T
thomasx: [citat] Tack för tipset, ska höra mig för där.
2 svar · 1,7k läst
Saxpy
Saxpy: [citat] http://www.axminster.co.uk/spax-spax-mdf-screws--packs-200-prod29859/?searchfor=spax%20mdf Finns lite olika varianter....
26 svar · 22,7k läst
·
Ellagård
Ben
Ellagård: Jag har kört med Capita från IKEA som jag kapade med en vanlig rörkap. Funkade kalas. Den gängade delen går att pilla bort och sätta tillbaks i det kapade benet. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20054563 / Jonas
4 svar · 1,8k läst
bengtn
bengtn: Är skåpet verkligen fanerat? I så fall får du vara försiktig att inte slipa genom fanéret, annars tror jag det blir bäst om du slipar skåpet och lägger på till exempel ett par lager schellac. Den svarta fläcken kan du bleka bort med oxalsyra. (Handskar och skyddsglasögon på) /B
1 svar · 9,9k läst
pär h
pär h: Om du har ont om pengar så är det allra billigaste alternativet att kolla tex blocket där skänker dom många gånger köks skåp. Efter som det väldigt sällan slits på själva stommarna så är det ett super alternativ Pär
7 svar · 4,0k läst
snickarfrasse
snickarfrasse: MDF går all tiders har inga bilder när de är helt färdiga får åka och fixa det.
51 svar · 34,5k läst
·
D
Danne031: Okej tack det ska jag ha i åtanke!
7 svar · 3,6k läst
Daniel_N
Daniel_N: Mattiasp har löst detta problem för de av oss som inte kan räkna ut sådant. Ta en koll i denna tråd, inlägg 17 och 18 http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/41103-ger-kapa-halkaels-list-hur-goer-man.html
7 svar · 2,6k läst
P
pbengtsson: Nått är fel med måtten golv till golv på 220 och 255 i stäckning är ju vilken vanlig trapp som helst. Men du menar nog den diagonala längden då trappen på bilden är brant. Det första du skall göra är att minska antalet steg med 1/3:e del ca. då för du mycket mer att täffa på när du går nedåt. Det du kan göra med nuvarande trapp är att ta bort varannat steg, de steg som tas
8 svar · 3,9k läst
·
katos
katos: Glöm inte bilder. Roligt att se
3 svar · 1,8k läst
Anders_Roslagen
Anders_Roslagen: Men en elhyvel kanske kan vara behjälplig för grovhyvlingen så de endast gör finhyvling för hand (om du inte skall ha de stora maskinerna)?
6 svar · 5,3k läst
M
MMR: Sant, otydligt av mig. Tack för förtydligandet.
7 svar · 4,1k läst
slacker
slacker: Det finns ju MDF som är färdig med Faner om det skulle vara något. Sigvard Spångberg och fredrikssons borde ha hemma i lager...
5 svar · 2,8k läst
H
Helioz: Ottosson har ett bra sortiment med schellackflingor, inkl avvaxade: http://www.ottossonfarg.com/vara-produkter/farg-fargmaterial/schellack.aspx
16 svar · 7,8k läst
phl
phl: Ett alternativ är ju att bygga skjutdörrar även till överskåpen. Theofils har en massa roliga skjutdörrsbeslag som skulle kunna fungera utmärkt till detta ändamål. Tänker på beslag för montering av skjutdörrar utanpå skåpsstommar. Kostar dock en del...
11 svar · 4,5k läst
·
bigsnucke
bigsnucke: Det är klart du lyckas med det! Tack för länken, det kan vara intressant att se hur andra bär sig åt, även om alla andra oftast gör annorlunda mot hur jag gör. De gör m.a.o. fel... ;)
4 svar · 3,5k läst
Tobbe Arnesson
Tobbe Arnesson: Jo visst men det finns vävar anpassade både för epoxi och polyester, epoxi fäster inte på fel sort.
22 svar · 13,7k läst
·
M
MangeWi: Hej Mätte lite snabbt på min expedit hylla... Hyllsektionerna har bredd & höjd som varrierar mellan 33,4-33,6 cm. Hyllsektionens djup är 38,7 cm. Några lådinsatser har jag tyvärr inte att mäta på. /M
2 svar · 3,0k läst
Skånelängan
Skånelängan: Då jag har använt mig av deras jigsats så har jag använt mig av en mall bakom och sedan fräst ut sinkarna så som beskrivningen säger. Det har funkar fint för min del utan någon flisning. Flisning har uppstått de gånger jag har haft för bråttom och gjort saker för hastigt eller fräst för mycket på en gång.
6 svar · 2,4k läst
N
Niklas_x: Då kör vi på det, tack ska ni ha. Har tidigare lämnat in en hel del grejer till en (f ö grovt lösningmedelsskadad) gammal målare som har haft riktigt bra priser och bra resultat. Han lär väl vara död nu, så jag ska leta upp en annan.
36 svar · 12,1k läst
·
Thomas_LLA
Thomas_LLA: Kanske en lite skvätt 5-56 eller liknande hjälper.....
1 svar · 4,5k läst
P
peppe400: om man har en tunn skiva kan det finnas risk för att den böjer sig, men jag har tre 12mm spånskivor som jag har limmat ihop, så jag har inte gjort något på undersidan och det har fungerat bra. Lägg gärna upp några bilder på skrivbordet, det är alltid roligt med lite byggbilder.
11 svar · 4,1k läst
·
V
verktygsgurun: Jag har haft en sänggavel av en gammal avlutad spegeldörr. Snygg som f-n var den.
3 svar · 3,9k läst
PrinsValium
PrinsValium: Jag tror att ni pratar runt varandra. Ensån hjälpbit är bra för att kunna pressa ihop skarven åt ena hållet. Sätter man sedan en tving längs med fogen som klämmer ihop "pins"en kommer fogen att dras ihop på den andra ledden samtidigt som de ytor där fibrerna ligger på platten, vrida 90 grader mot varandra, att pressas ihop så att fogen blir stark. (Frågan är iofs hur mycket extra
9 svar · 5,0k läst
M
mystiqu: Ja tackar för tipsen - det blir ett gäng curry-ben, precis som på bilden ja :)
8 svar · 9,3k läst
Tobbe Arnesson
Tobbe Arnesson: Nu driver vi från ämnet men skulle jag få för mig att bygga en ram själv blir den nog av lyxplast (kolfiber). Finns en bra tråd om ett sådant hembygge på happy men jag ids inte leta upp den.
6 svar · 1,9k läst
Dr_Jerkyll
Dr_Jerkyll: Vi har gemensamma vänner. En hel del diskussioner (eller mest lyssnande kan man nog säga :) ) blev det men ffa husprat och visit på regnaholm. Gällande stilmöbler så var det kul att få höra på hans resonemang kring kopia, original, pastish etc. Han sätter lika stort värde vid en riktigt gjord stilmöbel, och det var det som var drivkraften bakom Ikea-satsningen, träakademin i Kramfors.
5 svar · 1,8k läst
M
Merkurius: Nu så.. bildserie tagen. Grillen är inte putsad än och listen att ta spjärn mot sätts dit efter putsen, men ni ser hur det är tänkt. I give you...
12 svar · 15,6k läst
·
P
pezlin: Någon som har tips på guide för Sketchup när det gäller att rita ett hus?
7 svar · 3,4k läst
·
Evil Presley
Evil Presley: Är den bara limmad kanske du kan köra en "bengtn" på den och helt enkelt hyvla ner den i noll eller nästan noll och sen fästa en nyare list som bättre passar dina önskemål utanpå den gamla? Här borde du kunna både limma eller sätta någon form av dekorativ skruv eller köra kvistborr/plugg.
12 svar · 4,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.