jonmo
jonmo: [citat] Det som även sticker ut i denna annons tycker jag är det dåliga språket. Kommer inte ihåg något specifikt exempel, men när vi skulle sälja vår lägenhet i just Uppsala var det syftningsfel och styltigt språk i mängder. Det blev många vändor innan vi kunde godkänna annonsen.
110 svar · 45,0k läst
·
blackarrow
blackarrow: Man får vara väldigt nyfiken, kanske lite nördig eller misstänksam om man ska köra med momentan förbrukning och se att den är för hög. Men om det misslyckas och sker flera dagar i rad, flera ggr i veckan ca + 0.2L/mil så kan man märka det. Jag hittade tom ett stycke i bilens manual som sade ungefär "liter per mil mätvärdet kan visa fel ibland", så slapp dom förklara mera... Här
683 svar · 55,1k läst
·
martin43
martin43: Konstigt..Kanske var den centrala underrättelsebyrån som gjorde en liten undersökning över vad folk var sugna på.
9 svar · 3,0k läst
V
Ville_Vessla: Var en sån under somrarna när jag var 16-19, fick ofta pryon till maskinister så jag fick ibland ta befälet. Detta gällde dock vanligen hjullastare och väg/parkeringsbyggen. Till saken hör ju att det var fadern min som anställt mig på sin firma och hyrde in maskiner samt föräldraledigheten var väl sisådär på 70-80 talet för vägingenjörer så jag fick helt sonika vara med på
7 svar · 1,7k läst
Ruttenrot
Ruttenrot: Ta någon fransk cognac och blanda med kattsand (oanvänd) spela något sydamerikanskt på stereon och skaka med. Borde hjälpa efter ett par låtar. Ps. Det går lika bra med vanlig sprit, dock ej röd. Kanske bör flaskan sköljas några ggr efter behandlingen (om något annat än cognac använts). :rofl:
10 svar · 3,2k läst
·
Music Man
Music Man: Hej alla Byggahus medlemmar . Det är så att den här farbrorn fyller 40år om mindre än en månad. Känns helt galet faktiskt. Tycker inte det var längesedan man gick ur skolan Börjar få en del frågor vad jag önskar mig i födelsedagspresent och jag har så svårt för vad man skall önska sig. Jag är snart 40år och känner att jag har allt. Jag är frisk och har en egen liten familj
0 svar · 538 läst
catherineb
catherineb: [citat] Kan tillägga också att jag har en dotter sedan tidigare men min man har aldrig ifrågasatt kostnader för henne.
146 svar · 9,4k läst
oobum
oobum: [citat] Jaha, det är bara handpenningar det handlar om i alla fall jag vet om.
17 svar · 3,9k läst
S
Sylvestris: Min man tyckte att vi behövde ha koll på hur stora våra kostnader var per månad i detalj. Det var startpunkten på en väldigt stor analys av inkomster och utgifter som vi sen uppdaterar vart år. Den har gjort så att vi kan spara mycket mer än som tidigare var fallet då vi har fokus på alla kostnader. Om jag varit sambo så skulle jag använda den än mer då den tydliggör ens hela
71 svar · 23,8k läst
·
thomas33
thomas33: Finns en något använd förpackning på Tradera just nu (2018-04-07) https://www.tradera.com/item/2949/307020295/samlare-passa-pa-super-epoxy-foregangare-till-plastic-padding Men kontakta annars Henkel Adhesive Technologies som är grossist i Sverige Tel: 010-480 7700 så kan de kanske sälja till dig eller hjälpa till att finna en butik som säljer i din närhet.
2 svar · 6,2k läst
L
Leif i Skåne: [citat] Jag vågade inte föreslå det som förstaalternativ, men det ser onekligen ut som husbock.:worried: Om det är riktigt tyst och man lägger örat till så kanske man kan höra ett knäppande ljud. Ring Anticimex / + ditt försäkringsbolag ! https://www.anticimex.com/sv-SE/skadedjursproblem/identifiera-skadedjur/husbock/
6 svar · 3,0k läst
·
thomas33
thomas33: [citat] Halmstad kommun införde optisk sopsortering, där matavfall sorteras i speciella gröna påsar. Byggt anläggning som skall kunna plocka bort dessa för 125 miljoner Kr, men fungerar inte, så nu skickas soporna till Borås! Ett problem är att vissa butiker har grönt tryck som anläggningen misstolkar som matavfall och innevånarna använder de gröna soppåsarna till annat än
49 svar · 6,4k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Hehehe, har inte sett denna tråden förut :D Ja, jag brukar ju tillbringa påsken i häktet. Får fundera på varför, det måste ju finnas någon anledning :geek: I år såg det ut så här på påskdagen. Tyvärr så molnigt så fullmånen inte syntes. Men lejonet och lammen, eller katten och hönsen, smaskar på majskornen, som är allas favorit: [bild]
14 svar · 3,1k läst
·
H
Hallerudsbo: Ja glad påsk på er. Lite sent men var utan täckning igår
5 svar · 644 läst
·
Demmpa
Demmpa: Ja, Ulf Karlsson jobbar på polisen i Kalmar, kommer inte ihåg vad hans tjänst är.
8 svar · 1,3k läst
fia_mstd
fia_mstd: Ja något behöver ju göras!
5 svar · 1,2k läst
Helena S
Helena S: Kontaktade viköperdinbil och fick en onlinevärdering på ett visst belopp. När jag sedan kom in med bilen, säger testpersonen att den är i jättefint skick men värderingen från Stockholm ligger ändå 25% under deras egen onlinevärdering till mig. Varför? frågade jag. - Ja, det är kanske för att det står många bilar inne just nu...? blev svaret. Jaha, och det visste man inte när
53 svar · 43,4k läst
·
raveper
raveper: Skulle man kunna få dem cash hade det vart extra kul. Hade köp mig en gammal bank och låst in dem i valvet.
20 svar · 4,5k läst
M
Mattias_Eson: När jag läser i någon tråd på telefonen med telefonen i höger hand så slutar det scrolla ner när min tumme landar på en reklambanner i flödet. Detta innebär att jag då måste flytta min tumme till övre delen på min gigantiska smartphone för att hitta någon yta utan reklam för att fortsätta mitt scrollande. Alternativt använda vänster hand som en riktig grottmänniska. Det var
0 svar · 563 läst
B
Byggdjuret: En av våra katter bidrar till utsläppen av microplaster. Han älskar plastkassar och påsar. Vissa är godare än andra. Så med andra ord borde han producera mikroplaster Tur att han är innekatt. Då behöver han inte oroa sig.
32 svar · 11,4k läst
·
N
Nils82: [citat] Läge att förhandla, helt enkelt. Bäst är om ni a.tagare tillsammans förhandlar fram förutsättningar för detta. Man är starkare som grupp. Givetvis tar ni "ert" kollektivavtal som utgångsläge vid förhandlingen. Tycker er a.givare att ni är besvärliga som vill förhandla kan ni föreslå att denne tecknar kollektivavtal, då slipper a.givaren förhandla med er ;)
43 svar · 6,1k läst
useless
useless: Kolla nationella vägdatabasen. http://www.nvdb.se/sv
8 svar · 20,4k läst
·
E
erik5678: Hej, Vet inte om det här är rätt forumdel (eller ens forum), men jag har fått en gammal mobiltelefon i originalkartong, och det är någon form av fläckar i kartongen. Min första tanke var att det liknade rester av mus-skit, men det finns inga gnagmärken någonstans. Varken på kartongen eller telefonen och dess tillbehör. Kanske fuktfläckar, eller kaffe/te? Men vet inte vad de mörka
0 svar · 3,8k läst
·
K
Kojfabriken: Vi var på någon skidort och som ni vet kan det ju vara klokt att städa stugan när man ska åka iväg så slipper man betala extra för det. På detta ställe fick man ännu lägre hyra om man dessutom renoverade golven ;). Så gissa om jag inte genom hela drömmen höll på och kämpade med att riva ut, lägga nya skikt av golvgips etc. för att sedan kakla om stugans golv. Mot slutet slog
0 svar · 1,5k läst
B
Byggdjuret: Ett sådant resonemang med granitskivor och arbetsmiljö. Bör helt klart tas i å tanke vid övrig konsumtion. Det mesta vi köper idag tillverkas i låglöne länder. Vars syn på arbetsmiljö eller arbetsrätt inte speglar den svenska. Som skrivits ovan, kläder, mobiltelefoner, listan kan göras ganska lång. Då bör man alltså även undvika kläder och mobilen. Kläder blir ett problem.
4 svar · 1,1k läst
MultiMan
MultiMan: Mina nuvarande två katter äter till 90% våtfoder, främst eftersom jag alltid vill vara säker på att de är uppvätskade ordentligt. Inga problem med magarna eller pruttarnas lukt, men då handlar jag mest olika Royal Canin-foder som också har den fördelen att nästan alla varianter gillas. På somrarna med 50% mus-kost så kan däremot konsistensen variera, men då görs nästan alla
24 svar · 10,2k läst
·
H
husdrommaren: Vad lustigt :) Jag upplever nog det som fräschare med helskägg på maken än när han rakade sig, pga nu när han duschar så både schamponerar och balsamerar han skägget plus att efteråt tar han en vårdande olja i. Mjukt, välskött och luktar gott :) Men för att bli on topic så Teknikmagsinets Moser (tysk apparat) har han haft i snart 10 år, den har funkat kanon (låter som en
39 svar · 6,6k läst
·
C
crappyusrname: [citat] Ja sedär, det stämde ju helt, nu skäms jag, gick hela skåne runt men missade Trelleborg, amatörmässigt. Tack, nu kan jag ta kväll i lugn och ro. :)
2 svar · 694 läst
·
E
erik5678: [citat] Så är det naturligtvis att man måste skaffa erfarenhet. Killen som jag pratade med från midroc beskrev att de åker runt till väldigt många olika typer av industrier i närområdet, så jag tror att det är möjligt att få bred erfarenhet utan att resa annat än under ett vanligt arbetspass. Jag gillar att lära, och jag gillar utmaningar, så jag har inget tvivel om att jag kan
12 svar · 4,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.