Övrigt Off Topic
Skärkarl: Lokala köp- och säljgrupper på Facebook är lika bra eller dåliga som deras medlemmar och deras administratörer. En del grupper funkar perfekt, en del har onödigt petiga administratörer och konstiga regler, en del är fulla med skräp och bedrägerier för att administratörerna är helt frånvarande. Mina lokala grupper funkar rätt bra. Jag blir oftast av med prylarna inom några dagar,
AndersS: Eller i t.ex. Google Drive, spara där från mobil och hämta från PC. Finns andra tjänster som fungerar på samma sätt som.
Dilato: Svårt att veta hur stora dom är men: [bild] https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/bits/bitssatser/bitssats-security-33-delar-2000016713
pmd: Ja, det glömde jag. Powerup Ukraine är en mycket driftig och effektiv organisation som jag stöder. Jag kan inte komma på något rationellt skäl till att inte stödja Ukrainas militär. Om man ogillar skjutvapen kan man ge stöd till stridsjukvårdare. De har förmodligen det värsta frontjobbet av alla, och ett av de farligaste. Hospitallers består av frivilliga stridssjukvårdare (en
stenna: jag brukar ha på flytande tvättmedel(samma som vi tvättar med) på fläckarna , sen får plagget ligga tills det är dags att tvätta
xxargs: Såpan måste masseras in i penselborsten ordentligt - kanske i två omgångar med urtvättning med varmvatten Det är inte så mycket annorlunda än att tvätta en borste fullt uppsugen med matolja - med skillnaden att linoljan som är kvar i borsten kommer med tiden att härda och bli hårt - så det gäller att få bort 'allt', vilket är det svåra - ett sätt att minska risken för
BirgitS: Man kan alltid fråga om man ska ta med sig något t.ex. en efterrätt eller drinktilltugg som ofta blir lite satta på undantag när inbjudaren har fullt upp med huvudrätten. Men tomhänt tycker jag inte att du ska komma, det är ju trots allt någon som har lagt ner tid och pengar på att fixa alltihop.
RoTe: Man undrar hur något ens kan fungera numera i det här samhället...
Isakare: Du känner inte till om bilen är lackbehandlad nån gång ?? Många år sen fick vi in en reklamation på en ett år gammal bil som bytt ägare efter 6 månader med fläckar efter fågelskit. Det visade sig att första ägaren låtit lackbehandla bilen, det var den behandlingen som tagit skada. Företaget som utfört behandlingen tog på sig det och gjorde en ny behandling.
Oen: [citat] Ohhh... vi har nån som kan googla i forumet ;) Skämt åsido, det faktum att det finns en "teknisk platform" som möjliggör någoting innebär varken att det är en bra ide, eller att man behöver acceptera att använda den. Om en restaurang jag besökte krävde detta utan att tydligt klargjort det INNAN jag "använt deras tjänster" så skulle jag vägrat, och bett dem om uppgifter så
AndersMN: [citat] Jo, katter kan ju lägga byte så att ni också får del av det, typ. Men då är det ju oftast just på trappan eller vid en dörr. Om de själva jagar annars, hittar man ju bytenas huvuden, gallblåsor o annat de inte gillar lite var stans under buskar och på andra ställen de kan äta lite ifred. (Min mamma brukade gå och rensa tomten från halvätna vildkanindelar varje gång
Höghus: [citat] Helt rätt, slarvigt av mig. Betyget på Svedea, som äger Bilig, kvarstår som inget vidare. /Höghus
Gabbe1: Välkommen till forumet! Tyvärr varken har eller hade jag några skisser eller ritningar på dessa bågar. Jag köpte ett rör och fick låna en rörbock och sen improviserade jag fram något som passade bra och såg snyggt ut.
AsaLock: [citat] Mellösaverken var konkurrenter till Hultafors och började med att göra måttstockar i aluminium för att sedan gå över till även trä. Under något enstaka år var de faktiskt större än Hultafors men blev uppköpta och nedlagda på 80-talet. JIM är en annan märkning härifrån. Här är en fin redogörelse för fabriken som uppfördes som uppfinnarverkstad. Den är nu omvandlad
devjoachim: https://invideo.io/make/ai-web såklart, du behöver dock spela in en ljudklipp på 30s med din egna röst.
Maria T: Jag kör rakt över efter att ha saktat ned farten. Brukade, ofta, köra med höger hjulpar över bulan, slutade med det efter i våras när jag körde lite väl nära (läs: på) refugen på vänstersidan, skrapade upp en reva i däcket och orsakade punktering. Kostade helt klart för mycket att fixa så nu är sneddningen över bula inte ett alternativ om det finns en refug. Snedda på andra
RoAd: [citat] Man skulle inte tro att byggahus.se skulle samla så många akademiker. Men i verkligheten finns här flera experter inom områdena pandemi, energi, militär, och inte minst klimat. Oftast är dessa experter dessutom experter inom alla dessa områden samtidigt. Att kalla dem experter är inte ens rättvist. De är så pass kunniga att de i många (flesta, alla?) fall överträffar
Vildparti: Uppdatering! Grabben flyttade för några veckor sedan. Under sommaren har vi spenderat tid på diverse loppisar och övriga butiker där han handlat vad han tycker behövs. Endel nytt och endel gammalt och endel överblivet som skänkes från oss o resten av familjen. Lärde mig snabbt under diverse shoppingturer att han har koll på läget. Så det enda jag behövt bidra med är råd om
ama3282: Efter några kvällars slit har jag kommit igenom innertaken och tror nu att jag kan sätta större brickor/plattor på innsidan av taken. I kompination med lim kommer det bli bra. Med jämna mellanrum sitter det förstärkningsbalakar i taket så om man gör hålen nära dessa kommer det bli stabilt.
spikplanka: Förslag på växter för att hyfsat enkelt och utan större kostnad slippa insyn: Tuja smaragd Syrén Videväxter Lagerhägg, rotundifolia Bärmispel Liguster [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat]
Dilato: Oavsett vilket är tullavgiften på en 250 kronors grej nästan obefintlig. Men, gränsen är normalt värde på 1600 kronor inkl frakt och eventuell försäkring, från alla länder utanför eu.
Dalbotant: [citat] Jupp, de var inte dåligt otrevliga mot tv-teamet utanför bild.
bjoish: Jag hittade denna tråd när jag skulle felsöka min bluetooth högtalare typ ”designtorget”. -Detta är en äldre modell som bara kan vara parkopplad mot en bluetooth sändare i taget. -Den kopplar automatiskt upp sig mot en parkopplad sändare om den finns i närheten och blinkar då långsamt. -Finns ingen parkopplad sändare i närheten startar den i parkopplings läge och blinkar snabbt.
TheImprovisor: [citat] Jaha. Och nu har jag skrollat tummen ur led och inte ens en bild. 🙄
Fideliox: Ingen som hittat glaslock hos svensk åf till rimligt pris?
Niq: Jag har inte stött på den där varianten som är på dom nya dämparna men annars så håller jag med Sernando att dom brukar gå att bara trycka dit med fjädern monterad.