I kväll var det dax igen, det small i porten på Brunskogsbacken i Farsta, min FD fru och lilla hunden Kerstin som jag brukar skriva om bor där i huset bredvid, de stod i hallen, just inkomna efter en promenad när huset skakade av 2 detonationer.
Första gången sköt de ihjäl 2 oskyldiga i den porten, andra gången drog de av en handgranat utanför fel dörr, och nu sprängde de i porthuset.
De boende med hjälp av hyresgästföreningen ville redan första gången att den som är målet skulle avhysas, men så blev det inte.
Andra gången likaså, men porten fick flera övervakningskameror.
Skriver inga namn här, men den intresserade kan läsa på Flashback vem det berör, en knarklangare som står på Rävens dödslista.
Så vad tror vi om staten Sverige, kommer personen nu avhysas, eller blir det en Polisbil utanför nån vecka......och sen som vanligt ?? Ska alla övriga hyresgäster fortfarande behöva sitta hemma och vara rädda för att det ska smälla igen.
De som utför dåden har ju inte alla hästar hemma, det är ju 3 likadana hus på rad, nästa gång kanske de tar fel hus.
Ska vi ha det så här ??

• Gilla
  • Ledsen
  • Arg
  • Wow
Dortmunder DAB och 9 till
  • Laddar…
Med nuvarande lagar kommer man inte åt detta. Rehabiliterande kriminella skulle få lida om man t.ex måste visa ett rent utdrag ur polisregistret för att få en bostad. Vid vilken grad av brottslighet ska gränsen gå för att vräkas?

imported_Benno imported_Benno skrev:
Vid vilken grad av brottslighet ska gränsen gå för att vräkas?
Nu var inte min tanke att den ska avhysas för att den är kriminell, utan för att personens närvaro (att han bor där) är risk för andra, och det är nu bevisat utom allt tvivel som det heter i rätten (3 gånger)

• Gilla
Bådablir9 och 3 till
  • Laddar…
Det var inte bara porten, utan en hel lägenhet, kolla 33 min in i filmen.

Lås in terroristerna minst 30år.
Sen alla som har affärer med dessa på minst hälften.
Tex partyknarkarna från dom fina stockholmsområdena som öser in pengar tillbdessa terrorister in i fängelse minst 15år.
Man måste strypa terroristernas möjlighet att dra in kosingen så som sagt, alla som handlar med dessa ska också ha hårda straff.
Terrorister som är av utländsk härkomst kan utvisas direkt eventuellt så kan dom spränga, mörda och så förhoppningsvis mördas eller avrättas i sitt hemland ist.

• Gilla
  • Haha
heimlaga och 6 till
  • Laddar…
Menar du att man ska bli vräkt om man blir hotad? Jag ser stora problem med en sådan reglering.

• Gilla
djac och 15 till
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Lås in terroristerna minst 30år.
Sen alla som har affärer med dessa på minst hälften.
Tex partyknarkarna från dom fina stockholmsområdena som öser in pengar tillbdessa terrorister in i fängelse minst 15år.
Man måste strypa terroristernas möjlighet att dra in kosingen så som sagt, alla som handlar med dessa ska också ha hårda straff.
Terrorister som är av utländsk härkomst kan utvisas direkt eventuellt så kan dom spränga, mörda och så förhoppningsvis mördas eller avrättas i sitt hemland ist.
Jag är helt emot utvisning som påföljd. Vad ger Sverige rätt att skicka kriminella till något annat land?

Med dagens teknik skulle vi kunna överlåta rättskipningen till AI för att få bort människor ur beslutskedjan. En AI skulle kunna använda "big data" för att identifiera kriminella. Låt den lyssna på alla telefonsamtal människor har och meddelande de skickar i realtid så lovar jag att den kan sålla ut kriminella på dagar, kanske rentav timmar. Sedan får den besluta om lämplig åtgärd.

Det skulle vara ett oerhört snabbt och effektivt sätt att bli av med kriminaliteten för gott.

• Haha
fsn
  • Laddar…
H HenrikHuslöse skrev:
Jag är helt emot utvisning som påföljd. Vad ger Sverige rätt att skicka kriminella till något annat land?

Med dagens teknik skulle vi kunna överlåta rättskipningen till AI för att få bort människor ur beslutskedjan. En AI skulle kunna använda "big data" för att identifiera kriminella. Låt den lyssna på alla telefonsamtal människor har och meddelande de skickar i realtid så lovar jag att den kan sålla ut kriminella på dagar, kanske rentav timmar. Sedan får den besluta om lämplig åtgärd.

Det skulle vara ett oerhört snabbt och effektivt sätt att bli av med kriminaliteten för gott.
Ja visst skulle det fungera också.
Skulle dock bli problematiskt med vem kontrollerar AIn och vem kan få makten att bestämma vad son ska övervakas och inte.

Utvisning gör man så klart till landet där den kriminella hör hemma. Vi ska inte ha dom här iaf.

• Gilla
David L och 15 till
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Ja visst skulle det fungera också.
Skulle dock bli problematiskt med vem kontrollerar AIn och vem kan få makten att bestämma vad son ska övervakas och inte.

Utvisning gör man så klart till landet där den kriminella hör hemma. Vi ska inte ha dom här iaf.
Använd naturen som inspiration och låt AI fungera som kroppens immunsystem. Immunsystemet styr sig självt och finns alltid där för att skydda vår kropp.

Vi ska inte ha kriminella här men inte heller exportera dem till länder som har ännu svårare att hantera dem. Vi bör tänka solidariskt med människor, oavsett var på jorden de bor. Immunsystemet kan fungera som en förlaga. Det utvisar inte bakterier och cancerceller från levern till lungorna, utan tar hand om dem på plats.

H HenrikHuslöse skrev:
Vad ger Sverige rätt att skicka kriminella till något annat land?
Om de är medborgare i ett annat land är det fullt rimligt att de utvisas. Jag tycker att alla utländska medborgare som begår brott här ska utvisas som regel oavsett brottets art och oavsett läget i hemlandet.

• Gilla
H-Thomasson och 34 till
  • Laddar…
H HenrikHuslöse skrev:
Använd naturen som inspiration och låt AI fungera som kroppens immunsystem. Immunsystemet styr sig självt och finns alltid där för att skydda vår kropp.

Vi ska inte ha kriminella här men inte heller exportera dem till länder som har ännu svårare att hantera dem. Vi bör tänka solidariskt med människor, oavsett var på jorden de bor. Immunsystemet kan fungera som en förlaga. Det utvisar inte bakterier och cancerceller från levern till lungorna, utan tar hand om dem på plats.
Det är väldigt enkelt tänk.
Skulle du köra på ett pantsystem om det var kina eller Ryssland?

Håller inte med dig, utvisning bör göras, vi ska inte ha skiten

• Gilla
andreas_bygger och 8 till
  • Laddar…
sysmali
H HenrikHuslöse skrev:

Oj, här tar vi i. Orwell skulle vara nöjd. Alla människor ska alltså övervakas av AI - som dessutom knäcker kryptering, kan avgöra talkod och identifiera samtalsmönster.

Varför ska Sverige inte utvisa utländska medborgare som begår brott?

• Gilla
H-Thomasson och 4 till
  • Laddar…
Utländska medborgare som begår brott skall givetvis utvisas eller deporteras, har de fått svenskt medborgarskap ska det återkallas och utvisning ske snarast möjligt.

• Gilla
  • Älska
TheSwoopis och 25 till
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
Oj, här tar vi i. Orwell skulle vara nöjd. Alla människor ska alltså övervakas av AI - som dessutom knäcker kryptering, kan avgöra talkod och identifiera samtalsmönster.

Varför ska Sverige inte utvisa utländska medborgare som begår brott?
Ja, precis.

Vi ska inte utvisa kriminella för det drabbar andra oskyldiga människor. Alla människor oavsett nationalitet har samma värde. Kriminella har inget värde.

sysmali
H HenrikHuslöse skrev:
Ja, precis.

Vi ska inte utvisa kriminella för det drabbar andra oskyldiga människor. Alla människor oavsett nationalitet har samma värde. Kriminella har inget värde.
Du verkar vilja ha ett Kina på AI-steroider. Vem vet - kanske landar världen där till slut. Personligen hoppas jag inte det.

Hur drabbar utvisning av utländska kriminella oskyldiga människor?

Edit: Jag vill nog hävda att det gynnar oskyldiga människor.

• Gilla
andreas_bygger och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.