Har precis sågat ur för häll i en laminatskiva, och undrar vad man ska behandla sågytorna med?
 
Ska det vara någon speciell värmebeständig silikon, jag har två silikon-tuber hemma, men det står inget om värme bara våtrum.
 
Jag har tagit vanlig byggsilikon. Det borde inte bli så varmt runt i kanten av hällen.
 
Köp en rulle silverfärgad tejp på bygghandeln som reflekterar värmen. Jag köpte min på K-Rauta. Jag vet inte om det egentligen behövs men det står i instruktionen för skivan, så varför chansa.
 
Använde tejp, liknande silvertejp.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.