Linska
Linska: Om ni tycker att det är ok att fuska lite, rekommenderar jag Brandéns Hobbyskiva (obs ej panelskivan!). Det är en pärlspontsfräst 16 mm MDF, utmärkt att göra köksluckor av. http://www.panelskivan.se/
3 svar · 6,1k läst
H
halloy: Fast förlänger du köket så att det gå ända fram till öppningen in till vardagsrummet, så är inte vardagsrummets altandörr längre på undantag. Personligen skulle jag tycka att det var mindre jobbigt att behöva gå runt ett hörn med grillbiffen (eller kaffekoppen, eller salladskålen) än att ha en kompromiss till köksplanering året om. Kör du med varianten att sätta igen
16 svar · 2,4k läst
·
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Det skulle vara möjligt att köra med en inbygnadskyl. Det det hänger på är hur skafferidörren öppnas, dvs gångjärnen. Luckan/dörren måste gå rakt ut. Inbyggnadsdörren glider i sin tur på skenor monterade på den yttre, detta är den vanligaste konstruktionen. Sen måste du även ombesörja för god ventilation.
2 svar · 3,7k läst
M
-MH-: Här har vi redan fått upp första köksskåpet, inte långt kvar nu alltså. I kväll skall jag spika väggskåp, sätta i gångjörn och på med luckorna. Nästa steg blir golvet (halva) innan jag börjar med bänkskåpen.
31 svar · 9,1k läst
·
N
John J: Ok kände jag inte till. Tycker ändå det känns som t.o.m melaminet är hårdare på Marbodal men IKEA blir bättre och bättre det är helt klart.
14 svar · 12,1k läst
nattugglan11
nattugglan11: Mjo, kanske får åla mig in under skåpen, men det blir svårt, vet inte om man riktigt når för att borra, plugga osv. Ska väl testa sten, för säkerhets skull. tack.
3 svar · 3,2k läst
L
linle: hej! köpte ett av deras nu i sommar. det var ju samsung som hade bäst liter mått o billiga priser. jo det funkar bara bra! hittade billiga på nätet...:)
5 svar · 2,7k läst
O
oskis 123: Det finns ju annars en hel del kakel som SER UT som trä.... Då är hela fuktproblemet ur världen.
7 svar · 5,4k läst
H
Hyttmyra: [citat] Man får väl helt enkelt ta och åka till IKEA och mäta på de jag har tänkt att köpa så får man se om de passar.. Ingen annan som har provat??
4 svar · 4,0k läst
Totte_S
Totte_S: Det finns ju tvåkomponents (epoxy) färg som man målar golv med, blir ju riktigt hårt. Inte särskilt roligt att jobba med, men det går ju säkert.
1 svar · 10,6k läst
platon1980
platon1980: Jag flyttade ner bänkskåpen ett par milimeter, så nu är det 50.5 cm avstånd, då får jag plats med 4x2mm fogar, alltså mellan plattorna men den första raden får stå på bänkskivan och ingen luft mot väggskåpen.
7 svar · 5,7k läst
F
Farzan: Om stilen och ytan är samma som Gysinges är det ju ingen nackdel att de är tunnare, tycker jag...tjockleken på Gysinges plattor hade jag litet besvär med, de gick bra att knäcka men jag fick inte tag på någon papegojtång med tillräckligt vitt gap! Det fasade 10x20 som Gysinge säljer är f ö också spansktillverkat, eller var det åtminstone för ett år sen, av en firma som heter
4 svar · 4,4k läst
K
Kukilon: Absolut. Var inte något stort intresse direkt.
6 svar · 2,0k läst
fresve
fresve: Jag läste precis en tråd där någon jämförde sitt IKEA-kök, met ett mycket dyrare marbodal-kök, och han kunde inte förstå priskillnaderna då det inte var några skillnader i kvalite. Personligen är jag en sådan som tänker om flera gånger vad det är jag vill ha, vilka alternativ som finns, och vad jag är beredd att betala. Det finns massor med pengar att spara på att leta sig
0 svar · 2,9k läst
M
Mäster: Ta då hellre en gipsskiva och fyll igen "hålet" med, tror det finns 9 mm, Det går att kakla direkt på tapet, men köp en liter primer , samma som till tätskikt, och stryk på, den fuktspärrar något, och du får bra vidhäftning.. Då jag inte har en aning om dina kunskaper i ämnet, vill jag bara påpeka att fog har du emellan plattorna Fix eller fästmassa brukar man kunna kalla "limmet"
1 svar · 5,2k läst
T
Tessok: Ett tips på material vid spisen som platsar var som helst och tillsammans med andra material och tåligt flammad, borstad gabbro (förekommer även till köksbänkar) Ytan är lite ojämn men slät o väldigt mjuk att ta på Passar bra till allt Impala : se prov nedan
20 svar · 26,9k läst
·
J
jonne72: Vi lät för ett par år sen plugga en gasledning i ett rum i vår lgh som tidigare varit kök. Ledningen var redan pluggad, men stack fortfarande ut genom väggen. Vi plockade in en gas-kunnig röris som kunde ta bort det rör som stack ut i rummet och plugga direkt inne i stammen. Jag hade knackat upp väggen innan så han kom åt. Hans jobb tog ca 10 min och han behövde inte stänga av gasen
10 svar · 29,1k läst
M
MagnusSt: Imponerande kundvård...
2 svar · 5,3k läst
Q
quattro1: Tusen tack för alla snabba svar:)
6 svar · 1,9k läst
·
Thomas59
Thomas59: Hej, Bytte för några år sedan inredning och luckor i mitt HTH-kök. Luckor från IKEA var i stort sett inga problem. Dock saknade IKEA vissa bredder på luckor ( tex 20 cm breda) men det löste sig med hjälp av en snickare. Samma med inredning. I stort sett inga problem. Yttermåtten på stommarna är ju de samma. Innermåtten skiljer dock. I mitt fall var HTH-stommarna något tunnare än
2 svar · 12,7k läst
stiga
stiga: Induktionshällar spar mycket energi vid uppvärmningsfas, vid långkok jämnar det ut sig skapligt men den är fortfarande bättre energimässigt.
6 svar · 59,9k läst
stiga
stiga: [citat] Lita inte på servicekillarna. Om du tycker den låter illa, åk till butiken och lyssna på den de har. Jag har haft trubbel med en kyl-frys med nofrost och servicekillarna sa att antingen är det fläkten eller också kompressorn. De började med att byta fläkt, vilken det inte var något fel på. Då skulle de byta kompressor men vi fick dem att ringa servicesupport och hoppsan, det
7 svar · 9,4k läst
stiga
stiga: HTH fixar det.
7 svar · 20,6k läst
johrtega
johrtega: http://www.stromsdalkok.com/pensel.html
1 svar · 6,7k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: [citat] Ja, högskåpet monteras utan bakstycke för ventilation. Jag skippade ventilgallret i sockeln, gjorde istället en luftspalt upptill på sockeln. Mellanrummet som skapats syns ändå inte under shabraket, då sockeln är placerad en bit in undertill.
8 svar · 8,9k läst
Bezt
Bezt: Du kan ju kontakta Återförsäljaren och förklara läget, eftersom det är så nära garantiperioden så kanske de kan ha lite goodwill och ta det på garanti iaf.. Du har ju inget att förlora. Sen har man 3 års reklamationsrätt på 3 år på ursprungsfel, antar att du inte orsakat felet själv. Dock så efter garantitiden så måste du bevisa att det är ett fel som du inte orsakat.
4 svar · 2,9k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Det låter som duär ute efter ngt som påminner om ikeas Dacke köksö. Kolla fler interiörsbilder på ikea.se (tips kök nr 40 av 44) [bild]
2 svar · 4,8k läst
Snailman
Snailman: hth har en lucka som öppnas uppåt med framsidan paralell med fronten, har den på bild nånstans , men borde gå att hitta hos hth... var avsedd för att ha just en mikrovågsugn bakom som jag uppfattade det...
7 svar · 4,3k läst
·
F
feh: 1. Vi ska använda samma luckor i vårat kök om någon månad, och vi har sett att det passar väldigt bra med olivgröna kakel till ek. 2. färgat kakel är sällan billigt. men annars finns det billigt kakel och klinker på Cheapy och Jem och fix
2 svar · 2,8k läst
L
lavin: Lut, svart, grå etc, finns till osmos system. Billigt och lätt. Om ytskiktet (oljan eller vaxen) skavts bort och färgen nöts bort så är det nog bara att luta om. Du kan inte luta på vax men eftersom det tagit sig så djupt ner så...
8 svar · 18,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.