T
Anonymiserad 239657: [citat] Körkort räknas fortfarande i sverige som id kort. Den artikeln du verkar referera till var ett förslag som lades 2019 vilket står längst ner om man läser den. Här står vad som gäller. Ett stycke för att identifiera dig i Sverige står med. Så om du har körkort med dig så förstår jag inte vad du bråkar om då du har ett giltigt id kort i form av körkort. Giltiga svenska
93 svar · 7,5k läst
Bocken Bruse
Bocken Bruse: Skulle själv vilja ha fiber men det lär säkert dröja om det någonsin kommer att ske. Bor på landet och hit där jag bor lär väl knappast någon vilja gräva. Kör via "mobilt bredband" och TP-Link router > operatör "Hallon" och 100GB/månad och 250 kronor. Mobiltelefonerna kör jag via två typer av (registrerade) kontantkort. Comviq för 100 kronor per år och Halebop för en hundring
10 svar · 1,2k läst
·
N
Niq: Den här årstiden finns det ju massor med bär i skogen att plocka helt gratis. Snart kommer det också svampar. Äpplen börjar mogna. Finns mycket pengar att spara om man är villig att lägga lite tid o energi.
26 svar · 2,8k läst
Diim
Diim: [citat] Vet faktiskt av egen erfarenhet att borgensman inte hjälper med räntan. Iaf har Santander påstått det. Men TS betalde rätt hög ränta så den går nog o få ner via exempel Lendo. Sen så kanske amoteringen kan bli lägre me. Men som sagt det skadar nog inte att skicka in en ansökan och se. Sen så måste som sagt dom fasta utgifterna ner. Testa sälja bilen iaf och se vad den är
27 svar · 3,0k läst
Iritol
Iritol: Gammal tråd men här norr om Stockholm Barkarby/Järfälla) upplever jag att Bauhaus är svindyrt, rörigt och det är svårt att få hjälp av personalen. Frågar man en fråga så får man ofta otydliga svar. På K-rauta däremot så upplever jag att personalen är mer kunniga och hjälpsamma, dessutom är prisnivån bättre. Åker numer alltid till K-rauta.
23 svar · 8,0k läst
·
galento
galento: [citat] Som Ville Vessla skriver så hände detta för ca 40 år sen och då var ju miljötänket helt annorlunda , om det överhuvudtaget fanns nåt.
31 svar · 5,1k läst
·
snaggletooth
snaggletooth: Kommer också ihåg den, med el i bigpack och telefontråd bland mycket annat. Tråden är raderad så vitt jag vet.
11 svar · 1,2k läst
P
Anonymiserad 239657: Det blir en Berlingo 2011 med ca 19000 mil på mätaren. Det var nog den vettigaste jag kunde hitta med 3 säten. Det mesta är bytt med så hoppas den håller. H-1 som jag länka innan var inget att hurra för, alla däcken var slut och det var rätt mycket plåtskador för det priset. Var och prova en peugeot expert med. Såg vettig ut på bilderna, men det var ju ett skämt. -Fick nyckel och
29 svar · 9,3k läst
TRJBerg
TRJBerg: [citat] Du lever i din egen värld.
36 svar · 5,1k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] fick en lektion nu.. haha. Men i princip är det lika utsatt för ålderssyntom Edit: men väldigt inviduellt ska sägas. Du kommer träffa en optometrist samma typ som sambon och de kommer berätta allt efter de mätt
16 svar · 3,3k läst
galento
galento: [citat] Menar du att man är så stressad att man inte ens orkar vänta den tid det tar för rulltrappan att komma upp eller ned ?
91 svar · 4,0k läst
B
Bikermike: Någon som känner igen sig?
0 svar · 600 läst
·
Isakare
Isakare: På Gotland kan man gå in på GEAB/badkollen och se temperaturen i vattnet runt ön i realtid (uppdateras var 15e minut) Trevligt att kolla innan man ska ge sig iväg o bada, vindriktning mm kan drastiskt ändra temperaturen, så där man badade igår kanske är kallt idag. Finns det nått liknade i resten av landet ??
0 svar · 483 läst
C
Chappy90: Hittade denna tråd då jag sedan 2 dagar tillbaka hört ett liknande ljud, vi håller på bli galna här hemma och kan inte lista ut vart ljudet kommer ifrån. Jobbigt är att det låter både natt och dag, grannen över verkar ha stuckit på semester och vi tror det kan komma från dom (dom brukar alltid låta så jädra mycket, men nu när dom äntligen dragit så är det säkert deras skit
9 svar · 11,0k läst
R
Ramis84: Tja, väcker upp denna tråd eftersom jag gjort lite framsteg. Jag såg också denna när jag var liten och letade upp den idag. Avsnittet heter "The little mole in a dream", och finns på youtube, typ alla avsnitt av serien har laddats upp senaste par åren, detta är från 1984, och är ca 30 min långt: [MEDIA=youtube]vhUc5ar50po[/MEDIA] Något som jag minns från avsnittet när jag var liten
9 svar · 6,8k läst
·
B
Björn He Bergman: Någon gång förra året ställdes tydligen någon 20 år gammal man inför rätta i tingsrätten för en påkörningsolycka i en högerregelskorsning, där han körde på någon cyklande gubbe på väg rakt fram som missade högerregeln och cyklade i vägen för den unge mannens bil som just svängde höger in i korsningen från den högra korsande vägen. Men såvitt jag känner till så gick
253 svar · 29,0k läst
·
BirgitS
BirgitS: Och om det gäller andra gången så finns det en tråd för det: https://www.byggahus.se/forum/threads/byta-namn.214635/
3 svar · 832 läst
S
skrich: Men mest YH för att få in fot i företag snabbare. Är inte så urduktig på att sälja mig själv och knyta kontakter genom typ mässor och sånt.
5 svar · 2,3k läst
Dracula
Dracula: Upptäckte ett annat fel, som jag verkligen inte stod ut med. Återlämnade TVn. : “If the QN90A does have a weakness, it's blooming—an artifact that will appear around bright objects pitched against a black or very dark background. Blooming can also show up in the black bars of widescreen films when a bright object appears close to the edge of the active image area. “
7 svar · 2,0k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Ganska bra grupperat på 15 meter med double action i snabb följd (Man spänner inte hanen utan man spänner via avtryckaren)
12 svar · 2,3k läst
·
putte22
putte22: När vi hade pool med uppblåsbar ring så blev det hål på den lite sporadiskt till o från. Kom tillslut på att när fåglarna satt på ringen och drack vatten så gick klorna igenom plasten. Körde med såpa vatten och lagningskit. Syntes direkt vart det bubblade från hålet.
8 svar · 5,4k läst
C
cpalm: [citat] "Vår" markentreprenadfirma hyrde en (vanlig) motorsåg på Cramo sist de var här och behövde ta ner några småträd. Dyr som f-n var den också. Kedjan var helt slut, tog typ 10 minuter för dem att nöta sig igenom en stam på 1 dm. Stod bara och skakade på huvudet och frågade om de inte ville låna någon av mina sågar? Någon fil hade de uppenbarligen inte heller fått med. Nä,
31 svar · 6,4k läst
·
T
Tamak: [citat] Eller som vi säger lite mäjr suoåret "räjdit"
14 svar · 1,3k läst
GoC
GoC: Köp en persisk matta instället, mjuk och trevlig och i stort sett outslitlig. En lite grövre Hamadan måste vara perfekt att stretcha på
31 svar · 3,9k läst
·
MultiMan
MultiMan: [MEDIA=youtube]S73RWXX8IUo[/MEDIA] Bälgen är där så man slipper suga upp vätskan själv. Inte jättegott med bensin (har provat).
4 svar · 6,3k läst
FredrikR
FredrikR: [citat] Mer att du knäckt hon med tekniska data under era år tillsammans? ;)
37 svar · 3,6k läst
pjgb
pjgb: Hagmans gula gillas av många. Går både att pensla och spreja. https://www.hagmans.se/sv/rostskydd/carosol-rostskydd/e/11160/ca-primer/
3 svar · 3,4k läst
K
kortis: [citat] Mina barn tonåring el liten har alltid hälsat och hade de int gjort det då hade det nog blivit bråk. Det hör ju till vanligt folkvett att hälsa
121 svar · 39,2k läst
·
galento
galento: [citat] Sorry var för seg i skallen efter ha gått upp 3,30. Men lägger man ut nån bild på nätet får man nog räkna med att den kopieras. Lägger själv aldrig ut fordonsbilder med synliga regskyltar t.ex.Vill man vara säker på att ingenting sprids så är det nog säkrast att inte lägga ut något på nätet.
610 svar · 143,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.