22 587 läst ·
57 svar
23k läst
57 svar
Alternativa vägguttag ?
I GOLVET KANSKE...!?plf66 skrev:Sant. Vattenkokare dock helt avskaffad sen induktionsspisen var inköpt. ;D
(Kaffekokare finns ingen här i hushållet eftersom vi inte dricker kaffe.)
Jag gillar fortfarande Powerportidéen, men tveksam hur man får till en bra installation i en köksö.
Ingen snygg fördelare som går att hänga ned från taket?
Är själv precis i tagen att bygga om köket och ska ha en fristående köksö/bardisk som ska stå på hjul. Den ska jag ha el i och eftersom jag kommer kunna flytta på den tänker jag sätta in ett golvuttag där den kommer att stå i normala fall.
Se länken och bilden från Elbutiken..
Länk: Golvuttag
Värdelöst vetande: Jag har beställt mina powerports nu (128 EUR för två st)
Blev så nyfiken att jag kollade på UPS-hemsida hur det går för mina powerports
Jag beställde den 11/7 kl 08.00, kuechenkonsum hade anmält leverans till UPS 08.27
Paketet hämtades 15.00.
Via tre olika omlastningsplatser så lämnade paketet tyskland.
Status idag ( kl 09.17 12/7) är "på väg" från GLOSTRUP, COPENHAGEN.
Ser ut att bli en snabb leverans.
Som sagt värdelöst vetande
Ps. Frun liknar mig vid en 9-åring på Julafton

Blev så nyfiken att jag kollade på UPS-hemsida hur det går för mina powerports
Jag beställde den 11/7 kl 08.00, kuechenkonsum hade anmält leverans till UPS 08.27
Paketet hämtades 15.00.
Via tre olika omlastningsplatser så lämnade paketet tyskland.
Status idag ( kl 09.17 12/7) är "på väg" från GLOSTRUP, COPENHAGEN.
Ser ut att bli en snabb leverans.
Som sagt värdelöst vetande
Ps. Frun liknar mig vid en 9-åring på Julafton
Väcker denna tråd då jag tänkte beställa Powerport. Jag undrar hur de kopplas in? På bilder tycker jag de ser ut som vanliga "skarvkontakter" med en stickkontakt, dvs att de inte är en fast installation.
Kan jag låta elektrikern sätta in vanliga eluttag nere i skåpen och sedan bara plugga in powerporten när bänksskivan sätts på plats?
Ni som har nåt års erfarenhet av Powerport i köket får såklart gärna berätta om ni fortfarande är nöjda, också!
Kan jag låta elektrikern sätta in vanliga eluttag nere i skåpen och sedan bara plugga in powerporten när bänksskivan sätts på plats?
Ni som har nåt års erfarenhet av Powerport i köket får såklart gärna berätta om ni fortfarande är nöjda, också!
Klicka här för att svara