Övrigt Off Topic
BirgitS: [citat] I början av pandemin skrevs det om att de som hade haft en förkylning orsakad av något annat coronavirus relativt nyligen löpte mindre risk att bli smittade. Sen har vi ju det där med att vissa gener skyddar.
slacker: Kent - Jadu, hängt med i alla år och jag vet inte hur många gånger jag sett dem live, självklart var man på avskedskonserten här i Stockholm. Bästa spelningen jag minns var nog kombinationen av Thåström och Kent på Zinkensdamm 2008. Härliga minnen även från gången då jag deltog i riggandet och körde dessutom delar av ljuset under konserten på Kåren i Luleå 1996. Jobbade extra
lelleputt: Har inte hört så mycket väsen av skatorna, däremot verkar det ha jökats i boet för nu är det småpip i trädet emellanåt. Återstår att se hur fientliga de är mot oss. De har ju sett mig stå och pula i trädgården ibland och sett hur de kollat in mig från hustaket. Vet att fiskmåsar kan vara jävligt aggro mot folk som kommer för nära ett bo med ungar.
munge: Kolla med brf-förvaltaren. De har garanterat kontakter, och ditt jobb kanske kan fixas när de ändå är i huset och gör något annat.
VidarH: Varför ska jag lämna sakupplysning om trimmade fordon som inte följer lagen? En elcykel som är trimmad är tekniskt sett en moped klass 2, en lätt motorcykel, en motorcykel och behöver då trafikförsäkring och klassad hjälm, eller ett fulbygge som inte får lov att befinna sig utanför inhägnat område. Skulle fastighetsägare bry sig om sikttriangeln eller vägplaneringsfolk bry sig om
AndersMalmgren: [citat] Okej men då kan ju Kambodja eller Vietnam vara något. Dock är båda länderna exploiterade vid detta laget. Vi var första gången i Kambodja på 90 talet. Sedan igen för en 15 år sedan sådär. Var som natt och dag.
galento: [citat] Hmm, frugan har inte kommit halvvägs till 60 år än så vi får väl se om vi hinner få nån pension tillsammans innan gubben lämnar jordelivet med alla höjningar av pensionsåldern :thinking:
galento: [citat] Ja har den börjat gräva under huset så är det nog bra att få bort den. Vi har ingen under huset men gräsmattan ser ju ut som f-n. Bilden är från ifjol och då hade vi både en och två fällor hela sommaren och det började i våras också. Vi har också kontakt med kommunens jägare och bor utanför tätbebyggt område men det verkar vara svårt att få grävlingen att gå in i
mattias1343: [QUOTE="bygglov, post: 4750766, member: 392314"]Så härligt med god grannsämja. Att vara lite smidig gör mycket men i bland hjälper inte ens det. Jag gissar att du inte upplevt grannen än som säger godmorgon med borrmaskinen i taket när du och dina barn ligger och sover under? Efter att han börjat riva bärande väggen ovanför utan att först räkna på hållfasthet. Som kör slagborren
cazz: Japp, det är en sådan som man har under pakethållaren. ca 360x160x50
Daniel 109: [citat] Jag har inget emot att betala. Även om jag är så lyckligt lottad att jag inte har behövt nyttja någon A-kassa. Men jag tycker att de som behöver nyttja den ska följa det uppsatta regelverket.
Emanuel Björnler: [citat] [citat] Jag menar att den enda skylten som säger att det är en avgift är tilläggsskylt 1 som säger att det är avgift vardagar 07-21, övriga dagar och tider fri parkering Tilläggsskylt 2 som också den hänvisar till huvudskylten där det inte står något om avgift så har svårt att förstå att det ska vara en OK skyltning
DumFråga: Den jag såg var mycket mindre ingen tunna Mer som filmrulletub kanske något större Än en sådan
galento: [citat] Ja vi har haft ett par BMW bilar som framfjädrar gått av och in i däcket.
Kane: Apropå röriga uppgifter. Får inte ihop matematiken på min bil om jag tittar på Transportstyrelsens uppgifter. Bilens totalvikt 2520 kg och max släpvagnsvikt 2500 kg blir max sammanlagd vikt 5070 kg..... 50 kg tillkommer någonstans ifrån. [bild]
heimlaga: [citat] Japp. Sprätten kastar potatisen inåt gallerhjulet som lägger den i en fin rad.
cpalm: [citat] Det står ju bl.a. svart på vitt på sidan jag länkade ovan: "Om du utför tjänster på uppdrag av någon annan räknas det inte som hobby utan normalt som inkomst av tjänst." Du har även Skatteverkets rättsliga vägledning för hobbyverksamhet: https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2017.3/326279.html "Om verksamheten är knuten till en anställning eller ett
cazz: Jo myror finns det en hel del under gångstenarna på baksidan. Har sluppit än så länge (Peppar peppar) Råttor, möss och sorkar. Kan ha med att jag har ett antal grannar omkring mig som har katter.
wildeside: Skrotpriserna kan liknas vid en bergodalbana:crysmile: Går upp och ner hela tiden. Efterfrågan och tillgång styr hela marknaden.
Kvackatore: Gör alltid en banköverföring till konto när jag hyr stuga av privatpersoner i Norge. Kräver ju dock att man har förtroende för motparten med förskottsbetalning alternativt att denna godkänner att betalningen kommer en dag senare. Överföring till utland inom norden brukar kosta 60kr på min bank.
MacAver: [citat] Ja. Usch vad korkad jag är. Tack för att du gjorde mig uppmärksam på det. Tur att jantelagens vita riddare finns. Phew!
stefan_o: Har kastat en Maglite Mini hemma då jag fick ge upp att byta batteri. Samma problem med en i båten. Design fel alt tillverkningsfel (fetta in gängorna). Blir aldrig någon mer Maglite för vår familj
Anna_H: [citat] Det är bara att klicka på länken och svara. Kontaktuppgifterna i formuläret är om det är någon som vill veta mer. Hon går på en utbildning i Skövde för spelutveckling, och hon var valt den musikaliska grenen, och ska alltså kunna göra musik för spel, reklamfilmer, biofilmer och liknande när hon är klar. Därför är ämnet så genialiskt valt, att kunna ha samma
galento: Tänkte höra hur det gått men såg att du var bannad också nu ?
Andreasa2: [citat] Se där! Har testat grillen nu och verkar fungera fint, lyckas inte hitta något läckage m vatten o diskmedel. Har även någon slags läckagedetektor på regulatorn som inte visar läckage. Däremot upptäckte jag att det blivit två jack i slangen, får byta den men den är ändå 4 år gammal nu. Sen tror jag det är lugnt! tack för svar.
useless: Det är inget fel varken på däcken eller förvaringen, utan en skarv i stommen från tillverkningen. Har du inte märkt av det tidigare säsonger så kommer du inte att märka nåt nu heller.
JohanLun: [citat] Det blev en Zoe, priserna har gått upp lite sista tiden. Men nu har jag en 2019 2900 mil och 1 års garanti från handlare, 5 år, dvs nästan 2 år kvar på fabriksgaranti och 8år/16kmil på batteriet. Som komplement en gammal V70 med dragkrok. Om min fru inte ogillat stora bilar och det dykt upp en Outlander med lagom pris och mil hade det gjort att vi klarat oss med en bil. V70
Dracula: [citat] Tack! I det sammanhang jag ska beskriva trycket så vill jag nämna kilo, eftersom andra mått inte är bekanta för gemene man :)..inte för mig heller :)
HMX: [citat] Ingen som bor hos mig, jag har endast lånat ut dotterns lilla lägenhet som råkade vara tom för tillfället. Jag tar såklart ingen hyra men valde att skriva ett kontrakt med paret som nu bor där. Det kändes lite märkligt att be dem om det, men jag tror ändå att det var bra för oss alla att vara tydlig. Jag har också tecknat ett hemförsäkring för dem. Något för dig att