vad gick köksskåpen på?
Om du menar vad alla stommar/ luckor mm kostade så landade det på ca: 30 000 kr
Listerna mellan kaklet och bänkskivan är vanliga eklister (20x5x3600) inköpta på Beijers.
Om du menar vad alla stommar/ luckor mm kostade så landade det på ca: 30 000 kr
Listerna mellan kaklet och bänkskivan är vanliga eklister (20x5x3600) inköpta på Beijers.
Sätt inte klinker i köket, det blir som Schonas skrev väldigt hårt att stå på.
Schonas vad blev det för vitvaror? Fabrikat? Inköpsställe? Jag ska själv till med köksrenovering till våren. Vad är det för fel på IKEAs diskbänkar?
Många uppfattar Ikeas diskbänkar som tunna och bräckliga, jag har dock haft dem två ggr och är nöjd. Dock vill jag om man av någon anledning ska ha en rund ho rekommendera Rusta/Epoq för just det, den är mycket snyggare än Ikeas, jag har nämligen köpt en av varje och är nästan sugen på att kasta ut Ikeas...
När det gäller Klinkers i kök så säger jag precis tvärtom, jag kommer aldrig bygga ett kök utan klinkers. Jag gillar inte mattor/laminat osv, och det är oerhört praktiskt med klinkers, visst, det är hårt, men tappar man något från en meter så ska det mycket till om det inte ska gå sönder ändå... Trä är inte aktuellt heller, därtill är jag alldeles för praktiskt lagd, ett golv man inte kan spilla på hör inte hemma i ett kök...
När det gäller Klinkers i kök så säger jag precis tvärtom, jag kommer aldrig bygga ett kök utan klinkers. Jag gillar inte mattor/laminat osv, och det är oerhört praktiskt med klinkers, visst, det är hårt, men tappar man något från en meter så ska det mycket till om det inte ska gå sönder ändå... Trä är inte aktuellt heller, därtill är jag alldeles för praktiskt lagd, ett golv man inte kan spilla på hör inte hemma i ett kök...
Medlem
· Västernorrland
· 2 103 inlägg
Skriver under på varenda ord. Bytte nyligen från laminat till klinkers och ångrar det inte en sekund. Upplever det inte alls så hårt att stå på. Praktiskt och lättstädat är det också.yens skrev:När det gäller Klinkers i kök så säger jag precis tvärtom, jag kommer aldrig bygga ett kök utan klinkers. Jag gillar inte mattor/laminat osv, och det är oerhört praktiskt med klinkers, visst, det är hårt, men tappar man något från en meter så ska det mycket till om det inte ska gå sönder ändå... Trä är inte aktuellt heller, därtill är jag alldeles för praktiskt lagd, ett golv man inte kan spilla på hör inte hemma i ett kök...
Det är väl säkert en smak sak det där med Laminat kontra klinker, men vi är i alla fall supernöjda med vårt laminat, det är relativt varmt att stå på även barfota och inte lika hårt.
Angående Ikeas diskbänkar så hade vi hört att dom precis som nämndes ovan är lite klena (tunn plåt) och att dom även var lätt repade så vi köpte en Franke i stället.
Vitvarorna i vårt kök kommer ifrån både Ikea och Trettio.se
Ikea:
Ugn
Induktionshällen
Trettio.se:
Kyl o frys
Fläkt
Angående Ikeas diskbänkar så hade vi hört att dom precis som nämndes ovan är lite klena (tunn plåt) och att dom även var lätt repade så vi köpte en Franke i stället.
Vitvarorna i vårt kök kommer ifrån både Ikea och Trettio.se
Ikea:
Ugn
Induktionshällen
Trettio.se:
Kyl o frys
Fläkt
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden