934 läst ·
6 svar
934 läst
6 svar
Vattenkraftverk
Typ alla vattenkraftverk har stora dammar uppströms. Flödet regleras med dammluckor, finns även dammluckor för att släppa förbi vatten. Kraftbolagen har tillstånd för att fördämma upp vissa volymer mm.
Vattenkraften är nästan den enda reglerbara kraftkälla för elproduktion som Sverige har.
Vattenkraften är nästan den enda reglerbara kraftkälla för elproduktion som Sverige har.
Kontrollera dämningsgränserna och var de ungefär är i praktiken. Alltså högsta och lägsta nivån i dammen.
Vissa år år vi inte i båten då nivån är låg och fler stenar än innan så det är inte så roligt heller. Annars är det väl inga större problem
Vad är du rädd för ska vara problemet?
Vissa år år vi inte i båten då nivån är låg och fler stenar än innan så det är inte så roligt heller. Annars är det väl inga större problem
Vad är du rädd för ska vara problemet?
Funderar mest på om oljudet kan skapa ett irritationsmoment men det är kanske mer en vanesak?V Vardon skrev:
Båt känns inte aktuellt då det bli galet strömt? Får nog lära mig flugfiska isf
De låter inte märkbart.
Jag kollade på en fastighet där generatorn ligger ca 75 meter från fastighetsgränsen. Den generatorn/turbinen störde definitivt med sitt vinande av typen lagerljud. Inte OK för min del.P Pappa1986 skrev:
Klicka här för att svara