Övrigt Off Topic
kisumisu: [citat] En standard CA-Modul borde fungera även på tv med CI+. Däremot är det inte möjligt köra CI+ moduler i alla tv och boxar. Nu vet jag inte hur Telenor är, är det deras kabeltv du tänkte använda modulen till? Själv har jag Allente och märkt att pairade kanaler öppnas inte med en standardmodul. Använder jag deras CI+ modul öppnas allt var jag har abb. Vad står det i modulen du
Fotografen: För att översätta lufttryck till höjd måste man dels bestämma sig för vilken referens man vill använda, vilket tryck är noll meter, och sedan kompensera för aktuellt lufttryck, vilket varierar.
miis: Å så informativ denna tråd blev, över förväntan! Så himla bra med självklara råd som man ändå inte hinner tänka på när allt annat måste ordnas (typ att föräldrar ska ha liknande skor, eller att skor ska vänjas in) Nu lutar det åt att barnen får ta sina stabila sommarsandaler + det de ändå ska ha i höst. Det blir ingen packning utom vattenflaska. lunch o mellis i väskan
AndersMalmgren: [citat] Det är ju klart att det är mer tankearbete än knapprade på tangentbord när man utvecklar. Men någon gång måste tankarna bli kod annars har man ett problem :)
Cheesen: Ja glad midsommar... Jag å hunden fixade lunchen i morse ute i Lapplands skärgård. [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Agge87: Snart kommer det mina damer och herrar. Inte är det politiker som drabbas ;)
wildeside: Med skenande inflation Räntor, byggmaterial, bränslepriser, elpriser, matpriser och allt annat som ökar i pris. Krig o corona som leder till brist på många varor. Ökande brottslighet hörde på nyheterna att dieselstölderna ökat med över 100%, hur har resten av brottsligheten ökat senaste tiden och hur många brott är det som inte anmäls pga att det är långa köer på 11414 för att
Unikt namn: [citat] Det borde finnas en optisk ingång i manualen man hittar på webben. [bild]
kvirre: aha! tackar! i just vårt fall blir det då 1100 vilket förstås är mycket bättre! Nåt att se fram emot. dock inte så lågt som tidigare man kunde ju hoppats att en såpass nyare bils skulle ha lägre avgasutsläpp än den gamla.
Hannah Brorsson: [citat] Tack för svar! Lyfta med kran eller bogsera kommer vi inte göra. Lyfta pallar den inte och bogsera gjorde vi för några år sedan med följd att ett flytblock lossnade, så det pallar den inte heller. Den är stor, 18 meter lång. Vatten i brunnen ska jag kolla om jag kan lista ut om så är fallet och plasttunnor med vatten ska jag kolla om det skulle kunna funka. Sommarens projekt
Lilla Yk: [citat] Tack för ditt svar. Bott på samma ställe snart tio år och vi trivs bra. Flytt är ej aktuellt.
whak: [citat] Var själv maskinoperatör på mejeriet i grådö innan produktionen lades ner och maskinerna flyttades 2012. Jag brukade undra på den tiden vem som dricker Bollnäsfil.
Krilleman: Godingar från 2019: [bild] [bild] [bild] [bild]
breakman: Köpte ett par Jabra Evolve2 85 till jobbet, valet föll på dessa då jag ville ha over-ear, bommikrofon och ANC samt att jag och kollegor var nöjda med mindre on-ear från Jabra. Tycker ljudet är helt ok, jag störs inte av kollegor även fast vi sitter i öppet kontorslandskap och ofta sitter i olika möten samtidigt. Ingen som klagat på ljudet från micken, antar att de hör mig
Derbyboy: Kanske är det normalt och inget att bry sig inspekterar jag fritt så fyller den där plywooden som ruttnat upp ingen funktion mer än vid plastringen av ”innerdurken”.
Lilak: [citat] Om jag startar en uppspelning i spotify i min mobil och väljer att skicka den uppspelningen till min "chromecast audio", kan jag sedan göra vad jag vill med mobilen utan att det påverkar ljudet som "chromecast audion" spelar upp. Har du något konkret exempel på vad du menar, så jag kan testa att återskapa det. Vilka appar använder du och vilka enheter?
Anders_Nilsson: Vi (två vuxna och ett barn) planerar snart köpa vår första husvagn. Min Renault Espace klarar 1779kg med B96 men frugan har bara B så då tänkte jag att vi tar hennes Volvo V40 D2 automat 2017 i stället eftersom den klarar 1500kg och det får man dra med B. Vad säger husvagnsfanatikerna om vad vi kan dra? Vågar vi dra typ Polar 590 E smal som har tjänstevikt 1250 kg eller en Knaus
HSP: Hade turen att ha en snäll chef då jag fick måla upp lågfartsbanan på jobbet (inhägnat område) där fick jag köra hur mycket jag ville efter arbetstid... Precis som MathiasS skrev ska det "nötas" så blir det dyrt. Lika så när man har haft andra körkort en längre och kört mycket tid så behöver man inte koncentrera sej på mycket mer än manövrera och placera MC:n då trafikregler
Dublin: https://www.uteprodukter.se/trafik-och-vag Google är din bästa vän ....
Mseli: Ett möjligen överflödigt tips - 12V-pumpen är en släpringad likströmsmotor så kolen slits ut över tid, om jag har tillgång till 230 brukar jag därför köra den pumpen istället även om jag drar igång gasolen och spara den andra tills jag behöver stå off-grid. Förresten - du har möjligen inte ställt elpatronen i mellanläge mellan 1 blixt och 2 blixtar? Då startar inte patronen.
pk23: [citat] JA! Hittade en online: https://stenaverktyg.se/produkt/lk-systems-etog-markgivare-for-markvarme/ Så den slår på märkvärmen om det är is eller snö? Det är logiskt. Tack!
nino: Det är nog mer så att vissa inte vill [citat] Ja precis Eller viss verksamhet finns för vissa medlemmar men inte för alla. Användning av Verktyg / maskiner som föreningen äger är begränsat, när jag har frågat så är svaren olika varje gång... Det är corona, det är stölder eller försäkringsfråga. Köper rakt av att man inte vill ha öppet hur som helst men det måste ju vara
Jasmin9371: [citat] trodde det var lite mer som på biltema , hitta info och sånt, där ser man ha ha
Tomtom79: [citat] Sant. Men om du är i situationen att behöva lämna offerter så börja skriv ner utfallstider och skapa lite statistik så kan du snart sätta en siffra som funkar för din branch. Kanske 83% är lagom. Ju mer mänskligt arbete desto större potential att förbättra, ju mer maskinellt desto svårare. Har testat några gånger och har blivit förvånad hur lite variation det är när
Stefan1972: sen beror det på hur man bygger också..........Ska du isolera den så regelstomme behövs? Vår lekstuga snickrad för en herrans massa år sen av någon har bara panelbräder tätt mot varann och sen spikat i golvregel och en ås som möter mot tak. Sen ribbor som lock mellan panelbrädorna som "förr"