L
lavin: Tänkte bara dela med mig av lite bilder på barer, tycker att det är lite tråkigt med fantasin när man vet vilka fantastiska barer som man har hängt vid... Så, go creative och gör en lite roligare värld! bilder är hämtade från egna bilder samt hotell-galna vänners hemsidor.
0 svar · 6,2k läst
·
Jesca_j
Jesca_j: 4. Sätt upp ett till lager kakel ovanpå det gamla.
5 svar · 10,4k läst
C
coss: Kan man lägga tätskikt på golvet och dra upp det 5 cm på väggen och allt detta utan golvbrunn. Kan kan man men är det bra?
18 svar · 29,7k läst
imported_Benno
imported_Benno: Förbjudet? Då är vi många som lever olagligt. Det är trevligt med utsikt när man diskar. Nackdelen är att det stänker på fönstret. Det kan vara bra att göra sköljtätt i skarvarna med silikon om olyckan är framme och man råkar hälla över vatten mot fönstret. Annars får man vattnet i väggen och ev i trossbottnen.
3 svar · 2,2k läst
H
Hitman: Testade den själv på Hem & VIlla mässan i GBG i fredags och det var ganska bra känsla i den. Den kommer ihåg senaste inställningen så det är bara att nudda lite lätt.
1 svar · 1,8k läst
AstaS
AstaS: Jo - såg den också i någon tråd - men där verkade det som att man måste gå via någon återförsäljare. Som det inte finns någon i mina trakter.
2 svar · 2,4k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: Om du vill ha powerporten monterad i bänkskivan så behöver du ha ett visst utrymme under. Med lådor kan det bli svårt att få plats rakt av. Antigen har du en väldigt djup låda överst med bergänsat utdrag, bakstycket kommer ju att slå i en nedsjuten powerport, eller så får du bygga om lådan så att den inte blir lika djup. Vi har våran poweport monterad så att den går ner i ett
1 svar · 2,6k läst
K
konichiwa girl: [citat] Byggaren som är hos oss tyckte att vi inte skulle låta gå fönstret gå ner under diskbänken på grund av kondens och vattenspill. Men han har inte nämnt något om att det inte skulle vara godkänt, och det är ändå i ett nybygge. Ni bygger om? Då borde ni inte behöva bekymra er om det. Ni behöver i varje fall inte följa byggnormerna, det skulle vara om försäkringsbolag har
18 svar · 67,5k läst
·
Miles
Miles: [citat] ok, så det blåser neråt lite eller?
5 svar · 7,5k läst
Roary
Roary: Hej Bytte just köksfläkt och rev i samband med detta bort den gamla dysan (eller vad man nu ska kalla det, plåten som slangen från fläkten fäster i) mot imkanalen. När jag gjort detta upptäcker jag att man sågat upp ett hål i takspånskivan och ställt imkanalsröret ovanpå spånskivan. Spånskivan har sugit upp massor av fett och gojs. Eftersom jag har sett ut bra både spånskiva och
0 svar · 5,4k läst
E
esox: Kyl/frys på väggen till vänster är vad vi har idag, och det känns inte bra - iom att de två ingångarna till köket ligger på kökets vänstersida, så möts man av en massiv vägg av kyl/frys. Och med en sådan lösning behöver vi också minst två högskåp för att få plats med allt, och ett av dem skulle då behöva placeras vid "halvön" (som på min första ritning). Den nya
35 svar · 13,4k läst
·
F
Frebbe: Precis. Det finns. Jag har själv en "hurts" av ett 40x37 väggskåp som jag har som bänkskåp med 5 st fullutdragslådor. Funkar hur bra som helst. Enda grejen är att vid monteringen får man sätta beslagen på lite annorlunda vis, men det är inga konstigheter, det följer med en borrmall med lådorna.
2 svar · 2,9k läst
Linska
Linska: Det du ska tänka på då är hur det blir med diskurplockningen. Blir det långa transportsträckor skulle jag avråda (har bekanta som gjort så och ångrar sig nu i efterhand). Har du stora grytskåpslådor bredvid DM kan det funka.
1 svar · 1,5k läst
B
Biet: Vår LG side-by-side (90 cm bred) är "inbyggd" så som Blombäck undrar över. Vanligt högskåp på ena sidan, högskåp med ugn/mikro på den andra. Ovanför två mindre överskåp. Köket är från HTH och det var dom som fixade till det. Det enda som verkade vara viktigt i sammanhanget var avståndet från taket på kyl/frysen och överskåpet. Detta för ventilationens skull. Den infon
3 svar · 4,9k läst
Linska
Linska: Du kan ju prova båtlack, det borde vara ordentligt fukttåligt.
4 svar · 2,2k läst
H
Hitman: Ska nog kolla upp det. En mörkbetsad eklist skulle gå i stil med övriga köket.
2 svar · 3,9k läst
L
linkentuss_: [citat] jag var visst fel ute. Mätte golv ytan idag. bara 9m2. var 13m2 om man mäter vägg till vägg ovanför diskbänk och arbetsbänk.
19 svar · 11,9k läst
JaGus
JaGus: Hur skulle ni vilja rangårdna köksleverantörerna avseende kvalité och känsla, dvs inte baserat på pris. Mitt förslag: 1. Lidhult, Kvänum 2. Ballingslöv, ... 3. Marbodal, Ikea, ... 4. HTH Vad tycker ni? Lucky me som skall bygga med en husleverantör som skickar med HTH kök. //Selor
0 svar · 2,7k läst
L
lobbin: Nu har jag varit runt och kollat på både Alloc Commercial Stone och Marmoleum. Jag måste säga att Alloc var ett riktigt snyggt golv, och hela stommen tyder på att det är ett rejält golv, men efter att ha varit och tittat på Marmoleum så har jag nästan fastnat 100% för det, ska bara övertyga frugan om det också :) Klinker går bort precis som ni säger att det känns inte värt att
17 svar · 10,4k läst
G
gaston12: titta på www.culimar.se, där har jag just beställt min skiva som är 120 cm bred
6 svar · 35,5k läst
S
salte: Kolla med en tillverkare som heter Pegon de har nog svarta skivor!
21 svar · 10,0k läst
·
L
ludde36: Tack för synpunkterna! Jag ska undersöka och se ifall det hjälper.
4 svar · 3,7k läst
M
Marive: Energi-Service Trollhättan AB, dom var precis här och fixade min ariston tvättmaskin strax utanför trollhättan...
2 svar · 3,4k läst
bygga_bo
bygga_bo: [citat] Håller med om att det inte är speciellt mycket svårare, men med tanke på att IKEA-stommarna kommer i rätt färg (om man nu skall ha vitt förstås) och att kostnaden för skivmaterialet till en egenbyggd stomme inte hamnar sååå långt ifrån det för en IKEA-stomme så är IKEA-varianten ganska attraktiv. Jag har själv kapat ner ganska många IKEA-stommar till önskat format och
9 svar · 10,3k läst
·
M
MC-HiTech: De vita är de bästa när det handlar om fettfläcker och fingeravtryck men hur kul är det på en skala? Välj det du tycker är snyggt och lev med att du får torka en extra gång per dag, det är det värt. Vi har svart TM och TT och det är så satans läckert, visst syns dammet och visst torkar vi lite extra men det är det värt. Väljer du RF så finns det riktigt bra spray som gör ytan
2 svar · 5,0k läst
·
D
danielr112: Har du något kort på hur det ser ut?
1 svar · 3,0k läst
Bezt
Bezt: Jaja men har man en Ikea from Whirlpool som torkeffekten är kass så vill man gärna hjälpa till lite så den blir torrare. Men ska nog sluta med det.
13 svar · 7,4k läst
T
tank77: [citat] Riktiga män läser inte instruktionsboken!
7 svar · 6,6k läst
A
andersmc: Jag tycker att 50000 är väldigt mycket att ligga ute med. Du måste väga in riskerna i den allmänna bedömningen. Gå firman i kk innan leverans är du definitivt av med pengarna. Annars finns risken att de helt enkelt lurar dig; de levererar inte köket eller väntar väldigt länge med att leverera. Vilka möjligheter har du att få tillbaka dina pengar om det inträffar något? Du måste
9 svar · 2,9k läst
J
jerk: Franke F900 Den tycker jag är bra och tyst. Den fungerar över förväntan och är lätt att göra rent.
7 svar · 11,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.