J
jmw: Nu är allt glas hämtat fån Alstermo. Alla grejerna utom glasskivan såg grymt fina ut. Glasskivan var lite klumpigt bearbetad, men vi kommer troligen ändå att ha en list i överkant och då syns det inte. Alstermo har erbjudit en ny skiva inkl tp t Sthlm, och det får man väl anse vara mer än bra service. Särskilt med tanke på att vi beställde grejerna i början av veckan dvs 5 dagar
28 svar · 11,4k läst
·
Klura
Klura: Tackar för tipset. Hittade deras hemsida.
8 svar · 19,3k läst
·
Klura
Klura: Krups har en snygg dubbelbryggare: http://www.tretti.se/xp2000 Själv funderar jag på en Nespressomaskin, finns från ca 1500:- En kompis har en och här används kaffekapslar i olika smaker och styrka. Så väljer man koppstorlek beroende på vad man ska ha för sorts kaffe. Pris/kopp ca 3:- http://www.tretti.se/c100-titan+aeroccino Nespressos hemsida:
8 svar · 6,8k läst
·
Klura
Klura: Är ju också en idé. Tack för förslaget, ska kika på det också.
8 svar · 5,5k läst
Music Man
Music Man: BTW Det är inte mässing utan koppar...
13 svar · 3,7k läst
·
Guzzi
Guzzi: Oljan kan vandra utåt igen om temperaturen växlar (sjunker). Fråga mig inte varför för det finns det nog de som är bättre på att svara på.
4 svar · 11,2k läst
Gigas
Gigas: Utifrån egen erfarenhet och delvis andras så blir det lätt att man favoriserar ett visst märke när man står inför valet att skaffa nytt. Vi ska byta samtliga vitvaror plus tvätt och tork men olika handlare har sina favoriter baserat på vad som finns i sortimentet. Så att fråga på ett dussin butiker var ganska meningslöst. Även om det nu fanns de som kunde erbjuda i nästan alla
2 svar · 4,2k läst
Gigas
Gigas: Problemet att byta kök i en villa byggd 1960 är att dagens köksmått och standard inte lätt passar in i det gamla skalet. Det nuvarande kylskåpet är för litet och frysboxen står i källaren. Inte så praktiskt med dagens nya krav om allt ska vara lätt tillgängligt. Det finns inte plats för två 60 moduler och ett kombiskåp på 60 blir för smått. Lösningen är ett 75 brett skåp och
6 svar · 5,6k läst
L
lolinda3: Jätte fint kök! Vad har ni för kakel?
7 svar · 4,4k läst
·
Guzzi
Guzzi: Ahhhhh... tack! Nu känns det som jag är på banan igen.
3 svar · 2,9k läst
K
kamy: Jag har ett Smeg Fab40. länk Det är snyggt och stort. Nästan 90cm brett. Kontrollera att det går att få in i köket genom dörren! Frysdelen är liten, så man bör nog ha frysmöjligheter någon annanstans. En nackdel med att ha frysen över kylen är ju att grönsakslådorna som sitter nederst i kylen hamnar i golvnivå. Det blir till att böja sig ner om man ska ha något där nere. Som
3 svar · 7,8k läst
C
CarlSthlm: Hej! Om pengar inte är en trång sektor finns det fläktar från Boffi som placeras uppe i taket. Jag har för mig att den kostar runt 50.000 dock... Riktigt snygg... Carl
10 svar · 2,9k läst
T
Tessok: Det är egentligen konstigt att 70cm djupa bänkskivor inte är vanligt De +10cm är väldigt praktiska och användbara Om man är kort i rocken kan det kanske kännas "djupt" men annars är det bara fördelar
4 svar · 4,9k läst
T
Thomaz78: Jag har en häll från siemens. Får också error när jag torkar av hällen men annars är den kanon. Induktion är framtiden! :)
2 svar · 4,0k läst
Gigas
Gigas: Rekomenderar Halogen MR16 (GU5,3) sockel som är en 12V variant. Osram har en ljuskälla som heter IRC och 20W motsvarar ca.35W standard halogen. Du bör ha en spridningsvinkel på 38 grader eller bredare med en normal takhöjd och kunna justera ljusmängden med en dimmer. Om jag inte minns fel så uppger tillverkaren en brinntid på 4000 timmar. Philips har en liknande produkt och ljusbilden
2 svar · 4,0k läst
·
Gigas
Gigas: Konceptet som Miele har med sin besticklåda har vi saknat under många år och ett antal olika diskmaskiner. Nu var det dax att "hitta hem igen" och slippa diska om diverse bestick och andra utensilier. Man blir väl påverkad av goda erfarenheter i livet och vill till slut inte kompromissa längre. Hurra för Miele och deras våta vprodukter.
14 svar · 6,9k läst
B
Bugs: Två år senare så växer liknande produkter som på träd ;) http://www.prylkoll.se/?s=vattenkran
36 svar · 9,3k läst
G
gaston12: Den offert som jag fick från Marbodal var ca 1,5 ggr det pris man får via deras programvara. Då var det bänkskiva i laminat, tjocklek 3 cm, 60 cm djup, Infälld diskbänk från Intra etc. Med 70 cm djupa skåp, 70 cm djupa bänkskivor, 6 cm tjock bänkskiva i laminat hamnar du nära 2 ggr
5 svar · 3,5k läst
R
rikard_edgren: 30 mm funkade bra för våra svarta handtag med 96mm mellan hålen.
8 svar · 42,3k läst
F
Fredrik S: Tack för förklarande svar. Ska som sagt höra med föreningen om vad som gäller. Det är tämligen vindstilla i ventilationskanalen och jag har inte sett någon centralventilation på vinden, men det kan ju finnas något sånt där uppe ändå. I så fall blir det kanske en kolfilterfläkt ändå - då slipper jag ju dessutom mitt ursprungliga problem med kopplingen mellan fläkt och
12 svar · 22,3k läst
·
P
Pepparkaka: 220 cm lång skiva, 60 cm bänkskåp i var ände ger 100 cm utan stöd. Tror inte att det borde bli några större problem så länge det inte är några tyngre saker mellan stöden. Om du vill förstärka konstruktionen skulle du kunna skruva upp en regel i väggen som skivan vilar på mellan stöden.
1 svar · 2,7k läst
A
Anna_Robban: Blev väl bra? Hade varit snyggt om ventelationsklossen hade fortsatt längs med hela väggen och tex sätta i nån spott, tycker jag.
8 svar · 7,4k läst
·
C
CarMan: Jag har nu provkört kylen med plexi sivan i. förut fick jag +3 grader i kylen med reglagen på det absolut lagsta (mätte då inte hur kall frysfacket blev) nu fick jag vrida på drygt hälften för att komma ner till +7 grader i kyldelen, då var frysfacket ca -7- -10 (hade inge bra temp mätare, för minusgrader)
9 svar · 4,9k läst
A
Anna_Robban: är det medräknad sockel som gör att det fattas en bit? Antar att det är en helsida som syns också? Håller med om att det är bättre att framhäva nått man inte kan dölja. Man skulle också kunna byta ut täcksidan mot träskiva om man har bänskiva i trä. Eller tex spackla skarven och måla täcksidan med griffeltavlefärg eller tex magnetfärg.Lite svårt att ge förslag när man inte
3 svar · 9,3k läst
M
Maets: Bäst är cc 45 med ett lager plyfa och ett lager 90 cm brett gips, då har du något att skruva köksinredningen i. Alternativt kortla innanför gipset, billigare men lite mer mätande. Plåt eller träregler spelar mindre roll, lättare att jobba i plåt tycker jag. Viktigt att du får en helt stum vägg dock, annars e det adjö med kaklet, Inga generalskarvar. Eventuellt 45
3 svar · 6,1k läst
L
ledighetskommiten: Varför inte 2 luckor i fläktskåpet isf en 60-lucka?
19 svar · 5,5k läst
·
M
-MH-: I tråden http://forum.byggahus.se/koek/76960-fastnat-i-koeksplaneringen-skulle-behoeva-inspiration.html beskrivs mina försök att möblera köket. Fönstret ovanför diskbänken sitter i själva verlket mycket högt, underkanten är ca 170cm ovan golvet. Jag funderar därför på om man kunde ha nåpgon slags hylla/skåp ujnder detta fönster. Där kunde man förvara lite porslin, samt kanske
0 svar · 3,8k läst
D
Dahlskog: Vart köpte ni den rostfria täcksidan? Vad var det för kök. Köket blev för jätte bra, stilrent och snyggt.
16 svar · 9,9k läst
A
Anna_Robban: Min superfixar farsa satte en helt vanlig gammal badrumsfläkt i sin sommarstuga. Helt klart funktionsduglig! Sitter dessutom under en "fejkad" spiskåpa så den syns knappt
1 svar · 7,9k läst
A
anemon66: Precis vad jag letat efter! Tack för hjälpen :D
3 svar · 2,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.