Jag behöver läsglasögon. Texten i Sydsvenskan är väldans småstilt. ( SDS )
Tips på var jag kan köpa hyggliga prisvärda glasögon på Internätet mottages tacksamt.

Hälsar
Axelman

axelman axelman skrev:
Tips på var jag kan köpa hyggliga prisvärda glasögon på Internätet mottages tacksamt.

Hälsar
Axelman
Är det bara billiga med fast styrka så är väl typ Classe Ohlson ett alternativ.
Är det med recept så är det väl ngn optikerkedja typ Specsavers eller dylikt...

Det gäller enkla men bra från typ internet eller Typ Classe
/A

Haga Eyewear är bra, finns i de flesta butiker och mackar.
Lite dyrare men mycket bättre.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
4774
axelman axelman skrev:

Hälsar
Axelman
Temu. Köpte ett tio pack med olikfärgade bågar för 11kr mest på för skojs skull men de har fungerat perfekt för maken och även mig när jag sitter med svenskans korsord 😀. Du kan få vilken styrka du vill, du kan även med recept få receptbelagda glasögon speciellt för dina ögon.
Jag har bara positiva erfarenheter av att handla där. Skrämmande billigt men ändå väldigt bra kvalite , snabb fraktfri leverans.

• Gilla
maria01
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Temu. Köpte ett tio pack med olikfärgade bågar för 11kr mest på för skojs skull men de har fungerat perfekt för maken och även mig när jag sitter med svenskans korsord 😀. Du kan få vilken styrka du vill, du kan även med recept få receptbelagda glasögon speciellt för dina ögon.
Jag har bara positiva erfarenheter av att handla där. Skrämmande billigt men ändå väldigt bra kvalite , snabb fraktfri leverans.
Är Temu webadressen ?
/A

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774
axelman axelman skrev:
Är Temu webadressen ?
/A
Stefan hann före. Skriv annars bara Temu och sök så får du fram sidan

Dollarstore brukar ha läsglasögon för 10 kr. Ta med dig sydsvenskan och testa olika styrkor. Det vanligaste brukar vara 2.0 då de brukar vara slut i lådan. Jula har också läsglasögon på ett lite mer ordnat sätt upphängda på en vägg.

Jag rekommenderar 2.5 eftersom jag ju är representativ för allas synfel! :)

Sen kan du göra som jag gjorde och besöka Specsavers och få reda på att faktiskt så är synen 20% försämrad på långt håll också. Det blev för mig en aha-upplevelse! Det slutade med två par progressiva glasögon med extra allt varav ett par var solglasögon. Kvittot visade 8 000 kr för solglasögonen och de andra var "gratis".

Redigerat:
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
Dollarstore verkar inte ha GLASÖGON över huvud taget ???
/A

axelman axelman skrev:
Är Temu webadressen ?
/A
Har du länk till just de du köpte ?
svenskans korsord
Vilken styrka valde du ?
Hur kom du fram till rätt styrka ?
/A

Köper 3 pack på jem och fix för 39, de är de bästa billiga jag provat

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774
axelman axelman skrev:
Har du länk till just de du köpte ?
svenskans korsord
Vilken styrka valde du ?
Hur kom du fram till rätt styrka ?
/A
Om det är mig du frågar så utgick jag från att jag ser helt ok utan glasögon . Jag ville bara testa om de skulle hjälpa just på kvällen då jag oftast sätter mig i soffan och löser SvD korsord i mysbelysning. Visst kan jag tända taklampan men då försvinner själva nedtrappningen. Så jag valde + 1 och de fungerar utmärkt. Sökskärmsbild för herrläsglasögon med olika pack och prisalternativ från onlinebutik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

4774
Sedan är det bara att välja och därefter sänks priset ju längre du har kvar dem i kundvagnen eller desto längre tid du spenderar på sidan. Går tyvärr inte att dela länk men du fick en skärmdump istället. Hoppas det funkar 😀

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.