Har köpt IKEA luckor modell Abstrakt men lådfronten är lite för hög så jag tänkte att vi kapar den och klistrar på sån kant som man kan köpa per meter.
Gick till Bauhaus som bara gör det som är köpt hos de =(

Så nu behöver jag tips på vart jag kan vända mig för att få fronten sågad? (Sthlm)

mvh
//C

Vilket snickeri som helst :)

Bättre om du kapar den i underkant och skruvar om fästena så behöver du inte klistra nån kant, kommer endå inte bli snyggt

Gjorde samma sak med en Applåd lådfront som skulle sitta under inbyggnadsugnen.

Tejpade med maskeringstejp och körde cirkelsågen tvärs över med en planka som stöd. Målade aldrig den sågade kanten som sitter längst ned. Blev väldigt bra!

6
FSS skrev:
Gjorde samma sak med en Applåd lådfront som skulle sitta under inbyggnadsugnen.

Tejpade med maskeringstejp och körde cirkelsågen tvärs över med en planka som stöd. Målade aldrig den sågade kanten som sitter längst ned. Blev väldigt bra!

Skillnaden är ju att Applåd är ju målad och Abstrakt är ju folierad. Kanske lättare att det fläker upp på det folierade vid sågning?

matte75 skrev:
Skillnaden är ju att Applåd är ju målad och Abstrakt är ju folierad. Kanske lättare att det fläker upp på det folierade vid sågning?
Jag har kapat en ABSTRAKT skiva, ovanför en väggskåpsmonterad micro. Även jag oroade mig lite för samma sak som dig, så jag tejpade först och använde en ganska fin såg som jag försökte hålla så horisontellt som möjligt för att undvika "lyft-rörelser" i ytmaterialet. Sen vände jag den sågade sidan uppåt, för hur fint man än sågar så bryter spånplatta av en hel del från högblankt vitt

/pJ

Om du vill kapa hos någon firma, kan du ju kolla med tex K-rauta (i Södertälje kapar de även material som inte är köpt där) eller Beijer. Eller ett vanligt snickeri. Finns ett service minded snickeri i Södertälje jag anlitat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.