pär h
pär h: Skaffa små kanyler. Jag har allt i från insulin kanyl som är sjukt tunn till ca 2 mm. Om det är slutet i delamineringen det vill säga om epoxyn inte tränger ut på tex sidorna så måste du göra evakuerings hål eller luft hål på samma ställe som du injicerar. Om det är öppet så att epoxyn bara riner bort så får du sätta plast tejp vanlig maskerings tejp blöts upp av epoxyn och
3 svar · 4,5k läst
pär h
pär h: Om du inte har några problem att få till ramen så får du limma korset när du limmar ramen. Mötet i mitten av korset finns flera alternativ ett är att du tar ut hälften i varje del eller en hel och två halva med små urtag på den hela vid mötet av dom två halva.Men jag skulle föredra det första alternativet Tappen i ramen borra och stäm med stämjärn. Ett tredje alternativ är att
1 svar · 2,3k läst
·
Tobbe Arnesson
Tobbe Arnesson: Fråga här, kanske kan de maila dig en manual: http://www.robland.com/gb/content/contact
1 svar · 2,5k läst
katos
katos: Nu vet jag inte om sixten fortfarande letar efter tavelramar efter 2,5 år, hoppas inte det men jag tackar för tipset.
8 svar · 35,7k läst
Alfredo
Alfredo: Lite sen återkoppling... Det slutade med att jag tvättade "brottytorna" med aceton. Sen maskerade jag runt brottet för att slippa det mesta av limskummet/limkletet på utsidan. Limmade med Casco polyuretanlim. Höll delarna i stark press under ett dygn. Efter lite sickling och inoljning av hela stolen blev resultatet bra. Den har nu använts några veckor och det verkar starkt. Vet man inte
5 svar · 10,1k läst
M
mirakelmilla: Här kommer lite sen återkoppling. Vi skulle bli väldigt glada för lite sponsring Kysan! Glasmästeriet här i Strömstad har lovat att vi ska få köpa plexiglas för deras inköpspris, så nu är det bara att hoppas att alla sjukdomar är över så att vi hinner bygga också...
9 svar · 23,6k läst
P
peterodd: Hej! Jag vill bygga om min garderob till ett minikontor med ett väggfast skrivbord samt en väggfast hylla. Garderoben är vitmålad i övrigt (betongväggar) och jag tänker mig skrivbord och hylla i vitt också antagligen. Till problemet; jag har inte byggt så mycket tidigare. Skrivbordet tänker jag mig med en stabil glasskiva längst upp, och under den ett hyllplan (se bifogade bilder).
0 svar · 6,0k läst
·
M
Mats Bengtsson: [citat] Håller med. Alla sådana små saker som vi som har det som hobby ofta redan har gott om hemma, gör kostnaden för en som just börjar rätt hög. Skall man köra med en hyvel vore det hemskt att riskera handen genom att spara in på tvingar. --- Mats ---
36 svar · 6,4k läst
bygga_bo
bygga_bo: [citat] Men den löser väl inte gångjärnsproblemet? Kullås används för att "låsa" dörren i stängt läge, ungefär som ett magnetlås på modernare skåp.
9 svar · 2,5k läst
·
O
ola76: Nån som har en ide var man kan hitta hylsor liknande de som sitter på benen på det här bordet? [bild]
0 svar · 5,6k läst
·
P
PerJohan: Hej! Vi är i startgroparna för att göra oss ett matsalsbord av två rejäla ekplankor, tanken är att borde ska bli 1 x 2,5 meter och med ett "grovt" utseende. Dvs bräderna kommer längs långsidorna på bordet inte att vara sågade, utan "rundningen" på ekstammen skall vara kvar. Förhoppningsvis kommer bordet bestå av två 50 cm breda plankor som limmas ihop på mitten bara, så det ska
0 svar · 1,9k läst
Immobil
Immobil: [citat] Japp, för hela steget. Riktigt monterad med Torx-skruv har det aldrig varit något problem.
13 svar · 12,9k läst
B
BjörnBygg: Jag skulle köpa färdigbelagda melaminskivor för garderober, finns i färdiga mått som passar på tex Bauhaus, kostar ngn 200-hundring styck :)
5 svar · 11,6k läst
E
Ezcobar: Håller på med ett barbord som skall vara fristående och cirka 1000 mm högt, och ungefär 650 mm brett. Tanken är ett centrerat ben som går ihop med en bit på tvären nere vid golvet. Frågan är då hur lång måste den tvärgående biten vara för att bordet ska kännas stabilt. Man vill ju inte ha känslan av att det ska välta hela tiden. Samtidigt vill jag inte ha den för lång för
0 svar · 3,2k läst
D
DarrenB: Hej! Har köpt IKEAs köksstommar att ha som stereoskåp i vardagsrummet och tänkte klä in stommarna med något material och sedan spackla och måla så att det ser ut som att möbeln är en del av väggen. Vad tycker ni att jag ska använda för material att klä in skåpet med? Tanken är att det ska gå att sitta på skåpet också då det kan bli en trevlig fönsterbänk. Några andra
0 svar · 2,0k läst
T
thomasx: Matta ner och torka av så räcker det nog. Men kolla på burken/tillverkarens hemsida, det brukar alltid stå vilken förbehandling som ska till beroende på underlag.
2 svar · 1,9k läst
Caspár
Caspár: Kan berätta att skrivbordet är klart nu. Använde en planslip. Slipade med 40, 80, och sist 120-papper, sen kinesisk träolja på det i tre lager, blev hur bra som helst. //Micke
10 svar · 3,4k läst
M
morty81: Ja, björk är ju finare enligt mig än bok. Färsk virke tar jag bara i undantagsfall, men egentligen inget större problem att torka. Men ska man ha så pass stora bitar utan sprickor så bör man ju torka en större bit då och gärna långsamt. Men bra ide med sågen i smedjebacken, bor i falun. Ska nog höra av mig till lokala bondsågen och höra vad dom har liggandes. Zebrano vore ju
12 svar · 25,2k läst
P
Petronille: [citat] Jag får försöka fixa en bild! Tack för hjälpen!:)
9 svar · 8,4k läst
PrinsValium
PrinsValium: Jag ändrade lite till i min spreadsheet. Insåg jag tänkt lite snett, en derivata är inte riktigt samma sak som en förändring... http://www.filedropper.com/superformulas_1
15 svar · 5,1k läst
Ola78
Ola78: [citat] Tack så mycket, precis rätt storlek på alla håll.
9 svar · 8,6k läst
N
Niclas Jonsson: Tusen tack! Ska kollas upp. Fler tips...?
2 svar · 1,3k läst
S
snickjon: Du kan koka den så att spänningarna släpper, kasta sen i den i micron och torka den! Gjorde det med en sälgrot, blev kanon.
7 svar · 2,2k läst
S
snickjon: Jag lade 2 faner bitar ihop, körde sedan med lövsågen, vill du tona kanterna på trät så skall du stoppa ner fanerbiten i varm sand. Det var vårat förfarande i skolan.
6 svar · 4,2k läst
T
tjaboo: Bilden säger allt, hitta det som reservdel när jag sökte på tapetserarverkstad och kallas Experspring. Tips på var man kan få tag på det i göteborg utan att bli ruinerad? pelles tapetserarverkstad ville ha 1000kr för 5meter varav 500 i frakt :/ [bild]
7 svar · 30,2k läst
M
MMR: Ja, k30 är dock redan inköpt delvis pga att jag vill undvika skena på golvet.
6 svar · 8,3k läst
·
Mr Handyman
Mr Handyman: [citat] Festool VS-600 är av Festoolkvalitet, men den erbjuder inte alls samma justeringsmöjligheter som Leighvarianterna. Det är väl säkert både på gott och ont. Har man rätt saker till VS-600 så gör den garanterat vad den ska utan krångel, men den är alltså inte så flexibel och några isoloc finns inte till den (vilket inte spelar mig någon roll för jag tycker de är fula).
15 svar · 3,7k läst
Thomas_LLA
Thomas_LLA: Ahaaaa
14 svar · 2,9k läst
Thomas_LLA
14 svar · 2,9k läst
Jante
Jante: En inverter med TIG tillsats är ju oxå ett mycket bra alternativ, om än lite dyrare. Går dock att få sjukt snygga svetsar med en sån... //Jante
3 svar · 1,9k läst
Totem
Totem: Trevligt hantverk, även om jag inte tycker om den smala kanten längst ut på långsidorna. Jag hade valt att hålla samma bredd på de 4 yttersta brädorna. Men det är jag det. Alla gör som dem vill. Bra blir det i alla fall.
32 svar · 19,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.