Hejsan,

Har just fått hem vår ikea bänkskiva i svart sten. Mycket snygg!
Ikeas stenskiva är ett pulver som är sammansatt, och unddre delen är ihåligt samt har en massa stag i något skum + trä?
Nu är det så att vi ska ha ett U-kök. Och det är inte helt lätt att få till alla skåp+regeln mot väggen som skivan ska vila mot helt rakt... Som det är nu så skiljer det runt 3mm mellan två punkter ungefär 1½m ifrån varandra.
Hur viktigt är det att det inte är något som helst glapp? Skivan kommer ju skruvas fast i "stommen under stenskivan", den i skum/trä.

Vill ju inte spräcka skivan.. (Är det en risk att det händer?)

Mvh

Stefan
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.