C
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag undrar om nån har handlat på VVS & Bygg - VVS och byggvaror för hela huset (vvsobygg.se)

Är det en seriös firma? Det står tex. att det ät fri frakt på allt, men när jag testade ett köp så tillkom en "hanteringskostnad" på 79 :-. Låter som en fraktkostnad ändå?
VVS & Bygg gick i konken förra året och verksamheten (eller snarare namnet) togs över av Rörfokus.
https://www.byggahus.se/forum/threads/varning-foer-vvsobygg-se.404187/
 
C cpalm skrev:
VVS & Bygg gick i konken förra året och verksamheten (eller snarare namnet) togs över av Rörfokus.
[länk]
Tack för snabbt svar! Läste tråden du länkade till, och det verkar inte vara nått bra ställe att handla på.
 
C
Dan1891 Dan1891 skrev:
Tack för snabbt svar! Läste tråden du länkade till, och det verkar inte vara nått bra ställe att handla på.
Har ingen egen erfarenhet av Rörfokus, men många verkar ju nöjda med dem.

Problemet med VVS & Bygg var att de gick under jorden i samband med konkursen. Men nu drivs ju som sagt verksamheten av Rörfokus, om de inte sålt det vidare.
 
C cpalm skrev:
Har ingen egen erfarenhet av Rörfokus, men många verkar ju nöjda med dem.

Problemet med VVS & Bygg var att de gick under jorden i samband med konkursen. Men nu drivs ju som sagt verksamheten av Rörfokus, om de inte sålt det vidare.
Möjligt att då Rörfokus är OK, men jag blev tveksam när det står "Fri frakt på allt!" med stora bokstäver, och så tillkommer en "Hanteringskostnad" istället...
 
C
Dan1891 Dan1891 skrev:
Möjligt att då Rörfokus är OK, men jag blev tveksam när det står "Fri frakt på allt!" med stora bokstäver, och så tillkommer en "Hanteringskostnad" istället...
Ja, det är ett jäkla fulspel. Men de är tyvärr inte ensamma om att göra så.
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.