Har kommit in en sådan period att jag gillar göra glass av grädde och kondenserad mjölk.
Sedan smaksätter jag det med olika saker.

Går det förvara glassen i portionsstorlek mer än använda små plastlådor för frysen?

Har testat med glass strutar i kaffekoppar men det tog plats i frysen och skapade en hel del disk då även man var försiktigt så åkte det ur strutarna.

Testade att köra med Digestives och gjorde små sandwichar men det tar plats under tiden det fryser så jag fick inte plats med allt på tallriken.

Har undrat om det går använda bullformar i papper?
Vet inte hur smaken blir om man tar formar i aluminium för man vill ju inte det ska smaka aluminium.

Klart bäst var glass strutar sedan kom Digestives kexen när det var dags att äta :)

Farstatjej90
Muffinsplåt med tolv formar för bakning av muffins, från IKEA.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du kan ju såga itu den så du kan ta ut en "muffins" i taget

C cazz skrev:
Går det förvara glassen i portionsstorlek mer än använda små plastlådor för frysen?
Ja, glas och rostfritt fungerar bra. Glas går att mikra om man behöver mjuka upp glassen lite (med riktig grädde blir det ofta mycket hårdare än "glassen" du köper i butik).

Jag brukar använda IKEA 365+ Matlåda, rund/glas, 400 ml. Lagom portion för mig. Enda problemet är att den inte går att stapla bra när den är tom i skåpet... De tar upp lika mycket plats som de större 600 ml i skåpet.

Edit: jag vill ha lock på mina så glassen håller bättre. Den blir annars lite tråkigt efter någon månad

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
[bild]

Du kan ju såga itu den så du kan ta ut en "muffins" i taget
Hmm det är något jag inte har tänkt på.
Behöver ju inte såga om man kan få ut dom lätt som man får ut isbitar.

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
S sjoelund skrev:
Ja, glas och rostfritt fungerar bra. Glas går att mikra om man behöver mjuka upp glassen lite (med riktig grädde blir det ofta mycket hårdare än "glassen" du köper i butik).

Jag brukar använda IKEA 365+ Matlåda, rund/glas, 400 ml. Lagom portion för mig. Enda problemet är att den inte går att stapla bra när den är tom i skåpet... De tar upp lika mycket plats som de större 600 ml i skåpet.

Edit: jag vill ha lock på mina så glassen håller bättre. Den blir annars lite tråkigt efter någon månad
Hmm bit till IKEA men ska kolla i helgen efter mindre passande lådor som man kan stapla på varandra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.