16 386 läst ·
17 svar
16k läst
17 svar
Spis kombinerad GAS-PLATTA?
Det verkar spela väldigt stor roll hur mycket mat man lagar, och vilken typ av mat. Jag tror vi kommer att göra av med 4 + lite till P11 flaskor på ett år. Vi har en Smeg häll och är nöjda med den, men jag har inget direkt att jämföra med. Vi har enbart gas och det är absolut inget jag ångrar. Vill man ha svag värme, t ex långkok är det bara att sätta den ofta stora grytan på minsta brännaren så är det inga problem.Hemmakatten skrev:Vi har hittills bara använt P11-flaskor eftersom vi kom över ett par sådana till billig penning (en ny flaska kostar över 1000-lappen). Vi har gjort av med ca 2 P11-flaskor per år, vilket är mycket mindre än vad jag trodde från början med tanke på att vi lagar mycket mat. Vi är mycket nöjda med gasolhällen, kommer aldrig att ha en elhäll igen.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 191 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden