800 läst ·
2 svar
800 läst
2 svar
Anderstorp 70-80 tal ?
Har kommer en skum fråga, kanske......
Jag har svaga minnen från genomresor på orten att där fanns ett snabbmatsställe som drevs av en sydeuropeisk man på 70 eller kanske 80-talet. Försöker nu, för att jag är nyfiken som tusan, ta reda på vilket ställe i Anderstorp det kan ha legat på, men det är svårt. Genom google maps etc. har jag kunnat konstatera att det ligger ett pizzaställe idag på Brogatan 6. Är det händelsevis samma adress som det lilla snabbmatshaket från förr ? Eller fanns det fler än ett månntro ? Vet nån om krögaren från den tiden fortfarande lever eller finns på orten ?
Tack på förhand från en yngre gubbe med (för) mycket fritid
Jag har svaga minnen från genomresor på orten att där fanns ett snabbmatsställe som drevs av en sydeuropeisk man på 70 eller kanske 80-talet. Försöker nu, för att jag är nyfiken som tusan, ta reda på vilket ställe i Anderstorp det kan ha legat på, men det är svårt. Genom google maps etc. har jag kunnat konstatera att det ligger ett pizzaställe idag på Brogatan 6. Är det händelsevis samma adress som det lilla snabbmatshaket från förr ? Eller fanns det fler än ett månntro ? Vet nån om krögaren från den tiden fortfarande lever eller finns på orten ?
Tack på förhand från en yngre gubbe med (för) mycket fritid
Du tänker inte på korvmojjen på vänstra gaveln av Brogatan 8?
Den vill jag minnas tidigare (=sent 80-tal) låg på gaveln mot stationen.
En traditionell korvmoj som man besökte på lördagsnätterna.
Men jag vet inte vem som drev den.
På Brogatan 6 vill jag minnas att det drevs en luchrestaurang. Mjölkbaren?
Jag flyttade från orten för 25 år sedan..
Den vill jag minnas tidigare (=sent 80-tal) låg på gaveln mot stationen.
En traditionell korvmoj som man besökte på lördagsnätterna.
Men jag vet inte vem som drev den.
På Brogatan 6 vill jag minnas att det drevs en luchrestaurang. Mjölkbaren?
Jag flyttade från orten för 25 år sedan..
Mycket bra uppgifter av GoforIt, även via PM, om det dock är någon mer Anderstorpskännare som ser detta så får ni MYCKET gärna hojta till och lämna kompletterande information. Jag är fortfarande inte helt säker på vilket ställe det var.
Jättestort tack på förhand.
Jättestort tack på förhand.
Klicka här för att svara