3 940 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Vill kapa av en del av Abstrakt lådfront!
Har köpt IKEA luckor modell Abstrakt men lådfronten är lite för hög så jag tänkte att vi kapar den och klistrar på sån kant som man kan köpa per meter.
Gick till Bauhaus som bara gör det som är köpt hos de =(
Så nu behöver jag tips på vart jag kan vända mig för att få fronten sågad? (Sthlm)
mvh
//C
Gick till Bauhaus som bara gör det som är köpt hos de =(
Så nu behöver jag tips på vart jag kan vända mig för att få fronten sågad? (Sthlm)
mvh
//C
Produkter som diskuteras: "maskeringstejp"
Sinuz smart maskeringstejp
UV-resistent tejp med trackfinder
49 kr inkl moms
Läs mer
FSS skrev:
Skillnaden är ju att Applåd är ju målad och Abstrakt är ju folierad. Kanske lättare att det fläker upp på det folierade vid sågning?
Jag har kapat en ABSTRAKT skiva, ovanför en väggskåpsmonterad micro. Även jag oroade mig lite för samma sak som dig, så jag tejpade först och använde en ganska fin såg som jag försökte hålla så horisontellt som möjligt för att undvika "lyft-rörelser" i ytmaterialet. Sen vände jag den sågade sidan uppåt, för hur fint man än sågar så bryter spånplatta av en hel del från högblankt vittmatte75 skrev:
/pJ
Denna tråden är läsvärd för den som skall såga melamin eller lackerade skivor/luckor (det pratas bara om melamin i tråden, men samma metod kan användas för lackerat material): http://www.byggahus.se/forum/moebelsnickeri/100443-saga-i-hoegblank-spanskiva.html
Lite överkurs, och det krävs en såg med skena. Men om man har tillgång till det så blir det bra...
Lite överkurs, och det krävs en såg med skena. Men om man har tillgång till det så blir det bra...
Om du vill kapa hos någon firma, kan du ju kolla med tex K-rauta (i Södertälje kapar de även material som inte är köpt där) eller Beijer. Eller ett vanligt snickeri. Finns ett service minded snickeri i Södertälje jag anlitat.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden