En till med lite bredare mellan benen och med rätt stomme.

5.jpg
 
Första vinkeln gör sig bättre. Jag skulle satsat på att gör en prototyp och se vad den håller till.
 
thomasx skrev:
Den första vinkeln bidrar ju helt klar mer till designen tycker jag. Ek är starkt. Friskt vågat hälften vunnet ;)

Nu försvann visst bilderna på fogen för mig i tråden. Men en tanke som flög genom huvudet var något om att inte låta laxen gå hela vägen ner, utan låta sargerna gå in under benet, vilket då kan hjälpa till att stötta benet och hindra det från att röra sig nedåt i under innerkanten, vilket det måste göra för att "bryta sig loss".
Sant ang designen. Men det är en stor tung stomme som ska sitta därpå... dessutom fylld med förstärkare och andra prylar...

Samma tanke slog mig också. Jag tror helt klar att det kan göra fogen starkare.
 
Jag tycker den omgjorda är mycket snyggare. Kanske yrkesskada, då riskerna för reklamation minskat ... Men jag tycker den första ser lite "bambi på hal is" ut. Den SER vekare ut i mina ögon
Men prova du, gör den du tycker bäst om. Du behöver ju inte förvara finporslinet under skåpet...
 
Ok, efter mycket funderingar så blir det enligt ursprungliga skissen. Om det inte håller får jag helt enkelt göra om den.

Alla bitar till underredet är grovkapade nu så ikväll ska jag försöka hinna sparka igång detta projekt.
 
Blir inte de massiva frontarna en nackdel om du ska ha stereoprylar bakom?
 
Då var man igång då.

Första fogen klar. Jag har bestämt mig för att inte använda elverktygen till annat än att grovkapa. Men alla fogar gör jag med handverktyg. Det tar tid, men kul är det!

bygg1.jpg
 
erik_n skrev:
Då var man igång då.

Första fogen klar. Jag har bestämt mig för att inte använda elverktygen till annat än att grovkapa. Men alla fogar gör jag med handverktyg. Det tar tid, men kul är det!

[bild]
Trevligt med lite äkta hantverk!:)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.