Halloj!

Jag har lite svårt att hitta arbetsbyxor som sitter bra på mig. Jag är berikad med en ganska lång överkropp så jag behöver något med rätt hög midja. Har testat bl.a Fristads och Snickers populärare modeller men icke. Jag har senaste tiden kört på Garphyttans Crafter-byxor och de sitter väldigt bra men kvaliten känns sådär (priset likaså) och fickorna är fanimej jämt i vägen, så jag vill utforska vidare.

Jobbar som timmerman och sliter rätt hårt på brallor så de måste vara hyfsat rejäla. Behöver inte vara jättemånga fickor men knäskyddsfickor är ett krav. Någon som har tips?

P
Hängselbyxor kanske är bra för dig..

• Gilla
galento
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Hängselbyxor kanske är bra för dig..
Nej du pysen, aldrig i livet.

• Haha
  • Wow
jnse och 1 till
  • Laddar…
Gå in på en välsorterad affär för yrkeskläder så hjälper de dig.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
G
Jag köpte ett par av biltemas hantverksbyxa classic. Jag tycker de har bra passform och är tillverkade av bomull. Hammaröglor och annat som man inte behöver är ju bara att klippa bort. Verkar lika tåliga som märkesbyxor jag haft tidigare, men det får framtiden visa.

• Haha
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
galento
Har i många år använt byxor från ITAB med flanell foder om det är kylgare ute och nån typ av tålig nylon , slitstarka om man inte behöver sågskydd. Benfickor × 2 , högre midja bak.

Har kraftiga hängslen från Handelsboden både på dessa och mcbrallorna och det tycker jag funkar bättre än livrem om man har grejer i fickorna och lite mage 😉😀

Gesto har ganska hög midja. Finns på swedol.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.