Tokslut
Tokslut: Bankerna lever väl på att folk skjuter upp sina kortfakturor/räkningar och betalar höga räntor på beloppet, så har nog inte så mycket att göra med vad butikerna får betala för transaktionerna? Bankerna är ena gnidja jävlar och tar väl dubbelt betalt...!
17 svar · 4,1k läst
·
T
twoody: Eller så kan man umgås i skogen utan jobb.
9 svar · 999 läst
Joacimz
Joacimz: Elektroniktjut från gasspjället. Så där är det på nästan alla nya Volvos vi har på jobbet. Inget farligt om än jäkligt irriterande.
22 svar · 7,8k läst
Stefan N
Stefan N: Letar en kompaktkamera som kan ta bilder av objekt i rörelse tex en hund som springer. Kollar på denna, kan den duga? https://www.fotokungen.com/kompaktkamera/canon/canon-powershot-sx740-hs-silver
0 svar · 687 läst
C
cpalm: [citat] Fick lacka om hela sidan efter att någon smitartomte gnidit sin bil mot min i parkeringshuset. Jag fick en lista på lackerare jag kunde utnyttja från försäkringsbolaget, bl.a. ett par auktoriserade märkesverkstäder, vilket blev mitt val då jag tänker att de sannolikt använder exakt samma lack som fabriken. Resultatet blev ur den synvinkeln perfekt - går inte att se att det är
8 svar · 3,9k läst
D
Daniel 109: Det kan vara av misstag för att en part har övertagit en telefon från den andra.
14 svar · 3,4k läst
·
Asbesträdd
Asbesträdd: Röret slutar 1,5-2m från åkern, sedan var det bara ett grunt litet dike. Skulle inte tänka tanken att gräva ned rör i åkern.
4 svar · 1,9k läst
·
H
hempularen: Det är lätt att raljera och säga att företag som använder sådana här rekryteringsprocesser bör man inte arbeta på. Jag håller med, men tyvärr så ser verkligheten ut så att framförallt bland de stora företag som uppfattas som mest attraktiva att arbeta på så är tester av den här typen en obligatorisk väg för att få ett jobb. Det gäller i extremt hög grad för
17 svar · 9,4k läst
·
A
AndersS: [citat] Nja, EU är väl inte oroliga för just priset utan i kombination belåningsgrad. Men som jag förstår det är Sveriges svar förändrade amorteringskrav som ska få liknande effekt, med fördelen att då går pengar i din egen plånbok men en form av tvångssparande. Är ingen expert på EU men som jag förstår det kan man inte styra över enskilda länders skattesystem, sedan finns
13 svar · 2,5k läst
T
tobbetk: Sambon köpte en sådan här till sin gamla opel och den är riktigt smidig :D
43 svar · 6,7k läst
·
nino
nino: På Facebook finns det div frakt grupper
3 svar · 1,7k läst
PNO
PNO: Kanske inte i köket, men väl matrelaterat: När jag som ung jobbade på ett plåtslageri i Uppsala så hörde det till att öppna läskflaskor med tumstocken när vi åt lunch ute på gården. Man vek ut ett blad, satte bladet längs flaskan under kapsylen, höll tumstocken och flaskan i vänster hand och drämde till under de återstående nio ihopvikta bladen med högerhanden varpå kapsylen
21 svar · 2,5k läst
·
kinshasa
kinshasa: Mycket bra uppgifter av GoforIt, även via PM, om det dock är någon mer Anderstorpskännare som ser detta så får ni MYCKET gärna hojta till och lämna kompletterande information. Jag är fortfarande inte helt säker på vilket ställe det var. Jättestort tack på förhand.
2 svar · 800 läst
[SKPG]Zamora
[SKPG]Zamora: Vi köpte ett sånt kit på Toys R Us för ett par år sen, så kolla där är mitt tips
1 svar · 664 läst
iMikael Lundgren
iMikael Lundgren: [citat] Det går även som en kompis gjort att slå in isbitar i begagnat godispapper och förvara i frysen till halloween.
12 svar · 1,6k läst
·
G
Guson: Jag har några LED-paneler som jag tänkt montera på bilen. De är inte direkt skyddade från fukt och smuts så jag skulle vilja kapsla in dem med någon klar substans som skydd mot elementens raseri. Har någon hållit på med Biltemas epoxy 36-2421 och kan säga något om hur färgen/genomskinligheten är på den? [bild] [bild]
0 svar · 2,1k läst
·
Y
Yrrol: Kan nämna att jag blev frustrerad efter att ännu en uppdatering inte fick fart på MMS. - Så jag Googlade, och fann lösningen. Väldigt nedbantat så får man gå in på åtkomstpunktnamn och markera Tele2s MMS inställning som ens förstaval. Sedan gå in i den och ändra APN-typ till "default,mms,supl" Skrivs dessa tre ord i fel ordning så slutar andra saker att fungera. Tydligen gäller
17 svar · 7,4k läst
·
H
heimlaga: Är det inte Sankte Per som administrerar såna där förflyttningar;)
3 svar · 1,2k läst
S
stugfar: [citat] Ute på landet idag för att hämta båten. Passade på att kolla spisen. Lyfte hällen och såg en rätt bränd kabel som gick till plattan som slutat funka. Klippte bort till oskadad kabel och kopplade på—och nu funkar plattan igen, halleluja. [bild]
4 svar · 1,2k läst
·
ullberg
ullberg: OT- dvs en s.k. Bai[/j]Pad /U
22 svar · 3,0k läst
bonnier
bonnier: [citat] Rätt ska väl vara rätt... bilden föreställer inte "min" fot utan jag tog bilden från nätet! Den jag har är mjuk och lite följsam... plastfoten du nämner inbillar jag mig är av hårdplast?
8 svar · 972 läst
Fairlane
Fairlane: Jag har ingen aning om ifall en oljetwtare fungerar men en visuell koll på olja säger inte så mycket om den inte är helt ny eller katastrof
157 svar · 28,2k läst
·
elpaco
elpaco: [citat] Sharanen är bästa bilen i klassen så länge den är hel. Vi hade en fullutrustad. De tre separerade sätena, mycket bra lastutrymme, skjutdörrar. Tyvärr är ägandet problemfyllt då skiten går sönder hela tiden. Ad blue-sensor, hjulupphängning, cylindertändning, plastlister som lossnar, AC-kompressor. Till slut gav vi alltså upp och gjorde oss av med den till förmån för
222 svar · 48,8k läst
·
vcx
vcx: [citat] Ska man in och krypa under bilen ska den självklart stå på pallbockar (eller ramper), men annars så räcker ett hjul för mig innan jag sticker in huvudet i hjulhuset. Jag har dock inte så stort huvud och dessutom 225 resp. 245:or på bilarna...
109 svar · 14,8k läst
·
S
Stefan1972: Även om företaget är litet så skulle jag satsa på ett enkelt program. Fortnox kostar i sammanhanget inte många kronor och har man inte ens de tillgängliga kanske man ska fundera på varför man ska ha företag överhuvudtaget. Jag betalar väl 800kr i kvartalet eller nåt sånt. Med Fortnox bokföring och fakturering har man allt man behöver. Busenkelt att sätta upp och standard
21 svar · 18,4k läst
J
jocke31: Eller så lånar du ut släpvagnen till någon kompis i Stockholm under tiden. Gör ett Facebookinlägg, alltid är det någon som behöver låna. Så gjorde jag med min bil i våras istället för att ha den stående på en skumparkering i Årsta över natten. :)
11 svar · 7,4k läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: [citat] Eller inte. Alternativet att acceptera att testet är för svårt och att jobbet inte är för dig finns också.:cool:
9 svar · 10,4k läst
·
P
Anonymiserad 173289: [citat] Ja, båda bilarna saknade spännband på höger sida. Jag ville dock inte hålla på med mobilen medan jag körde.
14 svar · 2,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Japp, det är det. Kom inte ihåg namnet förut.
10 svar · 2,3k läst
·
richardtenggren
richardtenggren: Du har ju https://duckduckgo.com/
1 svar · 915 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.