Har försökt på alla möjliga sätt men hur I hela friden skaffar man ett nytt Konto? Har glömt lösenordet och går inte att nollställa, Kontot är låst. Måste Ladda ner en app lite akut.

Ja det stÅr bara har du glömt lösenordet ingenting Om att Skaffa ny Apple ID. När jag trycker på glömt står de att Apple ID är låst

Emma242 skrev:
Har du då provat det som står här?
[länk]
Ja jag har bytt telefon nr och dA tar de langre tid Maste vanta till slutet pa Oktober. Vill bara Skaffa ett nytt konto men huuuuuur???

P
Om du försöker skapa ett nytt konto med samma uppgifterna som redan finns på ett annat konto så går det naturligtvis inte. Om det är det som du försöker att göra.

Emma242 skrev:
Om du försöker skapa ett nytt konto med samma uppgifterna som redan finns på ett annat konto så går det naturligtvis inte. Om det är det som du försöker att göra.

Vill bara skaffa nytt konto så jag kan ladda ner appar igen

Skaffa en ny gmail tex och knyt ditt nya apple-id till det

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Skaffa en ny gmail tex och knyt ditt nya apple-id till det
Problemet är att det inte gar att Skaffa ett nytt. Hittar ingenstans Skaffa nytt apple id

Tyvärr, om det inte lyckas i processen "glömt lösenord" så hamnar man i en extremt dryg fördröjningsprocess, får vänta ett antal veckor innan man får möjlighet att återställa kontot. Jag känner inte till någon väg runt detta men försök att uttömma alla återställningsmöjligheter som ges först, se länkar ovan.

Just lösen till AppleID måste man vara *extremt* noga med att ha koll på har vi lärt oss av bister erfarenhet.

__
PS. Vid tillfället provades även att skapa ett nytt AppleID med ett annat mailkonto, detta gick inte för sig av någon anledning. Men kanske en idé att prova om allt annat skiter sig. Grejen var att den aktuella enheten var låst till det gamla AppleID, för att kunna ta bort detta så krävdes lösenordet som förkommit. Lösningen blev att det fick väntas i ett antal veckor innan man fick chans att återställa det gamla lösenordet via deras procedur... för att kunna ta bort det och ersätta med det nya AppleID på enheten - eller hur man nu vill göra.

Redigerat:
Skaffa ny email adress
Nolla telefonen
När telefonen startar så följ instruktionen

• Gilla
Harald Blåtumme
  • Laddar…
Jo detta provades i vårt fall. Problemet var att för att kunna nolla telefonen (eller vad det är fråga om) så krävs AppleID med lösen... som man inte har. Om någon känner till en fungerande procedur runt detta så är jag idel öra för framtida bekymmer av det här slaget.

Det finns programvara för det på nätet
Dom kostar pengar och dom garanterar inte att det funkar.

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Har också problem med samma konto på frugans iPhone och vår iPad. Vill tömma iPad som är fullt i minnet, men då försvinner bilder på frugans iPhone.
Hur gör man?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.