3 614 läst ·
16 svar
4k läst
16 svar
Akut hjälp med apple id
Sida 1 av 2
Har försökt på alla möjliga sätt men hur I hela friden skaffar man ett nytt Konto? Har glömt lösenordet och går inte att nollställa, Kontot är låst. Måste Ladda ner en app lite akut.
Har du provat det som står här?
https://support.apple.com/en-us/HT204316
https://support.apple.com/en-us/HT204316
Ja det stÅr bara har du glömt lösenordet ingenting Om att Skaffa ny Apple ID. När jag trycker på glömt står de att Apple ID är låst
Har du då provat det som står här?
https://support.apple.com/sv-se/HT204106
https://support.apple.com/sv-se/HT204106
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Skaffa en ny gmail tex och knyt ditt nya apple-id till det
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Tyvärr, om det inte lyckas i processen "glömt lösenord" så hamnar man i en extremt dryg fördröjningsprocess, får vänta ett antal veckor innan man får möjlighet att återställa kontot. Jag känner inte till någon väg runt detta men försök att uttömma alla återställningsmöjligheter som ges först, se länkar ovan.
Just lösen till AppleID måste man vara *extremt* noga med att ha koll på har vi lärt oss av bister erfarenhet.
__
PS. Vid tillfället provades även att skapa ett nytt AppleID med ett annat mailkonto, detta gick inte för sig av någon anledning. Men kanske en idé att prova om allt annat skiter sig. Grejen var att den aktuella enheten var låst till det gamla AppleID, för att kunna ta bort detta så krävdes lösenordet som förkommit. Lösningen blev att det fick väntas i ett antal veckor innan man fick chans att återställa det gamla lösenordet via deras procedur... för att kunna ta bort det och ersätta med det nya AppleID på enheten - eller hur man nu vill göra.
Just lösen till AppleID måste man vara *extremt* noga med att ha koll på har vi lärt oss av bister erfarenhet.
__
PS. Vid tillfället provades även att skapa ett nytt AppleID med ett annat mailkonto, detta gick inte för sig av någon anledning. Men kanske en idé att prova om allt annat skiter sig. Grejen var att den aktuella enheten var låst till det gamla AppleID, för att kunna ta bort detta så krävdes lösenordet som förkommit. Lösningen blev att det fick väntas i ett antal veckor innan man fick chans att återställa det gamla lösenordet via deras procedur... för att kunna ta bort det och ersätta med det nya AppleID på enheten - eller hur man nu vill göra.
Redigerat:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
https://support.apple.com/sv-se/HT204316H Hammarspik skrev:
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Jo detta provades i vårt fall. Problemet var att för att kunna nolla telefonen (eller vad det är fråga om) så krävs AppleID med lösen... som man inte har. Om någon känner till en fungerande procedur runt detta så är jag idel öra för framtida bekymmer av det här slaget.
Har också problem med samma konto på frugans iPhone och vår iPad. Vill tömma iPad som är fullt i minnet, men då försvinner bilder på frugans iPhone.
Hur gör man?
Hur gör man?