Larsa
Larsa: Kör med gipsskivor. Skruva en 22x45 uppe på skåpen och en i taket. I gipsskarvarna och ev hörn kan du skruva en lös 22x45 för att förstärka skarven
2 svar · 2,3k läst
O
OHE: Prima ytan ordentligt och använd flexfix så ska det inte vara några problem!
3 svar · 1,9k läst
G
Groucho: Japp, stämmer. Tack så mycket!
2 svar · 1,1k läst
J
JorisS: Hallå! Nu sitter det mesta på plats och här kommer bild, som lovat. Tyvärr så var vi alldeles för generös med silikon, så vi har en del pyll att göra. På tal om det, finns det några bra tips på att få bort det? Sökte lite på google och i forumet och vi köpte iaf någon pasta från Casco som ska hjälpa till... fler tips tas dock tacksamt emot! Tack för alla tips o svar!
19 svar · 13,1k läst
·
M
mbryngelsson: Tack för alla svar! Vi ska nog testa med Ikeas dämpare, de lär vara billigare än de som Ballingslöv säljer. /Mattias
9 svar · 9,9k läst
Linska
Linska: Min mor köpte nyligen en Miele diskmaskin som inte alls är speciellt bra, då kastruller, lock och plastbunkar inte blir rena...
5 svar · 2,4k läst
S
Sambuccashake: Tackar för er respons! Ska nu undersöka lite firmor.
5 svar · 7,3k läst
M
mIkEtReE: Perfekt, det är den diskbänken vi också tänkt på. Det får nog bli en sådan om det inte finns likadan för billigare penning. Jag har inte hittat någon blandare varesig till köket eller till dubbelkommoden, duschen, badkaret i badrummet!
3 svar · 1,7k läst
rqu
rqu: [citat] Drog på min igår, slipade med finpapper och en runda till idag med olja. Ser kanon ut! Röstar också på den...
6 svar · 2,3k läst
J
jonas i: Är i akut behov av mått på IKEA diskho Domsjö (dubbel) se länk: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S09847481 Kommer kunna köpa den imorgon (förhoppningsvis) någon gång under dagen i Stockholmsområdet men behöver safe'a och skaffa fram måtten på den. På IKEA's hemsida finns bara djup och bredd (med kanterna som hänger över). Jag skulle behöva lite mer mått, tex hur hög
0 svar · 5,6k läst
T
texastaz: Jag köpte min massiva 40 mm på Bauhaus dom har massor av olika längder o tjoklekar , Ett tips är att kolla där
3 svar · 4,8k läst
F
fn76: Rösle är hög kvalitet och listerna ser bra ut. Det är i och för sig inte så mycket high tech, en bit rostfri plattstång. Jag har inte detta själv eftersom jag inte gillar idén med att ha en massa redskap hängandes framme. Dock har jag några av Rösles köksredskap.
1 svar · 1,2k läst
AnnaKanin
AnnaKanin: Hej, "lyfter" tråden igen då vi undrar samma sak? Ma, har du fått ntgt svar? Eller är det ngn som vet idag?
6 svar · 11,1k läst
7310070025302
7310070025302: Baumatic: http://baumatic.co.uk/products/catalogue/refrigeration/freestandingrefrigeration Återförsäljare: http://www.baumatic.se
3 svar · 7,0k läst
AstaS
AstaS: Lena&Henrik - kåpan satt där när vi flyttade in så den har vi inte fixat alls. Sorry.
15 svar · 6,6k läst
T
Timmerhusägare: Hej! Prova att kontakta dessa, bra service. Prata med Pontus han har hand om kaklet.:) http://www.lassesfarg.com/Leverantorer.htm
17 svar · 21,6k läst
·
T
Tompa74: Aluminium oxiderar väl också om det inte är ytbehandlat. Det går ju att klarlacka rostfritt också. Då slipper man problem med fingeravtryck osv.
2 svar · 2,0k läst
bygga_bo
bygga_bo: [citat] Det vet jag att du kan. Lycka till med projektet!
3 svar · 1,2k läst
Bödde
Bödde: Tackar!
2 svar · 4,6k läst
O
Obelix_sthlm: Jag tror en mandolin gör jobbet lättare. Men om du har ett bra grovkök där matassistenten alltid står framme så kanske det är ett alternativ. Jag kör själv Bosch, dock mest för deg. Men har testat att använda skärbladen som följer med och det fingerar väl ok, dock mkt jobb med att stöka runt med assistenten.
1 svar · 3,0k läst
N
nyttanvändarnamn_111: Njae... Enkelt och enkelt... allt är ju relativt. Själv tycker jag det är ett enkelt tillvägagångssätt, men jag har ju gjort det flera hundra ggr så det kanske inte är så konstigt då... ;) Mvh Köksmontören
6 svar · 4,0k läst
·
D
doggy_t: [citat] det där tipset om aska vatten och tidningspapper funkade för mig oxå på vår nya induktionshäll!!! jag bugar och tackar hjärtligt.
10 svar · 37,3k läst
MaZtoR
MaZtoR: Har aldrig hört eller sett att det finns svart krom. Kan det vara Eloxerade du menar? Det är svårt att se på en bild som säkert är fuskad med i photoshop.
1 svar · 1,9k läst
C
carro121: Ja just ja, jag hade mig en länk om bussincidenten i mitt inlägg om köket glömde bort det. Är en barndomskompis till mig som är "föräldern", därför hade jag med det i min blogg. De värsta i det hela var att chauffören inte ens frågade hur det gick med dem, trots att barnet gallskrek resten av turen. Kul att så många gillade köket, var ju trots det inlägget handlade om ;)
5 svar · 1,3k läst
MB77
MB77: [citat] Har haft IKEA hoar i tre hus och har inget att klaga på. Diskhorn används kanske inte häller på samma sätt som de gjord förr, i dag så körs ju allt i diskmaskinen :D tack ock lov för det!
18 svar · 12,0k läst
klaskarlsson
klaskarlsson: Måste ni ha synliga förstärkningar då !? Vinkeljärn modell större som man sätter innanför stommen borde hjälpa till en hel del !? Typ sådana här som finns i ganska stora storlekar... För att få det snyggt så borde man kunna sätta dessa på insidan och fräsa ur kanten på skåpstommen för själva förstärkningen i vinkeln, och under bänkskivan borde man väl inte titta normal
10 svar · 17,2k läst
·
D
daniel_se: Hej, Tror hur som helst att det blir ett faktum hörnskåp då diskmaskinen och min diskho passar så perfekt i ett 60skåp, och sen vill jag ändå utnyttja hörnet. Det blir ju precis som ni säger en runt 34cm bred öppning vilket ju är väldigt lite, men samtidigt blir ytan inne i skåpet väldigt väl tilltaget mot övriga lösningar. Har jag en för står stekpanna eller ugnsform får jag
11 svar · 5,2k läst
J
johanna.l: Vi hade tänkt att ha svarta vitvaror i vårt kök. Har nu hittat en fläkt som vi gillar, Fjäråskupan modell Fokus i svart. På produktbilderna finns bara bild på den i rostfri/alu. Har även sökt efter bilder här på formuet men hittar ingen bild på en svart här heller. Har kontaktat Fjäråskupan och de har inte heller någon bild. Undrar därför om det är någon här på forumet som
0 svar · 2,3k läst
pandrewskij
pandrewskij: [citat] Håller fullständigt med skerfe! Trådskaparen skriver om revolutionerande nytänkande, men har på 1½ månad inte lyckats visa någonting som beskriver detta.
26 svar · 5,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.