommor.
Hur kul som helst
Men med nyköpt ADSL-modem är livet tillbaka i sin vanliga fredagslunk igen
Men två dar utan Internet var svårare att hantera än jag trodde. Det började natten till den trettonde, så klart.
Ett åskväder slog ut modemet och sedan satt man där och kunde lägga patiens, dammsuga golven och slänga vissna blommor.
Hur kul som helst
Men med nyköpt ADSL-modem är livet tillbaka i sin vanliga fredagslunk igen
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Bästa svaret
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Huka er i bänkera gubber, han laddar om!KnockOnWood skrev:
Till vissas nöje, och till andras ångest så klart.
Men två dar utan Internet var svårare att hantera än jag trodde. Det började natten till den trettonde, så klart.
Ett åskväder slog ut modemet och sedan satt man där och kunde lägga patiens, dammsuga golven och slänga vissna blommor.
Hur kul som helst
Men med nyköpt ADSL-modem är livet tillbaka i sin vanliga fredagslunk igen![]()
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ja, det är ju en tanke.useless skrev:
Men lika lite som jag vill sitta i bilen och skala potatis, vill jag sitta på toaletten och surfa.
Var sak har sin plats tycker jag (med ålderns rätt
Och då passar en stationär PC med en 24" skärm i arbetsrummet bäst för mig.
Speciellt som vi har usel mobilmottagning här ute på bonnvischan.
Men med skaplig mottagning av nätet, så kan du ju fixa WiFi och en platta? Känns lättare att inte alltid behöva vara i arbetsrummet utan kan sitta i soffan vid mysbrasan med en öl eller ett glas vin med tilltugg och ändå vara uppkopplaf på BH!KnockOnWood skrev:
Ja, det är ju en tanke.
Men lika lite som jag vill sitta i bilen och skala potatis, vill jag sitta på toaletten och surfa.
Var sak har sin plats tycker jag (med ålderns rätt)
Och då passar en stationär PC med en 24" skärm i arbetsrummet bäst för mig.
Speciellt som vi har usel mobilmottagning här ute på bonnvischan.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jo det är ju en tanke!HasseTeknik skrev:
Men hela sommarhalvåret, när vi inte eldar brasa?
Och soffan är upptagen av en fru som nästan bor på fejan.
Och vinet eller ölet går lätt att ta med sig till "arbetsrummet", som egentligen är ett gästrum
Vi får se hur det blir när vi någon dag/något år får fiber från IP-Only.
Går alldeles utmärkt att sitta med en " platta" på gräsmatten eller liggandes i hängmattan ocksåKnockOnWood skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 845 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 845 inlägg
Jag har ett Huawei mobilt bredband-modem som backup. I de svåraste åskanfallen så har det också slagits ut, men bara under max ett par timmar innan Telia fått liv i sina sändare igen. Dessutom är 20GB gratis varje månad om man är Telia-kund med både mobil och bredband. Bara att plugga in i valfri USB-port så fungerar det eller anslut via WiFi. Telia har också gratis utbyte av xDSL-modem om åskan äter upp det, inklusive fraktkostnaderna.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Så blev det dags för ett Da Capo!
Skulle byta ADSL-leverantör och samtidigt byta kund från företaget till privatpersonen.
Och det tog tid! Exakt tre veckor faktiskt utan Internet.
(Fast jag har varit inne på biblioteket ett par gånger och registrerat betalningar på nätbanken)
Hoppas ni njutit av lugnet de gångna veckorna.
För nu är det slut på friden
Skulle byta ADSL-leverantör och samtidigt byta kund från företaget till privatpersonen.
Och det tog tid! Exakt tre veckor faktiskt utan Internet.
(Fast jag har varit inne på biblioteket ett par gånger och registrerat betalningar på nätbanken)
Hoppas ni njutit av lugnet de gångna veckorna.
För nu är det slut på friden
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 293 inlägg
Jag som trodde att du blivit blockad en vändaKnockOnWood skrev:
Så blev det dags för ett Da Capo!
Skulle byta ADSL-leverantör och samtidigt byta kund från företaget till privatpersonen.
Och det tog tid! Exakt tre veckor faktiskt utan Internet.
(Fast jag har varit inne på biblioteket ett par gånger och registrerat betalningar på nätbanken)
Hoppas ni njutit av lugnet de gångna veckorna.
För nu är det slut på friden![]()
Välkommen tillbaka
