A
Asti: Har precis varit inne på Landskrona Rostfrias hemsida, ritat en egen diskbänk och väntar nu på pris... Kanske det kan vara nåt för dig oxå? Jag googlade och hittade sidan direkt. Mvh
9 svar · 4,3k läst
GoForIt
GoForIt: Fördelen med kakellim är väl just det att det finns färdigt på burk. Snabbt och enkelt om man bara skall sätta en begränsad yta, som t.e.x. ovanför ett handfat. Casco exempelvis rekommenderar annars fix som förstahandsval.
1 svar · 8,3k läst
JanneJanne123
JanneJanne123: Hej! Jag har precis påbörjat att riva ner det gamla kaklet i mitt kök som ska renoveras under semestern. När jag knackar bort plattorna hänger det med en hel del vägg. Min vägg består av ca 2,5 cm puts på en tegelvägg. När jag kaklar vill jag ju ha en jämn och fin yta att kakla. Har fått tips om att använda gipsbruk. Vad är era erfarenheter av gipsbruk? Har hört att brinntiden
0 svar · 2,1k läst
K
kankonkan: Har nu varit och fipplat och känt på nämnda produkt från fresh, och kan meddela att den duger, kanske inte riktigt vad jag hade velat ha, men marknaden verkar vara begränsad när det gäller liknande produkter, så det får bli en sådan, fanns dock inte i standardsortiment så det skulle ta en vecka eller två...
6 svar · 2,9k läst
J
julbingo: Hmm, jag kanske har varit lite otydlig. Det är alltså inte själva ljudet jag stör mig på, den får gärna låta som ett jetplan, bara den gör sitt jobb och suger in oset. Någon som har erfarenhet av olika kolfilterfläktar?
4 svar · 11,5k läst
F
Farzan: Om jag måste välja mellan de två skulle jag föredra att ha glas, porslin etc nära diskmaskin. Att behöva gå fram och tillbaka när man plockar ur diskmaskinen, det blir några vändor mer än man får gå för att plocka fram råvarorna till en genomsnittslig måltid. Men det är inte nödvändigt att välja. Det går faktiskt riktigt bra att förvara torrvaror och konserver i bänkskåp
6 svar · 2,2k läst
·
O
oskis 123: [citat] Jamen det kanske behövs belysning i kökslådorna om DOM rökfylls? :rolleyes:
20 svar · 9,4k läst
O
oskis 123: Jag tror på vita 10x10 lagda på helt traditionellt vis. Inga diagonaler eller konstigheter. Möjligen mosaik i helt neutral grå. Man vill ju helst inte tröttna efter ett halvår....
7 svar · 1,6k läst
1
190Ecosworth: [citat] Tackar så mycket Du måste ha klickat på vidare eller föregående och då kommer nånannans köksrenovering upp inte mitt hus alls..
4 svar · 2,0k läst
F
Fnashack: Hej Har tittat på ett kök med Swanstone kompositskiva från Pegon AB -någon som har denna typ av skiva hemma -är de så hållbara som det sägs? Skadetåliga? Tacksam för alla +/- :-D
0 svar · 1,5k läst
F
Fnashack: Hej Lisa= -har inte ikea två varianter av "pluttskåp" som är 20cm breda i köksutbudet? tror bara de är 70 (???) höga, men du kan ju ställa flera på varandra -ta bort sockel om de finns o e ivägen? MVH Anna
8 svar · 6,3k läst
P
Pepparkaka: Vi har ett 40-skåp mellan diskmaskin och diskbänk med vatten och avlopp. Inga problem alls. Vattenanslutningen fixades med en förlängning, och diskmaskinens avloppsslang räckte som den var. Skåpet behövde inte ändras - slangarna är mjuka och ligger under skåpet.
3 svar · 2,3k läst
7310070025302
7310070025302: Du hittar en del exempel om du söker på "garderobsbelysning", t.ex.: http://www.elbutik.se/product.html?product_id=114794&search_page= http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=40443620 http://www.elonline.se/Shop/Index.php?sArtId=7550912 http://www.kjell.com/content/templates/shop_main.aspx?catalog=140210&path=2500000,31000000,57000000
1 svar · 13,2k läst
M
maglin: Min köksblandare Oras Ventura (8025) har den funktionen och det fungerar utmärkt. Den är inställd på 2 timmar men om man håller inne knappen så får man 12 timmar tillgodo (tex när man har fördröjd starttid på diskmaskinen). Jag har även en vattenvakt (http://www.comtech-control.com/) som hindrar vattenskador på ett bra sätt tycker jag. Det ersätter inte plastmattan under
4 svar · 8,5k läst
galaxenspresident
galaxenspresident: Visst var det laminat jag menade (Kährs slipbara 15mm). Byggarna verkar veta vad de gör. Klickgolvet går in under kyl frys och diskmaskin.
12 svar · 6,8k läst
AstaS
AstaS: Pinebar - Jag kan i och för sig inte säga att jag någonsin haft problem med att slå huvudet i skåpet ovanför diskbänken. Visserligen finns det inga skåp ovanför diskbänken í det här huset, men vi har alltid haft det tidigare. 20 cm djup ger inte plats till tallrikar överhuvudtaget så det är helt uteslutet. Utan överskåp skulle jag aldrig vilja vara. Jag förstår utseendemässigt
9 svar · 12,2k läst
·
J
jimih: [citat] Tackar. Där fanns lite information om avstånd bland annat. /Jimi
2 svar · 4,6k läst
Miles
Miles: Jaha Bauhaus har en 27mm:ers också! Den får det bli ... och sen trycka på vax tills den blir helt mättad! Cheers!
6 svar · 3,0k läst
P
Pär Häggkvist: Tar gärna emot åsikter om hur ni skulle fördela bänkytan... Tyvärr har vi bara 3,9 m rak vägg att bygga emot och vill ha en dubbelugns spis eftersom vi lagar mycket mat (och en inbyggnadsugn tar bort bänkyta). Valet av bänkmaterial är inte så lätt... Vi tänker oss ett ballingslöv meny (klassiska luckor) i pärlgrått och om känslan får bestämma så blir det en 14oo mm rostfri
0 svar · 1,4k läst
Carnivore
Carnivore: IKEA´s barstolar är oftast byggda för barbord på 107cm.
3 svar · 2,6k läst
F
Fnashack: Hej dörren från hallen till köket är t.h mellan "väggen" med kyl o frys, ugn o micro... och hälldelen -alltså nere t.h. i nederkant är det två fönster, t.v är det först en altandörr och ovanför den -över t.v. ett fönster. Mittväggen är bärande och troligt inget vi kommer att korta i dagsläget. Så matbordet står inte i ingången utan mellan kök o delen som går över i
8 svar · 2,8k läst
·
M
MicroMacro: Blir lite klokare... googlat lite på kontruktionslim nu. De verkar tåla lite mer temperaturer än vanliga fogmassor. får vara noga med att tejpa sidorna innan smetet börjar iaf :| Tack för svaret!
2 svar · 1,5k läst
d@n
d@n: Med begränsad takhöjd blev beslutet att köra på IKEAs normer, kanske plus någon centimeter. Jag slår nog inte pannan i skåpen oftare med detta eftersom min kroppslängd ändå flyttar pannan över skåpen hur jag än skulle göra ;), men jag fattar vad du menar. Inga räta vinklar gjorde jobbet ganska drygt, huset ej platsbyggt.
7 svar · 14,5k läst
Fabian-Bom
Fabian-Bom: [citat] Se till att det är ordentligt rengjort och använd fästmassa som är avsedd för att fästa mot kakel, det står ofta angivet på förpackningarna. Ett exempel är "LIP Multi Kakelfix Lätt" och "LIP Multi Fix" Att prima är aldrig någon nackdel men ger ingen större effekt på gamla kakelytan.
5 svar · 12,1k läst
A
andersfk: Hej Jag har sökt mest överallt men hittar inte information om den upplevda skillnaden mellan matt och klar spotlight! Vi ska ha spotlights under våra väggskåp i köket och undrar om vi gjort rätt när vi köpt matta...? Vi har valt att ta 10 W istället för 20 W mest för att undvika en för hög inbyggnad i skåpen. Finns det någon som är duktig på detta område? Blir det "varmare"
0 svar · 3,2k läst
V
veasel: Men, nu kommer ikeas hela diskbänkar tillbaka i 120x62 i rostfritt.
8 svar · 11,3k läst
·
bygga_bo
bygga_bo: Stort tack för ditt svar kamy! Du bekräftade det jag misstänkte. Form och funktion går inte alltid att förena helt och hållet. Tyvärr... Jag får klura lite på saken (såvida någon annan inte har något att tillägga). Lite avkall på funktionen kan vi tänka oss, men givetvis försöker man hitta den bästa kompromissen. Har därför även funderat på att göra en "utdragslösning"
2 svar · 3,7k läst
S
Sailorman: Hej. Ni kan inte tänka er inbyggnadskyl? Vi har byggt in kyl och frys i ikea stommar och ikea luckor. Är helnöjda med den lösningen. OK kyl/frys blir lite mindre i volym än en "vanlig" lösning men i vårt fall så övervägde det att få en enhetlighet på luckorna. Henrik
2 svar · 12,1k läst
M
Mr_T_: Tack för alla svar. Nu sitter 8,6m bänkskiva (4st) fast i 4 skruv och på två ställen möts skivorna och där blev det kexmaskin och silikon i skarvarna. Jag glömde inte att olja undersidan, Osmo hårdvaxolja var kanske lite lyxigt på undersidan dock...
10 svar · 27,8k läst
Angelven
Angelven: Hej, såg vid senaste IKEA besöket att de har en micro som sitter där fläkten sitter - någon som har provat ? Själv har jag väl inga problem med en sån lösning men sambon säger att barnen får svårt att nå när de är gamla nog att använda micro. Och så det rent estetiska förstås - jag vill kanske ha en stor gammeldags fläktkåpa istället...
0 svar · 4,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.