... Den senaste vattenkokaren jag tittade på var på över 3 kW. ...
Kan ju vara läge att titta på en "normal" vattenkokare på, då. Det lär inte vara många som har 16A-uttag i köket. Än mindre dragit 2,5mm2-kabel. Därmed kommer den att sälja dåligt eftersom väldigt få kan använda den.
Vilken var det som hade hade en effekt på 3kW?