P Prodigys skrev:
Du måste ha ett släp med en totalvikt om minst 1400kg för att komma över 3500kg.
Skärmdump som visar tekniska data för ett släp, inklusive mått och viktinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det här är ett släp som jag kan få låna

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
ullet
S Stefan1972 skrev:
Fast körde du dit släpet själv då?
Ja, fast inte med samma bil som jag gjorde uppkörningen med. Fast det var ju länge sen, fanns inte B96 då.

Över lag, TS har ju rätt att köra det som går under B96-regeln, så om TS hittar en kombination som är godkänd att köra med B96 och som är ok för uppkörning till BE skulle jag inte tveka att köra dit det själv o göra uppkörningen. TS egen bil med den lånade 1500 kg-släpen verkar ju vara en sån kombo.

• Gilla
stiga_villa
  • Laddar…
Det här är en alternativ dragbil som jag kan använda med
Skärmdump som visar specifikationer för max släpvikt och fordonets totalvikt för en dragbil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En kompis ska köra upp med han har bara b kort. Kan han lasta upp en kärra och köra med någon av mina personbilar om tex jag kör dit släpet åt honom? Eller behöver han en dragbil som tar mycket och stor kärra? Vore fint om han med kunde använda "vanlig" personbil någon av de jag nämnt och kärran

Redigerat:
Om man ska köra upp med 3500kg kärra vad har ni för tips på last? Behöver komma upp i ca 1400kg

S stiga_villa skrev:
Om man ska köra upp med 3500kg kärra vad har ni för tips på last? Behöver komma upp i ca 1400kg
Kolla med lokala kranfirman om dom inte har en passande vikt att låna ut.

wildeside
S stiga_villa skrev:
IBC tank och 8 stycken 25 litersdunkar?

• Gilla
stiga_villa
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.