3 928 läst ·
30 svar
4k läst
30 svar
Eltandborste pris
Sida 1 av 3
Jag är nöjd med mina OralB med vanliga batterier som jag köpte för 75kr/st. De återuppladdningsbara OralB får man inte tömma batterierna på, de har inget batteriskydd och battrierna tar slut väldigt snabbt. Så har du ingen laddare där du kan ställa den varje dag så blir batterierna snabbt dåliga.
Jag kan borsta tänderna en hel månad på vanliga batterier och när man märker att den börjar bli långsammare så är det bara att ladda/byta batterier. När en laddbar tandborste börjar gå långsamt är det försent, då mår batterierna redan dåligt.
Så om du skall köpa en återuppladdningsbar, se till att den har en Battery Management Unit (BMU)!
Jag kan borsta tänderna en hel månad på vanliga batterier och när man märker att den börjar bli långsammare så är det bara att ladda/byta batterier. När en laddbar tandborste börjar gå långsamt är det försent, då mår batterierna redan dåligt.
Så om du skall köpa en återuppladdningsbar, se till att den har en Battery Management Unit (BMU)!
Kan du länka till en som tar vanliga batterier? Och är de vattentäta?pacman42 skrev:
Jag är nöjd med mina OralB med vanliga batterier som jag köpte för 75kr/st. De återuppladdningsbara OralB får man inte tömma batterierna på, de har inget batteriskydd och battrierna tar slut väldigt snabbt. Så har du ingen laddare där du kan ställa den varje dag så blir batterierna snabbt dåliga.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
Dyra tandborstar kan vara anslutna till en app och om man inte är intresserad av det ska man förstås inte betala för en sån funktion.
Det är bra att välja en eltandborste som kan använda borsthuvuden från någon av de stora tillverkarna.
Om du tycker det är värt 49 kr så har Råd och Rön testat 22 eltandborstar med hjälp av 20 personer. https://www.radron.se/tester/halsa--skonhet/eltandborstar/
Det är bra att välja en eltandborste som kan använda borsthuvuden från någon av de stora tillverkarna.
Om du tycker det är värt 49 kr så har Råd och Rön testat 22 eltandborstar med hjälp av 20 personer. https://www.radron.se/tester/halsa--skonhet/eltandborstar/
Ägt 2 st Oral-b i hela mitt liv, den första fick jag i slutet på 80 talet, den andra köpte jag 2009, och den funkar än, men måste stå konstant på laddning för att hålla sig igång.
Utslaget på tid och antalet borstningar är en tusenlapp ingenting.
De i mellanpris borstar lika bra som de dyraste men saknar onödiga finesser.
De billigaste borstar sämre. Svagare och lägre frekvens.
Så som nån annan sa, köp en i mellanprisklassen.
Utslaget på tid och antalet borstningar är en tusenlapp ingenting.
De i mellanpris borstar lika bra som de dyraste men saknar onödiga finesser.
De billigaste borstar sämre. Svagare och lägre frekvens.
Så som nån annan sa, köp en i mellanprisklassen.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1627253S SvanteC skrev:
Ja de är vattentäta. Man får dock rengöra packningen ordentligt från tandkrämsrester när man byter batterier då man annars riskerar att spräcka "locket".
Köpte min Oral-B Genius 8200 i maj 2017 för 1090:-. Fungerar bra. Batteriet håller länge utan laddning.
Skulle rekommendera en Oral-B i samma eller lite lägre prisklass, främst pga högre frekvens på rörelserna jämfört med lägre prisklass.
Dyrare innebär bara att man betalar för onödigt lull-lull.
(Apropå användning: ju oftare man borstar ju lättare på handen ska man vara. Och då också byta borste i tid.)
Skulle rekommendera en Oral-B i samma eller lite lägre prisklass, främst pga högre frekvens på rörelserna jämfört med lägre prisklass.
Dyrare innebär bara att man betalar för onödigt lull-lull.
(Apropå användning: ju oftare man borstar ju lättare på handen ska man vara. Och då också byta borste i tid.)
Helt värdelösa jämfört med orginal borstarna som håller väldigt länge.pacman42 skrev:
Köpte piratborstar själv, efter nån vecka skramlade de bara utan att göra nått jobb, själva mekaniken som får borsten att rotera hade slitits ut.
Jag köpte 4 st, men kastade 3 st oanvända i soptunnan.
Jag har också råkat ut för detta tidigare, de är dock uppdaterade. De nya jag har nu håller längre än originalet från OralB utan att vara för hårda borst (för min smak). Priset är bara en bråkdel, 7kr/st betalade jag för provexemplaren jag beställde hem. Originalet kostar 20+ kr i Sverige. Det går att få för 5kr/st. Jag sliter mycket borstar och försöker hitta några som håller lite längre i alla fall. Jag har många vassa kanter på tänderna (kronor, flisor osv).Isakare skrev:
Denna klassiska oral b räcker och blir över. Såg att den kostar 579 kr nu. Sensorer och skit är för amatörer. Den som lyssnar på tandläkaren behöver inget sånt lull lull.
Min har klarat sig på att ladda ur varenda gång batteriet tagit slut i typ 4 år nu. Laddar den sen bara över natten så klarar den sig upp till 2 veckor eller något.
Köp inte borstar på nån kinasida om du inte vill köpa borstar med oftare mellanrum.
=)

Min har klarat sig på att ladda ur varenda gång batteriet tagit slut i typ 4 år nu. Laddar den sen bara över natten så klarar den sig upp till 2 veckor eller något.
Köp inte borstar på nån kinasida om du inte vill köpa borstar med oftare mellanrum.
=)