fresve
fresve: Jag hittade några st med denna sökning: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s10390952&o=egenskap_3&rev=1 Electrolux RM350 verkade ju vara något sådant som du vill ha. :)
1 svar · 2,7k läst
M
marfre: Är ni nöjda med spotlights i taket? Vi är i valet hur vi ska göra med vårt kök... det klassiska ljusröret känns ju som det är det som ger bäst lyse men inte så snyggt. Gillar spotlight men är lite orolig att det inte blir ljust nog.
31 svar · 7,7k läst
·
M
Martin_Blomberg: Ventilerat genom att borra några extra hål i golvet på köksön i skåpet där gasolen står. Ventileras ut i köket där jag har fläkt med spjäll och en annars öppen planlösning mellan kök och vardagsrum. I vardagsrummet är alltid ett ventileringsfönster öppet. Jag har som sagt gasvarnare placerat rakt under köksön. Den har aldrig gett från sig ett pip... (och den fungerar har jag
10 svar · 12,5k läst
K
kloka_elin: Vi hade ett liknande problem, då visade det sig att en faspropp hade gått. Trefas begriper jag mig inte på, men sedan vi bytt proppen funkade det i alla fall perfekt. /Elin
9 svar · 8,5k läst
J
jonne72: Tackar! nu är i alla fall kakel inhandlat, så snart går vi loss på kaklandet...
6 svar · 2,8k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Mora INXX "rostfria" behöver inte göras rent lika ofta som de vanliga förkromade. De är tydligt mattborstade och smuts och beläggningar syns helt enkelt inte lika mycket. Ev. flottiga ytar behöver ej heller torkas bort med rengöringsmedel. Bara att torka av med en handduk. Vi körde Mora INXX "rostfri" i hela huset tack vare dessa egenskaper
3 svar · 13,0k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Ring på service på måndag. Detta är naturligtvis ett fel som går på garantin och inte skall kosta dig något att få åtgärdat.
1 svar · 11,3k läst
Milkshaken
Milkshaken: Hej Vitemölle...Och välkommen till byggahus.... detta med färger och smak, är helt individuellt.... Det skulle underlätta om du la upp lite bilder tex..... men visst, omman säger såhär... Om du har skåp som går ihop med bänkskiva,, så kan du välja klinker, /kakel/mosaik... i enlite skarpare färg.. eller kanske en färg som bryter helt.... Tänk på att allt blir "Smutsigt" om alla
1 svar · 4,2k läst
L
Lurcher: Det lutar mest åt den lösning jag visade i första posten, men med kyl under bänk för att frigöra lite arbetsutrymme. Det positiva är att jag slipper flytta avlopp, negativt är att det blir trångt att plocka in disk och att diskhon hamnar i hörnet, men det ska väl gå.
13 svar · 17,4k läst
·
Snailman
Snailman: en lustighet med sentens är att om man köper exakt samma kök, men köper det med dyrare yta, så att tex totalpriset blir det dubbla, så ökar dessutom monteringskostanden till det dubbla (för exakt samma delar att montera alltså (men med en annan yta på)) sentens görs visst av marbodal, så man kan ju även jämföra vad folk tycker om marbodal.
2 svar · 4,9k läst
D
dadgom: Nån som vet hur stor nyansskillnad det är mellan Ikeas Abstrakt och Kviks Mano luckor? Skulle man kunna ha Ikea på underskåpen och Kvik på överskåpen utan att märka nån större skillnad?
0 svar · 3,5k läst
B
berton: Nu har det gått ett tag & vi har känt in oss på fläkt höjden & jag kommer nog höja den fr 72 till 77 el 80 cm Vi har en extern motor med massa kraft så det borde vara det enda man behöver tänka på så man inte tappar för mkt kraft
13 svar · 15,0k läst
m97marro
m97marro: Hej, 1. Om olyckan är framme och du spräcker en härdad skiva expolderar den i 1000-tals bitar. Det gör inte en ohärdad. Man kan inte bearbeta en härdad skiva, eftersom den då exploderar. Formen måste altså anpassas före härdningen och därför är det inte många som säljer härdade skivor... En härdad skiva tål mer stryk innan exposionen jämfört med att spräcka en icke härdad.
2 svar · 5,3k läst
D
Danne W: [citat] Okej, kanon då vet jag! Ska iväg och kika på lite kakel imorn... Tack för tipsen!
12 svar · 12,5k läst
S
Schonas: Efter besöket på Ikea kan jag meddela att dom "lyxigare" alu-gallren bara följer med vissa Ikea-vitvaror medans den plast varianten säljs separat. Därför är jag fortfarande på jakt efter ett snyggt galler att ha mella kyl/frys och överskåp. Bor i Skövde så jag saknar stora bygghandlar med stort utbud, så kan någon tipsa om nån internet handel som har det jag söker blir jag extra
17 svar · 9,7k läst
·
B
B6304S1: Tack för svar! Mvh. Kim
2 svar · 16,3k läst
S
Sofie_fi: Visst hade jag kunnat göra det själv om jag inte hade sån himla otur med allt och tummen mitt i handen. ;) Men tack, då vet jag att jag inte blir grundlurad. Är helt novis på det här området..
6 svar · 3,6k läst
J
jonnie83: Hej alla. Jag har lite problem som jag behöver ha lite råd om. Hoppas ni kan hjälpa mig med detta. Jag har tagit på mig att hjälpa min kompis att renovera hennes kök. Och utgångspunkten är väl inte jätte rolig. Väggarna är lekablock med ett bra lager med puts. När vi rev ner det så kallade "HSB drömkök" så trillade såklart en hel del puts ner. Även när vi pillade ner kaklet.
0 svar · 2,5k läst
A
Axtorp: Vi hyrde en kakelsåg. Mycket smidigt. Tror att det är att rekommendera. Se bara till att den är tillräckligt stor för dina plattor.
2 svar · 4,4k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: stommarana håller och om man står på stenen ovanför sidorna på stommarna så håller stenen också ialla fall en kort stund
2 svar · 2,8k läst
O
Orpheus: Någon som har bilder på ikeas ståtkök med valnötsskiva?? Vi ska ha ett mörkgrått glov i form av klinkersimitation. Kakel till detta???? Kanske vit fasad rektangel??? Hjälp!!!
0 svar · 1,4k läst
A
Anna_Robban: Vi kommer att ha kyl/frys och den väggen är 2 m bred och bakom den är det en braskamin i v-rummet. Dörren är egentligen ett dörrhål ut till hallen. Skulle man sätta igen den måste man gå runt genom v-rummet för att komma till köket så jag vet inte om det känns så lyckat. Den delen jag har satt spishäll och diskho på kan va ca 3 m. Har en husritning men våran scanner e knasig
19 svar · 4,3k läst
Guzzi
Guzzi: [citat] Lite gammal tråd som ramlat på men jag kan meddela att det fungerar alldeles utmärkt att hänga upp Ikeas kök (och alla andra skulle jag tro). Jag hängde upp alltihop med kraftiga metallvinklar som jag skruvade i övre delen av skåpen, en på varje sida inne i skåpet, + en liten "regel" (snarare list) som stöd under. Inga problem att sitta på bänkskivan eller liknande. Även om
8 svar · 3,8k läst
T
Tessok: [citat] Att få en hel granitbänkskiva som skulle vara 360cm lång i en bit är nog inte möjligt Upp till 300-320cm är nog max Om det är en häll i den bänkskivan är det lämpligt att dela där Det blir minst synligt med en liten skarv i de smala bitarna Priset för svart diabas ligger på ca: 2.800:- / löpmeter för 60cm djup Priset för svart granit ca: 2.500:- / löpmetern
4 svar · 4,2k läst
m97marro
m97marro: Hej, Du har nog redan skrivit den bästa lösningen själv. Bora ur, sätt i rundstav insmetad i trälim, slipa, måla, förborra och skruva i gångjärnet igen. Blir lika starkt som originalet om inte starkare. Se bara till att borra rakt, det är lätt att gå igenom sidan på skivan.
2 svar · 8,3k läst
O
olle_c: När vi monterar så sätter vi aldrig isolering i köket, endast på vinden. Skulle inte rekomendera att ha en bit 100 rör det blir för stor strypning.
4 svar · 29,2k läst
·
M
mbr: Det låter som att såpa ändå är rätt metod här. Jag har ett designerbord av betong som måste rengöras- det är en massa små ringar etc på bordet efter kaffekoppar och annat skit. Jag har slipat bordet lätt med fint slippapper och tänkte rengöra med såpa och vatten, därefter slipa lite till och såpa igen. Tror ni såpan löser upp smutsen? /m.
15 svar · 45,5k läst
P
Pius: Så borde alla leverantörer agera. Dock tänker vissa inte längre än näsan är lång. Min sambo var och hämtade gipsskivor till vårt hus till en lokal byggvaruhandlare. När sambon lyft dem på vagnen, kört hem, kånkat in dem i huset och röjt plats visade sig skivorna vara 2,57 istället för de utlovade 2,60 m. Vi köpte nya skivor och tänkte att vi kunde ta de kortare till annat - om
6 svar · 7,8k läst
H
hempularen: I vårt fall började det faktiskt med att dörrlampan slocknade efter typ 5 sekunder, funkade sedan igen 5-8 s varje gång man öppnade dörren. Därefeter när det hade pågått i ett par vecko började displayen blinka i 2-4 sekunders takt. Då hördes också ett ljudligt klickande som lät som ett rlä. Det ljudet har jag aldrig hört vid normal drift, så jag antog att det var någon sorts
1 svar · 3,8k läst
K
kloka_elin: [citat] Det låter ungefär som det vi löst har planerat att göra. Har du närmre uppgifter om hur detta skulle kunna gå till? /Elin
9 svar · 7,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.