Nu orkar jag inte med V70 Volvon mer...
Kollar lite på bilar upp mot 200k klassen som är sisådär runt 2014 års modell.
Komfort för mig är inte hård fjädring och hårda sportsäten utan allt ska vara mjukt.
Har ni några förslag som är värda att se närmare på?
Automat, helst kombi men sedan går bra. Diesel eller bensin är nog vilketsom.
Kollar lite på bilar upp mot 200k klassen som är sisådär runt 2014 års modell.
Komfort för mig är inte hård fjädring och hårda sportsäten utan allt ska vara mjukt.
Har ni några förslag som är värda att se närmare på?
Automat, helst kombi men sedan går bra. Diesel eller bensin är nog vilketsom.
Jag har en Passat med DCC (mjukt och skönt i Comfortläge). Mycket nöjd. Hämtade ut den i mars i år.
Kör i tjänsten så komfort var viktigt för mig men likaså utrustningen.
Stolarna är riktigt bra, särskilt med kylning och massage..
Valet stod mellan den och en A6.
Kör i tjänsten så komfort var viktigt för mig men likaså utrustningen.
Stolarna är riktigt bra, särskilt med kylning och massage..
Valet stod mellan den och en A6.
En Mercedes E klass passar rätt bra in på beskrivningen.
Ja om man explicit efterfrågar ”mycket hög komfort” så går xc70 och passat bort. Det är bra bilar men sett till ljud och fjädringskomfort har dessa inget att hämta mot det tyska premiumsegmentet. Inte ens nya V90 dugeri det avseendet.
Tyvärr blir det ju lite äldre bilar i detta segment givet budgeten, men om man tillåter sig att plussa lite på den så för man plats med en Audi a6 med luftfjädring. Det krävs rätt märkvärdiga åkdon för att transportera sig mer komfortabelt än så....tyvärr är luftfjädring ett väldigt ovanligt tillbehör på vanliga A6an så du får lov stt åka Allroad och därmed betala för mer utrustning och motor än annars.
Mercedes E är antagligen ett ypperligt alternativ till audin, lite beroende på hur man snålat med de enklare modellerna som platsar i budgeten.
Tyvärr blir det ju lite äldre bilar i detta segment givet budgeten, men om man tillåter sig att plussa lite på den så för man plats med en Audi a6 med luftfjädring. Det krävs rätt märkvärdiga åkdon för att transportera sig mer komfortabelt än så....tyvärr är luftfjädring ett väldigt ovanligt tillbehör på vanliga A6an så du får lov stt åka Allroad och därmed betala för mer utrustning och motor än annars.
Mercedes E är antagligen ett ypperligt alternativ till audin, lite beroende på hur man snålat med de enklare modellerna som platsar i budgeten.
...men han vill ju inte ha prestanda, bara komfort. Då måste ju en alpina beeemer gå bort. Däremot en vanlig 525a borde testas....
Här ett ex på allroad:
https://www.blocket.se/vi/80573959.htm
Här ett ex på allroad:
https://www.blocket.se/vi/80573959.htm