2 112 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Standard på bänkskiva ?
Finns det några standardmått på bänkskivor i köket, jag tänkte mest på tjockleken. 27, 28 eller 38?
Om jag inte minns helt fel så säljer Bauhaus, K-tauta och IKEA säljer 28mm skivor som standard. Jag vet att de säljer skivor som är tjockare men inte alls i samma mängder. Det var igentligen därför jag undrade.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 176 inlägg
30 och 40mm finns ju också
Känns som det inte finns en standard.
Fast det kanske finns en mer vanligt förekommande tjocklek och det kanske är 28, lr?
Fast det kanske finns en mer vanligt förekommande tjocklek och det kanske är 28, lr?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 176 inlägg
28 och 38 brukar man hitta på byggmarknader. 30 och 40 via snickerier.
Anledningen till varför jag undrar;
Jag funderar på att byta skiva snart och då kan det vara bra att hålla sig till någon vanlig dimension. Jag råkade läsa ett inlägg här i forummet och en egen betongskiva och blev jättesugen.
Köket är u-format och jag tror det kommer att bli minst 2 delar.
Räcker det med lite armering och 28mm?
Kommer den att hålla?
Jag funderar på att byta skiva snart och då kan det vara bra att hålla sig till någon vanlig dimension. Jag råkade läsa ett inlägg här i forummet och en egen betongskiva och blev jättesugen.
Köket är u-format och jag tror det kommer att bli minst 2 delar.
Räcker det med lite armering och 28mm?
Kommer den att hålla?
Bra beskrivning, tack.
Jag ska prova att göra lite fönsterbräder först. Jag såg programmet Äntligen hemma och det sg inte ut att vara så specielt svårt.. Han gjorde dem utan att armera skivorna, men det behöver jag göra eftersomjag inte har något att lägga dem på.
Jag ska prova att göra lite fönsterbräder först. Jag såg programmet Äntligen hemma och det sg inte ut att vara så specielt svårt.. Han gjorde dem utan att armera skivorna, men det behöver jag göra eftersomjag inte har något att lägga dem på.
Klicka här för att svara