Rostig_9000i_-88
Rostig_9000i_-88: Jag scannade min, hoppas du kan läsa! Har för mig att man fick denna med tidningen "Gör det själv" för en massa år sedan. #NP #New Pro #Multidetektor #Manual
2 svar · 2,8k läst
·
[SKPG]Zamora
[SKPG]Zamora: Spännande basketfinal, damer. 2p ledning för USA, 3:24 kvar ....
272 svar · 11,9k läst
·
D
Dilato: [citat] Ja. Om det inte är varor med restriktioner typ vapen, läkemedel, alkohol, narkotika, viss livsmedel djur och sånt.
1 svar · 383 läst
J
JohanLun: [citat] Jag TROR Samsung Pay funkar på liknande sätt, man drar nerifrån och upp, om man inte har kortet framme så tror jag inte det funkar. Jag har ett kort som default på Samsung pay och det dras det aldrig från. Men från kortet jag har på Google Pay dras det alltid, utan att jag behöver "ta fram kortet" (aktivera appen). Däremot måste telefonen vara upplåst, jag tror rätt nyligen,
10 svar · 2,7k läst
·
D
Derbyboy: Kom någon form av uppdatering för någon vecka sedan. Nu vill jag minnas att det fungerar. Inte hemma och kan testa.
12 svar · 3,7k läst
·
P
paralun: [citat] Jo kör själv inte DFS men utmaningen ligger nog i den högre skolan av WiFi-teknik Ubiquiti/Unifi har en massa om detta och en massa teorier från användare. Sen ska vi då ha inom EU ha ett eget regelverk för DFS och radar.
3 svar · 1,8k läst
K
Keld: Större träfjäril
1 svar · 626 läst
·
X
xxargs: Trodde brännare mm. med punkteringsbehållare var mer eller mindre helt utfasade idag. Det som är helt dominerande idag är primus-ventil, även kallad 7/16-gängan med återförslutande ventil. CP250-flaskor har också kommit stort den senaste snart 20 åren med sk. japankök men börja användas till betydligt fler saker. Sedan fins en variant från campingaz där ventilen är ogängad och
11 svar · 1,5k läst
·
Dracula
Dracula: Förra året, 2023, Sverige, gjordes 646 polisanmälningar om dagen, bara gällande bedrägeri. Det blir 230,000st per år. Att polisen skulle hjälpa till med dessa fall är obefintligt men det kan ju vara bra för statistiken och ev. efterföljande insatser i handeln, bankerna och i politiken. Hur skurkarna går tillväga vet jag ej, men jag gissar man använder en "Målvakt" vars telefonnummer
2 svar · 7,7k läst
Cruzze
Cruzze: [QUOTE="Krilleman, post: 5843619, member: 121167"] Nja, lite som samma varför man kan doppa ner fingrarna i flytande kväve (
37 svar · 6,5k läst
·
S
skele123: Tack för svar. Tror starkt att det är en bålgetingkortvinge. Slängt ut nu 3-4 st och hoppas som du säger att de inser att det inte finns ngt att hämta här. De flyger emellanåt med de små liven. Mkt speciella måste jag säga.
6 svar · 2,1k läst
·
P
Anonymiserad 170696: Jag var nere i båten igår och tog en titt igen och pentry och förarplats är lackat och sittytorna i aktern och durken både inne och "ute" är oljade.
22 svar · 2,3k läst
·
Dracula
Dracula: Nu fixade jag spjället. Det visade sig vara ett värmeelement till kupesystemet som halkat ur sitt fack och blockerade spjällets mekaniska arm. haha. Vilket underbart fel att rätta till med ett fingertryck. Resettade sen spjället med två knapptryckningfar och nu funkar allt. Jag hade tidigare kollat in elementet då jag misstänkte det var trasigt och missat sätta dit fästskruven igen
23 svar · 2,5k läst
·
blackarrow
blackarrow: [citat] Aha. Bra förklarat. Fick inte ihop det utifrån nyhetrna och videosnuttarna från SVT. Tänk vilket trafikkaos det blivit om inte Trafikverket hunnit laga E6 som öppnade nyligen efter raset vid Stenungsund.
183 svar · 17,1k läst
·
PNO
PNO: Frigolit är ett skitmaterial av rang när det hamnar i vattnet. På stranden smulas det snart ner i småbitar. Barnen hittade en massa ilandfluten frigolit i våras när de paddlade med scouterna. Idag hade jag tid att köra den till sopstationen. Det största blocket är två meter långt och väger förmodligen närmare 100kg i blöt form. Fick göra en bår av en stege för att få upp det
67 svar · 11,1k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: [citat] Vad är det för rättighet du tagit över, är det till en specifik plats eller en rätt att stå i ett område? [citat] Vad har den grannen för rättigheter då? [citat] Ja, om det är en numrerad plats som bara du får stå på kan du naturligtvis det. Behöver du ens fråga om det? Om det däremot bara är en zon ni båda har rätt att stå i kommer förstås ingen av er att
12 svar · 802 läst
Lill72
Lill72: Det står att SF använder detta. Hur sant det är har jag ingen aning om men vet att vår lokala bio använder det. [bild]
16 svar · 2,4k läst
·
blackarrow
blackarrow: Jag var nära att klicka köp på en enkel billyft. Tror annonsen dök upp facebookflödet. Dåligt översatt är väl okay om företaget just etablerar sig i Sverige? För billigt, men det var ju ett introduktionserbjudande vid nyetablering i Sverige. Varför inte? Det var ju en enklare konstruktion som fanns både i USA och Ungern. (Tror produkten var äkta fast då till ett betydligt högre
14 svar · 1,3k läst
·
Plätt Fia
Plätt Fia: Humortråd om byggfel 😮😀🙄🫢 (om sådan finnes förut då får mod flytta på min tråd.) [MEDIA=youtube]p3M9CqebQ0g[/MEDIA]
0 svar · 514 läst
P
Pappa1986: [citat] Japp. Jag har kontaktat säljarna. De ville köpa sig bort från problemet med att erbjuda 3000:- Det tog jag som ett hån, då erbjöd de 5000:-. Inte klokt.
20 svar · 2,4k läst
·
S
Anonymiserad 239657: [citat] Klart de får. De ska ju slänga korken på rätt ställe. Tror inte de slänger korkarna i bäcken :P
15 svar · 4,2k läst
M
munge: Alltid kul med VM och EM, men vad behöver jag för att titta på europeisk toppfotboll? Jag har ingen aning om vad olika kanaler sänder och vad det kostar. Vad har ni för (lagliga) tips till en "nybörjare"? För min del spelar det ingen roll om vi pratar England, Spanien, Italien osv. Jag vill bara titta på lite bra fotboll. I huset tror jag att vi har ComHem och kanske Telenor. Just nu kör
0 svar · 427 läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Det låter som att du kan ha blockat användaren och att någon moderator strax därefter spammarkerade den. Då försvinner både profilen och alla inlägg på samma gång.
6 svar · 1,1k läst
F
Freddedan: Tack för svar alla! Lutar åt att jag bara skrapar bort lös färg och kör som den är.
7 svar · 2,9k läst
·
O
Olof Gunnar: En gammal tumregel är att man ska hålla temperaturen över 15C och luftfuktigheten under 50% för att undvika korrosion.
4 svar · 2,3k läst
pacman42
pacman42: Döda möss i väggarna? Då får man all möjlig ohyra...
3 svar · 3,5k läst
·
P
Anonymiserad 239657: [citat] Isolering hade varit bättre för de pengarna om man har pappväggar.
87 svar · 29,9k läst
·
Nyfniken
Nyfniken: [citat] Exakt min tanke. Nu har i och för sig TS fått de svar hen behöver. Tråden kan lika gärna spåra ur när OCD-folket gafflar vidare om huruvida vägskatten på bilen ökar om den finska turisten på besök utan bil använder eller inte använder bilen som hen inte har.
60 svar · 5,4k läst
G
Gott1: Ja, det är ju vilken Toyota du vill ha. Är det roligare att lägga en liten extrapengar var månad på att köra Lexus så gör du såklart det. Men ställ upp parametrar och jämför samt provkör. Finns ju även annat än Toyojta.
1 svar · 450 läst
O
[old rusty]: [citat] Men är det inte bättre att lokalt ta bort spånet då? Och bara sprida ut spånet där det finns höjd? Känns som mindre jobb. Nu hade jag personligen struntat i om det blev lite tunnare isolering på en så liten (?) yta men en annan lösning är ju att lägga isolerskivor där man ska krypa så man kan flytta på dom.
15 svar · 3,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.