Höll idag på att leta kakel till att ha i köket men priserna var minst sagt hutlösa på alla ställen. Ända humana priset jag hittade på kakel låg på 325: / m2-. Eftersom jag ska ha ca 7m2 "kaklat" i köket så vill jag gärna inte lägga ut ett alltför stort kvadratmeter pris, dock vill jag givetvis inte snåla och ändra mig sedan. Men i sista butiken jag kollade hittade jag ett kakel (trodde jag) som kostade 168:- / m2 och det var också exakt ett sådant jag var ute efter. När jag sedan stod där och läste så kom jag fram till att det var klinker, men det ska väl kunna gå att slänga upp på väggen i köket med? Den skillnaden jag vet mellan kakel och klinker är att klinker ofta är bättre sammansatt och ska hålla bättre, med andra ord borde det väl inte vara några problem?

Själva klinkersen jag hittade är 10x30 och i en matt svart färg, riktigt snyggt enligt mig. Grejen är den att jag ska "kakla" upp det på en del av väggen också. Ska ha klinker som vanligt mellan diskbänk och överskåp, sedan ska jag ha det ovanför överskåpen med och slutligt är det en rätt liten och öppen vägg jag tänkte "kakla" istället för att måla eller tapetsera. Förhoppningsvis blir det inte för mycket badrummskänsla över det men jag ska ha tapet på väggen bredvid som inte är så diskret så den känslan kommer nog inte infinna sig.

Hur som, går det att ha klinkers istället för kakel?

Redigerat:
T
Givetvis kan du ha klinkers istället för kakel i ditt kök.

Klinkers kan man ha på både golv och vägg.

Kakel har man endast på vägg.

Det har som sagt med sammansättningen att göra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.