Byggahus.se

Kyl och frys m vattenanslutning

1. M
    Medlem Nivå 4
    Hej

Nu när vi ska byta ut köket så ska vi ha Husqvarna Kyl och frysskåp med vatten och ismaskin.
    Köket byggs i vinkel och kyl/frys ska stå i ena änden, men diskho/ vattenanslutning kommer att stå i andra vinkeln.
    Går det att ha slangar dragna från kökshoanslutningen till kyl o frysen (Plastslangar som man får till..)? Sträckan blir ca 5 m.

Eller är det så att jag måste ha en egen vattenledning uppdragen till kyl och frys?

Någon som har liknande lösningar och har bra exempel på hur ni gjort??

Mvh
    Mazz

2. M
    Medlem Nivå 4
    Hej igen
    Har läst trådar om både vattenkvalitet, med sällananvänd ismaskin och vattenläckagerisker. Huja, men vi har i alla fall beställt så får vi se om magen krånglar..Plus i alla fall är att man lär bli härdad och kanske står emot vinterkräksjuka för all framtid??

Ingen som har några svar på det här med slanglängd kontra separat vattenrör uppdraget??
    Mazz

3. P
    Medlem · Nivå 10
    Plastslangen som följde med har vi kört med. Samma upplägg med vinkelkök och ca 5m mellan kyl/frysen och det andra vattnet.
    Våran är "oftaanvänd" men efter semestern o dyl då vi varit borta länge brukar vi tappa ur några vattenglas samt tömma ur isen.

4. Klura
    Medlem Nivå 1
    Mitt kök är också i vinkel så slangen som följde med (2m) skulle inte räcka till.
    De var inte speciellt billiga men jag fick en 5 meters gratis, då de hade varit lite krångliga med leveransen.
    Har inte varit borta någon längre tid än och vi använder vatten och is dagligen.
    Men vi fick tipset att tappa ur några glas om det stått vatten still i slangen ett längre tag.