nanowire
nanowire: Välj inte den enkla vägen då den troligen ger ett sämre resultat. Prova att, som flera skrivit, såga bort det mesta (lämna ett par mm) och sedan putsa bort resten till linjerna med stämjärn.
10 svar · 4,6k läst
·
pär h
pär h: Kex kanske blir bra för trots allt så är det en väldigt liten hylla. Hålbarhets Mässigt så tror jag att pluggar ger starkare fog. Pär H
9 svar · 3,3k läst
C
Champ: Tack för svaret hur man kan gå tillväga för att lasera en byrå. Det är bara att ta fram slipmaskinen och ta bort all gamal lack och börja om att måla. M:V:H_ RS
2 svar · 4,4k läst
V
verktygsgurun: Limträ blir äl snyggast till gamla fönster. Har gjort ett sådant högskåp en gång i tiden. Renskarapade fönster och vitlaserad limfogskiva. Hade det i badrummet i fyra år utan problem. Nu är skåpet sålt till en inredninngsbutik. Men dina ideer fungerar.
7 svar · 3,2k läst
S
superjohan71: Har ni några bra tips på vettiga 8mm sinkfräsar med lite längre skärlängd? Ofta ger dom upp vid 12,7 mm och jag vill fräsa genomgående i kraftigare material än så och att ta det i två svängar är inget praktiskt alternativ. Har sett några hos Toolbox men då landar vi runt en femhundring styck. HSS skulle gå bra.
0 svar · 1,2k läst
P
pjkw: Jag håller på att bygga en friggebod som ska fungera som sommarstuga och sitter nu och funderar på hur jag ska lösa sovalkoven. Bifogar en bild på hur utrymmet ser ut, det är ca 205cm brett, 180cm djupt, takhöjden 230-240cm på ett ungefär och fönstret börjar på ca 160cm's höjd. Klart är att det ska vara dubbelsäng 160x200cm med fotänden mot vänstra väggen. Nu är frågan hur man
0 svar · 4,0k läst
·
T
thomasx: Ja, teori och praktik är ju ofta nära knutna till varandra ;)
38 svar · 5,4k läst
·
M
Mats Bengtsson: [citat] Om du gör det som tappar kan det känslomässigt kännas pålitligare än Domino, men med ett bra lim är det inte stabilare än Domino. Det finns stolar limmade med tappar i "omöjligt tunna böjda ramfästen". De är limmade med epoxy, så det är vad jag skulle satsat på, och struntat i skruv. Viktigt är att de två tapparna som går in i den vertikala ramen (kortsida och lågsida)
1 svar · 18,9k läst
KanadensareDave
KanadensareDave: Undrar nu varför jag köpte så manga mejslar… att bli expert på en verkar bättre en novice på några...
11 svar · 3,6k läst
K
kalubah: Väldigt snyggt! Tack för det.
10 svar · 61,8k läst
·
F
freddefrog: Uv,lim är absolut bäst. Lägg, justera in plattan,.förhärda i 15 sek, skrapa bort överflöd, fullhärda. Glöm inte bränna rent stålet, uv limmet är väldigt fettkänsligt Om du inte har uv-lampa duger o solljus /Fredrik Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
9 svar · 6,0k läst
Dr_Jerkyll
Dr_Jerkyll: Bilduppdatering. Här är resultatet, prinsens förslag med skruv men underliggare utifrån lagavulins förslag.
18 svar · 4,8k läst
·
T
thomasx: Stötte på ett par nya produkter idag som jag vet det frågats om. Dels en lådindragare med dämpning som man kan kombinera med olika typer av låd-skenor. Lustigt nog visade killen i affären den inte för mig när jag frågade efter just det. Så jag frågade istället efter sådana där som fångar upp och mjukstänger dörrar, och då visade han mig lådstängaren. En ny produkt de fått in
0 svar · 1,7k läst
A
AndBygg: Supertack för all information. Har inte kommit igång ännu men har tagit in en offert på långa mdf-skivor (typ 3,6 meter, vilket skulle kosta ca 600:-). //A
11 svar · 5,4k läst
·
jac
jac: Lite lätt mellanslipning behövs antagligen med Osmo. Om du inte fick med tillverkarens instruktioner finns de här: http://www.welinoco.com/pub_docs/files/Produktdatablad/Osmo_SFS/SFS_M_3032_3062_H%C3%A5rdvaxolja_Originalet.pdf Utdrag från ovanstående dokument: Möbler och övriga ytor – ofärgad, sidenmatt/matt yta (2 appliceringar) a. Applicera Osmo Hårdvaxolja tunt i fiberriktning
5 svar · 2,8k läst
gstv
gstv: Har för mig att http://www.theofils.se/ har rätt mycket varianter på beslag....
1 svar · 2,5k läst
raveper
raveper: Även folk utan funktionshinder verkar ha problem med diverse tv och datorspel har jag förstått. Slår sönder handkontroller mm. Tur man inte har tid med sådana tidsfördriv, det hade kunnat bli dyrt. Sent from my PC med tangentbord
9 svar · 10,4k läst
·
johanpost
johanpost: Tack!
2 svar · 2,1k läst
johanpost
2 svar · 2,1k läst
M
Mell: Jag funderar på att lasera den med vit lasyr, och då vill jag ha bort gamla lacken. Ska den lackas med vanlig lackfärg kan jag bara rugga upp ytan och måla. Efter att jag tagit reda på vad som knarrar och åtgärdat det.
15 svar · 9,6k läst
H
Hvdv: [citat] för att undvika att göra reklam så kan du googla artist och butik och där söka reda på Gloss Gel finns i några olika storlekra att beställa hem. sen bara applicera detta på en träbit som du lägger bilden på och låta stå över natten. Sen blöter du papperet och gnuggar bort för att slutligen lacka träbiten med kortet på. Så förstod jag det iaf :)
21 svar · 5,2k läst
katos
katos: Tråkigt men tack för bilderna, det är bra lärdom för oss andra.
24 svar · 6,7k läst
·
M
Mell: Jag har ett gäng barnstolar för typ dagis och de har 40cm sitthöjd. Till det ett gammalt köksbord som jag kapade till 66cm, men jag var nog lite försiktig. Men det är alltid lättare att kapa mer senare än att förlänga. Min äldsta är 4.
2 svar · 16,5k läst
raveper
raveper: Ja ett uppfällbart bord och en billig fotoram. Bord finns på loppis mm och en fotoram går på ca 300kr och uppåt.
4 svar · 3,6k läst
J
JLeijon: Tackar så hemskt mycket för alla idéer! Har lite att fundera på hur jag slutligen kommer att göra! Återkommer om jag har några ytterligare frågor jag behöver hjälp med att lösa! Mvh JLeijon
8 svar · 9,1k läst
·
Thomas_LLA
Thomas_LLA: Ja du... man är juh lite guldfisk (varje varv i skålen är en ny värld) Kan ha varit på Discovery, "så funkar det". Men jag är inte säker.
18 svar · 7,6k läst
PrinsValium
PrinsValium: Jag fick en fråga via PM, och svaret skulle kanske passa bra även här. Frågan, an aning anonymiserad och förenklad. [citat] Din miniräknare är inställd för att räkna vinklar i i 360° per hela varv. Det är de flesta vana vid från sin tid i skolan. Rent matematiskt är det dock ofta mycket smidigare, lite matematiskt snyggare, lite mer matematiskt välgrundat och naturligt (för oss
48 svar · 12,3k läst
·
Skånelängan
Skånelängan: Han här http://www.minhembio.com/uffep/257489 byggde in sin i gaveln och hissade upp sin tv meden hiss från www.LikeHome.se
1 svar · 14,8k läst
dfl
dfl: Hej alla, tack för tipsen :). Tänkte att det kunde vara på sin plats med en uppdatering av hur det gick till slut (har saknat det själv när man läser många trådar på forumet...) Jag pluggade med 6mm träplugg och limmade med vanligt vitt trälim efter pär h:s 1:a inlägg nedan. Kollade även på PU-lim men det verkade lite mer omständligt att hantera och hade vissa hälsorisker enligt
7 svar · 12,2k läst
cederbusch
cederbusch: Kom på att jag aldrig visade det färdiga resultatet. Blev bra tycker vi. [bild]
17 svar · 13,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.