imported_Benno
imported_Benno: Utgången på mixern är ju vanliga phonokontakter eller 1/4" teleproppar. Ingångarna på stärkaren ser ut att också vara 1/4"-kontakter. Så två kablage med 1/4" borde funka mellan mixer och förstärkare, om ingången är avsedd för signalen som mixern ger. Ljudkälla till mixern är valfritt elgitarr/mikrofon/kasettdäck osv.
3 svar · 803 läst
·
H
heimlaga: Att rosten ohjälpligt kommer snabbt tillbaka är en myt. Sånd där brukar jag skruva sönder så jag kommer åt så bra som möjligt och sandblästra rent och måla med tvåkomponentsfärg för bilar. Först ett varv epoxygrund sedan två varv tvåkomponents billack. Det brukar hålla ungefär 10-12 år innan jag måste göra om arbetet och sedan håller det ungefär 10-12 år igen. Alla
14 svar · 15,2k läst
·
GoC
GoC: Mest bil för pengarna och även bränslesnål är väl en Peugeot 508SW. En sådan kör man på drygt 0,4l/mil på långkörning och dryga halvlitern på kortkörning. Ett exempel https://www.bytbil.com/vastra-gotalands-lan/personbil-508-sw-1-6-bluehdi-euro-6-120hk-varmare-dragkrok-5918-16474400
9 svar · 3,8k läst
Keiller
Keiller: Är det så lite som tio minuter som skiljer dem åt är det ju inte mycket att bry sig om. Däremot använder jag oftare Hitta när det gäller att hitta ett exakt hus på en adress på landet, då Hitta har husnumren angivna på husen på kartorna, vilket inte alltid Googles kartor har.
2 svar · 1,5k läst
Ulltand
Ulltand: Upptäckte just att soppåsen under diskbänken bara rymmer 10 L. På Jula hittade jag ett korg som tar 20 L och får plats. Fungerar allra bäst med 30 literspåsar. Havlera spring till soprummet :)
32 svar · 6,2k läst
·
Workingclasshero
Workingclasshero: [citat] Missing gascap :-) Ja! Jag klantade mig vid tankning, såg det flera dagar senare...... Såååå enkelt, tack :-) /W
27 svar · 3,0k läst
·
HasseTeknik
HasseTeknik: Gissar på detta räknat nedifrån: a. Hink b. 2 med rödsprit i c. 4 d. 3 med spån i e. Galler f. Mat t.ex. abborre g. Lock
1 svar · 863 läst
·
Hep
Hep: Jag byter mina progressiva mot ”snickeriglasögon”. Helt oslipade med läsruta så får jag både skydd mot spån som flyger och ser millimetrarna bättre när jag ska mäta. Får se om det funkar eller inte.
8 svar · 2,5k läst
S0MMER
S0MMER: Står inget om att bron är avstängd. Varnar bara för kraftig vind och att det kan påverka trafiken.
1 svar · 741 läst
·
T
TheGame: finska uttryck är mycket roligare än svenska då det betyder en sak men ordagrant ska kan man fundera vad är det dom säger egentligen. Exempel och vad det ungefär egentligen betyder. Homosexuell man = Ruskean reijän ritari = bruna hålets riddare när det regnar väldigt mycket = Vettä tulee kun esterin perseestä = vatten kommer från esters arsle när nån ser sur och grinig ut typ =
79 svar · 12,7k läst
·
C
cazz: Har en elcykel och har redan nu en korg fram (som sitter fast). Tanken är att sätta på pakethållaren som även går att ta bort och med in i affären (med handtag) Plus om det går låsa fast den men vet inte riktigt vad man ska kolla efter eller köpa. Finns många att välja på men för lite info om dessa. Skickar med en bild hur min pakethållare ser ut. [bild]
0 svar · 633 läst
·
P
Pappa1986: [citat] Ok, då ska jag se om jag begriper mig på att kolla detta :D
4 svar · 6,7k läst
P
Plutus: Om man kör kupefläkten på max så bidrar även luftrörelsen till att man upplever svalka, däremot så "försvinner" mer kall luft ur bilen. Recirkulation ger svalare bil när utetemperaturen är högre än kupetemperaturen. AC:n har en given effekt vid ett givet varvtal, så låg fläkthastighet ger kallare luft (men mindre mängd) Vid körning så ger AC:n mer effekt eftersom varvtalet på
5 svar · 4,1k läst
C
cazz: [citat] Dyrt kanske det inte är men när man inte vet utbudet så är det svårt Behöver ju inte just vara den konstnären utan mest att man vill ha en tavla som man kan titta på och hitta nya saker. Att jag skrev dyrt är nog med att jag är inte van att köpa tavlor :D
8 svar · 1,6k läst
G-83
G-83: Ja, jag litar också åt det. Men jag provade att stänga av imessage i inställningar och likväl ville det gå iväg till Caroline. När jag skickade sms till Leif från min telefon gick det bra. Även jag har Caroline i mina kontakter(inte för att jag tror att det spelar någon roll).
9 svar · 2,7k läst
P
pozz2: Tjena alla. Ska ha en ny bil och har idag tittat på dessa 2, bägge är i nyare årsmodell, 2019 till 2020. Har 3 barn så utrymme i baksätet är viktigt. Dock ingen i babyskydd. Men förutom det, vilka för och nackdelar finns de mer dessa bilar?
0 svar · 773 läst
M
mattias1343: [citat] Men jag såg inte ditt svar, ej notis om det.
33 svar · 4,2k läst
·
O
olsjo: Tack för all input. Blev till slut en Peugeot 107 från 2010 för 30 papp.
10 svar · 1,9k läst
P
Pappa1986: Den va alldeles för gammal för att bli till kattmat, den fick gå tillbaka till ån :D
7 svar · 1,4k läst
·
C
Christoffer L: FM vs SR streaming och Blåtand tillbaka till bilen?
105 svar · 9,8k läst
·
Storsockret
Storsockret: [citat] Du kanske skulle haft en storlek större? ;) Påminner om när jag skulle vara inne på operation och byta hårdvara, fick såklart inte gå in med egna skor men läkare och sjuksköterskor går väl inte runt med uppåt 50 i skostorlek.. :rolleyes: [bild]
41 svar · 4,6k läst
·
kisumisu
kisumisu: [citat] Där ser man. Är just det här som ofta felar med parabol. Räcker att en grej är fel. Men har man allt rätt är det bäst! De som jag dock inte gillar är att Allente låser sina boxar och boxarna är rent skit! Men dem har dock CA modul och numera får man 4 rum för extrarum. Själv har jag 2 kort i en box. Kan spela in en kodad kanal och kan se på en annan kodad ksnal samtidigt
72 svar · 5,7k läst
M
munspelarn: Grejt, det kan vara att jag dragit hjulbulten för dåligt, skall dra den bättre får vi se..
2 svar · 715 läst
·
F
fb35523: Hur vanligt? Det vet nog ingen, men det är nog mer vanligt än man vill tro. Enligt BRÅ: "År 2021 anmäldes totalt 57 600 fall av misshandel där den utsatta var bekant med gärningspersonen." samt: "Av de som blev utsatta för brott i en nära relation under 2012 uppgav 3,9 procent att de hade polisanmält händelsen eller någon av händelserna." Detta är ju inte bara i hemmet, men ger en
1 svar · 798 läst
useless
useless: Det betyder att du inte är hård nog att klara av festivalen.
8 svar · 1,5k läst
·
FreQa
FreQa: [citat] [bild] Jag har samma problem (jag tränar inte men har de när jag bygger, fixar i trädgården mm) men med mina Jaybird x4 har jag hittat rätt. Visst jag använder en tub för att hålla borta svetten men också hålla iordning på sladden (vill ha med sladd för precis som någon nämnde vill man ha chans att fånga upp dem om de ramlar) Men tyvärr har den ena hörluren gett upp efter
15 svar · 3,3k läst
·
findus42
findus42: Hade en gång för länge sedan en eldningstunna som vi slängde en och annan ölflaska i. Den hängde med under ett helt bygge. När det var dags att slutstäda gick den knappt att rubba. Visade sig vara en massiv kaka glas i botten. Smältpunkten för glas är ca 1500 grader enligt Wikipedia. Tror inte att 600 graders färg kommer hålla även om ett ytterhölje utanför em brasa kan
3 svar · 1,8k läst
H
heimlaga: [citat] Det gick bra. De hade märkt att jag skötte uppgiften slarvigt sista året och jag sade rätt ut att det kommer att bli ännu slarvigare om ingen tar över för det här går inte. Jag lovade att komma tillbaka om jag får möjlighet i framtiden och hjälpa till med vissa saker om det behövs.. Sedan stor jag fast vid beslutet och lät mig inte övertalas.
36 svar · 4,5k läst
·
Höghus
Höghus: Det liknar en svävflugedagsvärmare. https://artfakta.se/artbestamning/taxon/hemaris-tityus-101060 Eller en kolibri! /Höghus
1 svar · 816 läst
·
T
Anonymiserad 239657: [citat] Körkort räknas fortfarande i sverige som id kort. Den artikeln du verkar referera till var ett förslag som lades 2019 vilket står längst ner om man läser den. Här står vad som gäller. Ett stycke för att identifiera dig i Sverige står med. Så om du har körkort med dig så förstår jag inte vad du bråkar om då du har ett giltigt id kort i form av körkort. Giltiga svenska
93 svar · 7,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.